دوربین Face ID زیر صفحه نمایش آیفون تا سال 2026 از راه می‌رسد

منبع: تکراتو

1

1402/9/15

20:57


شایعات حاکی از آن هستند که می‌توانیم دوربین Face ID زیر صفحه نمایش آیفون را پس از سال ۲۰۲۶ با استفاده از فناوری توسعه‌یافته توسط LG Innotek ببینیم.

دوربین Face ID زیر صفحه نمایش آیفون تا سال 2026 از راه می‌رسد

شایعات حاکی از آن هستند که می‌توانیم دوربین Face ID زیر صفحه نمایش آیفون را پس از سال ۲۰۲۶ با استفاده از فناوری توسعه‌یافته توسط LG Innotek ببینیم.

تکنولوژی با سرعتی باورنکردنی پیشرفت می‌کند و این احتمال وجود دارد که فناوری دوربین Face ID زیر صفحه نمایش آیفون تا انتهای سال 2026 از راه برسد. درست است که این فناوری در ابتدا تنها برای حسگر Face ID اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما این حرکت، احتمالا پله‌ای به سوی داشتن گوشی‌هایی با طراحی تمام صفحه و خلاص شدن از شر سوراخ‌های روی صفحه‌نمایش و داشتن آن در زیر پنل دستگاه باشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


دوربین Face ID زیر صفحه نمایش آیفون

مدت‌ها تصور می‌شد که چشم‌انداز بلندمدت اپل برای آیفون «یک صفحه شیشه‌ای» است. یعنی دستگاهی که تمام صورت جلویی آن چیزی جز نمایشگر نخواهد بود.

البته مانع این امر تمام فناوری‌هایی است که اپل باید در نمایشگر تعبیه کند؛ بلندگوی بالایی (برای تماس‌های صوتی)، حسگر مجاورت، قسمت Face ID (حسگرها و دوربین‌ها)، و دوربین سلفی جلو. در حال حاضر، اپل بلندگوی بالایی را در یک شکاف تقریباً نامرئی در قاب قرار می‌دهد. همه چیز دیگر در جزیره پویا تعبیه شده است.

اپل چندین اختراع دارد که به لطف آن‌ها، همه این موارد را زیر صفحه نمایش می‌دهد. از نظر فنی، همه این کارها امروز قابل انجام است؛ حتی یک دوربین جلوی زیر صفحه‌نمایش تا سال 2019 رونمایی شد. اما در حال حاضر مشکلات زیادی وجود دارد، به خصوص برای موبایلی که به شدت بر روی توانایی‌های آن به عنوان یک دوربین حرفه‌ای همیشه حساب می‌شود.

دوربین Face ID زیر صفحه نمایش آیفون

این چالش برای اپل کمتر از دوربین جلو است زیرا دوربین Face ID فقط باید به اندازه کافی خوب باشد تا نور منعکس شده از پروژکتور نقطه مادون قرمز را ببیند. تا زمانی که دوربین بتواند شکل سه بعدی صورت را به دقت بخواند، همه چیز خوب است.

به همین دلیل است که اپل تقریباً قادر خواهد بود قبل از اینکه بتواند با دوربین سلفی این کار را انجام دهد، دوربین Face ID را زیر نمایشگر حرکت دهد. بنابراین، گام بعدی، حرکت از جزیره پویا به طراحی دوربین با پانچ حفره‌ای خواهد بود.

یک گزارش زنجیره تامین جدید از نشریه TheElec می‌گوید که اپل قرار است این قابلیت را پس از سال 2026 معرفی کند، که به این معنی است که قرار نیست تا قبل از آیفون 19  که در سال 2027 عرضه خواهد شد (البته اگر سیاست نام‌گذاری‌های اپل به همین شکل ادامه یابد)، این فناوری را در پرچمداران اپل ببینیم.

از آن سو، LG Innotek وارد توسعه اولیه یک «دوربین زیر پنل» (UPC) شده است که در آن سوراخ‌های لنز دوربین قابل مشاهده نیستند. فرض بر این است که برای آماده شدن برای اجرای طراحی تمام صفحه آیفون اپل در نظر گرفته شده است. بنابر این، عرضه آیفون اپل با UPC پس از سال 2026 انتظار می‌رود. اپل قصد دارد قبل از اعمال UPC، فیس آیدی زیر پنل را در جلوی آیفون اعمال کند.

دوربین Face ID زیر صفحه نمایش آیفون

این منبع ادعا می‌کند اپل فناوری رقیب را از یک تامین‌کننده دیگر (احتمالاً سامسونگ) ارزیابی کرده است و از کیفیت راضی نبوده است؛ به همین دلیل است که بیشتر تحت تأثیر آنچه ال‌جی ارائه داده، قرار گرفته است.

با توجه به تفاوت کیفیت، انتظار نمی‌رود اپل دوربین سلفی را زیر صفحه نمایش قرار دهد تا زمانی که این فناوری به طور قابل توجهی پیشرفته‌تر شود. قبلاً پیشنهاد شده بود که آوردن دوربین سلفی به زیر نمایشگر حداقل دو سال پس از آمدن دوربین Face ID زیر صفحه نمایش آیفون باشد.

Face ID و دوربین‌های جلویی زیر نمایشگر یکی از آن شایعات مکرر است که حداقل به دوره iPhone 14 باز می‌گردد؛ اما این سری پافشاری‌های TheElec برای اینکه پیش‌بینی می‌کند که ما تقریبا به این اتفاق نزدیک هستیم، قابل توجه است.

به عنوان مثال، در مارس سال گذشته، پیش بینی کرد که این تکنولوژی در آیفون 15 پرو با استفاده از تکنولوژی سامسونگ رونمایی خواهد شد. در ژانویه سال جاری، موعد را به آیفون 16 پرو منتقل کرد. برای عدالت به این نشریه باید گفت که هم تحلیلگر اپل مینگ-چی کو و هم تحلیلگر صفحه نمایش راس یانگ نیز اشاره کرده بودند که سال 2024 ممکن است سال این رویداد باشد.

TheElec تقریباً مطمئن است که اپل از فناوری دوربین زیر نمایشگر هم برای Face ID و هم برای دوربین جلو استفاده می‌کند، و این Face ID تعبیه شده ابتدا اتفاق می‌افتد. چیزی که خیلی کمتر مشخص است این است که هر کدام چه زمانی اتفاق خواهند افتاد.

TheElec اکنون با احتیاط بیشتری نشان می‌دهد که آیفون 19 اولین نقطه ای است که ما آن را خواهیم دید. با توجه به اینکه چند بار این موضوع در گذشته پیش‌بینی شده است، بازه زمانی طولانی‌تر به جای کوتاه‌تر، معتبرتر به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد دوربین Face ID زیر صفحه نمایش آیفون چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: 9to5mac

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو