هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد

منبع: تکراتو

2

1402/9/25

23:04


هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ احتمالا اوایل سال 2024 میلادی به بازار عرضه شود و در کنار اپل و متا به رقابت در بازار هدست‌های واقعیت ترکیبی بپردازد.

هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد

هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ احتمالا اوایل سال 2024 میلادی به بازار عرضه شود و در کنار اپل و متا به رقابت در بازار هدست‌های واقعیت ترکیبی بپردازد.

گمان می‌رود سامسونگ در حال کار بر روی یک هدست واقعیت ترکیبی برای رقابت با شرکت‌هایی مانند اپل و متا در این بخش است. این شرکت کره‌ای در اوایل سال جاری اعلام کرده بود که با گوگل و کوالکام برای توسعه این ابزار پوشیدنی همکاری می‌کند. اکنون، یک گزارش جدید می‌گوید که هدست جدید سامسونگ ممکن است در اواخر سال 2024 وارد بازار شود. به خاطر داشته باشید که هدست واقعیت ترکیبی اپل، Vision Pro، قرار است در اوایل سال آینده به فروش برسد. بنابراین هدست سامسونگ می‌تواند چند ماه پس از رقیب خود وارد بازار شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ

سامسونگ قصد دارد هدست خود را با نام رمز “Infinite” در نیمه دوم سال 2024 رونمایی کند. گزارشی بیان می‌کند که بخش Mobile Experience (MX) تولید هدست را برای دسامبر سال آینده هدف‌گذاری کرده است.

طبق گزارش‌ها، معرفی این محصول جدید سامسونگ در رویداد Unpacked در نیمه دوم سال 2024 انجام خواهد شد. این می‌تواند با جدول زمانی رویداد Unpacked 2024 که در آن سامسونگ نسل بعدی گوشی‌های تاشو خود را عرضه می‌کند، هماهنگ باشد. از سوی دیگر، سری Galaxy S24 احتمالاً در رویداد Galaxy Unpacked در ژانویه 2024 معرفی می‌شود. طبق این گزارش، این شرکت قصد دارد در ابتدا 30 هزار دستگاه از هدست واقعیت ترکیبی خود را عرضه کند. ظاهراً Samsung Display نمایشگر OLEDOS (OLED on Silicon) را برای این هدست توسعه خواهد داد.

در ماه فوریه، سامسونگ فاش کرد که در حال همکاری با گوگل و کوالکام برای توسعه یک هدست واقعیت توسعه یافته جدید (XR) است. این شرکت گفت هدست آن بر روی یک چیپست سفارشی Qualcomm و آخرین سیستم عامل Wear OS گوگل کار خواهد کرد. سامسونگ هنوز جزئیات دیگری در مورد هدست آینده خود فاش نکرده است.

در آن زمان، گزارشی از واشنگتن پست نیز ادعا کرده بود که پروژه هدست XR سامسونگ شامل مشارکت خدماتی با متا و مایکروسافت نیز می‌شود؛ که نوعی اتحاد تکنولوژیک علیه اپل به‌شمار می‌رود.

هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ

اپل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان در سراسر جهان در ماه ژوئن، پرده از هدست Vision Pro خود برداشت. هدست واقعیت ترکیبی دارای فناوری و ویژگی‌های چشمگیری است که شامل نمایشگرهای Micro OLED دوگانه، ردیابی چشم، دوربین‌های مادون قرمز، و آرایه حسگرهای پیچیده، از جمله اسکنر LiDAR و دوربین‌های TrueDepth می‌شود. این هدست بر روی تراشه M2 اپل و همچنین تراشه جدیدی به نام R1 کار خواهد کرد. هدست پریمیوم اپل نیز قیمتی بالای 3499 دلار دارد. برای مقایسه، آخرین هدست Quest 3 متا از 499.99 دلار شروع می‌شود.

هدست Meta Quest 3 در اوایل سال جاری در ماه ژوئن معرفی شد. متا، یکی از پیشگامان و بازیگران بازار هدست، جزئیات بیشتری را در مورد Quest 3 در کنفرانس سالانه Meta Connect 2023 خود در ماه سپتامبر فاش کرد و پیش‌سفارش‌ها در این رویداد به صورت زنده انجام شد. Meta Quest 3 بر روی پلتفرم Snapdragon XR2 Gen 2 اجرا می‌شود و دارای صفحه نمایش 4K+ (2064 x 2208 پیکسل در هر لنز) است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: Gadgets360

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو