میکروفون‌ پیشرفته آیفون 16 عملکرد دستیار Siri را بهبود می‌بخشد

منبع: تکراتو

2

1402/9/17

00:13


طبق ادعاهای مطرح شده، میکروفون‌ پیشرفته آیفون 16 موجب تقویت عملکرد دستیار صوتی اپل و همچنین قابلیت‌های هوش مصنوعی آن خواهد شد.

میکروفون‌ پیشرفته آیفون 16 عملکرد دستیار Siri را بهبود می‌بخشد

طبق ادعاهای مطرح شده، میکروفون‌ پیشرفته آیفون 16 موجب تقویت عملکرد دستیار صوتی اپل و همچنین قابلیت‌های هوش مصنوعی آن خواهد شد.

پیش از این گزارش شده بود که اپل مشغول توسعه قابلیت‌های نرم‌افزاری iOS 18 و ویژگی‌های هوش مصنوعی برای نسل بعدی آیفون‌ها یعنی آیفون 16 است. اکنون، آخرین اطلاعات مینگ چی کو، تحلیلگر برجسته اپل، گزارش قبلی را نیز تقویت می‌کند. گفته می‌شود سری آیفون 16 سال آینده دارای یک میکروفون به طور قابل توجهی ارتقا یافته است. این غول فناوری مستقر در کوپرتینو در حوزه هوش مصنوعی مولد عقب مانده است و قصد دارد با گوگل و OpenAI رقابت کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


میکروفون‌ پیشرفته آیفون 16

کئو در یک پست بیان کرد تقویت ویژگی‌ها و مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری Siri کلید ارتقاء محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی خواهد بود. این بدان معناست که همه مدل‌های نسل بعدی آیفون 16 به میکروفون‌های ارتقا یافته برای ادغام بهتر صدا و گفتار برای فعال کردن سیری و سایر عملکردهای هوش مصنوعی مجهز خواهند شد. ارتقای عمده میکروفون، نسبت سیگنال به نویز (SNR) بهتری را برای تجربه بهبود قابل توجه سیری ارائه می‌دهد. همچنین گفته می‌شود که این میکروفون جدید، مقاومت بهتری در برابر آب دارد.

این گزارش نشان می‌دهد که جاه‌طلبی‌های مولد هوش مصنوعی اپل و مدل‌های زبان بزرگ به شدت به پردازش ورودی صوتی متکی خواهند بود. این شرکت همچنین قصد دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری را در سیری ادغام کند. Kuo فاش کرد که اپل تیم سیری خود را در سه ماهه سوم 2023 سازماندهی مجدد کرد تا هوش مصنوعی و LLMهای مولد را ادغام کند.

میکروفون‌ پیشرفته آیفون 16

شرکت‌های AAC و Goertek به عنوان تامین‌کنندگان میکروفون برای آیفون ۱۶ شناخته می‌شوند. اما افزودن این ویژگی‌ها ممکن است باعث افزایش حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی هزینه میکروفون برای هر آیفون ۱۶ نسبت به آیفون ۱۵ شود و این امر ممکن است بر قیمت تمام شده گوشی جدید اپل تأثیر بگذارد. بنابراین، انتظار می‌رود درآمدهای AAC و Goertek به طور قابل توجهی افزایش یابد.

طبق سنت هرساله اپل، آیفون 16 پاییز آینده، احتمالاً در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد. شایعات همچنان در مورد نسل بعدی آیفون وجود دارند، اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این سری آیفون‌ها، هر کدام با نمایشگرهای کمی بزرگ‌تر، احتمالاً دکمه‌های لمسی و دوربین‌های بهبودیافته، داشته باشند. همچنین صحبت‌هایی در مورد جابجایی سنسورهای Face ID در زیر نمایشگر توسط اپل در نسخه‌های Pro وجود دارد که منجر به کوچک شدن جزیره داینامیک خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد میکروفون‌ پیشرفته آیفون 16 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: Gizmochina

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو