اپل کار بر روی دوربین زیر نمایشگر را آغاز کرده است

منبع: تکراتو

2

1402/9/17

19:28


پس از سنسور Face ID ، این بار نوبت دوربین زیر نمایشگر است تا اپل به سراغ آن برود و احتمالا اولین آیفون تمام صفحه تا بعد از سال 2026 از راه برسد.

اپل کار بر روی دوربین زیر نمایشگر را آغاز کرده است

پس از سنسور Face ID ، این بار نوبت دوربین زیر نمایشگر است تا اپل به سراغ آن برود و احتمالا اولین آیفون تمام صفحه تا بعد از سال 2026 از راه برسد.

تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر تنها در تعداد محدودی از گوشی‌ها وجود دارد. به دلیل پیچیدگی‌های خاصی که این فناوری دارد، هنوز به طور گسترده پذیرفته نشده است و به همین دلیل در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار نگرفته است. با این حال، گفته می‌شود که اپل به تحقیق و توسعه دوربین زیر نمایشگر برای آیفون‌های خود پرداخته است. این می‌تواند راه را برای ظهور آیفونی با صفحه نمایش بدون حاشیه باز کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


دوربین زیر نمایشگر آیفون

اپل از بریدگی صفحه نمایش سنتی خود به طراحی جزیره دینامیک در کل سری آیفون های امسال تغییر موضع داد. انتظار می‌رود نسل بعدی مدل SE نیز دارای همان بریدگی کپسولی شکل باشد.

پیشتر و در خبر‌های قبلی در مورد اینکه اپل مشغول کار بر روی حسگر Face ID زیر نمایشگر است، صحبت کردیم. حالا در یک گزارش جدید، اپل به هدف حذف طراحی جزیره دینامیک به طور کامل و توسعه فناوری دوربین زیر نمایشگر در آیفون‌های آینده می‌پردازد. بر اساس گزارش The Elec، شرکت تأمین کننده کره‌ای اپل، ال‌جی اینتوتک، به توسعه پیشرفته سیستم دوربین زیر پنل (UPC) اقدام کرده است.

مشکل اصلی سیستم UPC، از دست دادن انتقال نور نسبت به دوربین‌های سلفی موجود است. به طور ساده، دوربین‌های زیر نمایشگر تصاویر با کیفیت پایینی تولید می‌کنند زیرا کمترین نور از صفحه نمایش عبور می‌کند. برای مقابله با این مشکل، ال‌جی اینتوتک در حال کار بر روی یک سیستم عدسی ویژه به نام “freeform optic” است.

دوربین زیر نمایشگر

راه حل ارائه شده توسط تأمین کننده کره‌ای، کنترل ضخامت لنز حاشیه‌ای است که از تحریف کاسته و نسبت شدت نور در اطراف ماژول نوری را افزایش می‌دهد.

این گزارش بیان می‌کند که باید مدت طولانی صبر کرد تا تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر بر روی آیفون‌ها عرضه شود. انتظار می‌رود که اپل در آیفون ۱۷ سال ۲۰۲۵ از فناوری Face ID زیر نمایشگر استفاده کند. اولین آیفون با صفحه نمایش بدون حاشیه و دوربین زیر نمایشگر نیز ممکن است در سال ۲۰۲۷ با آیفون ۱۹ معرفی شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد دوربین زیر نمایشگر آیفون چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: Gizmochina

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو