ضبط محتوای سه‌بعدی با آیفون ؛ آغاز ادغام ویژن پرو در اکوسیستم!

منبع: تکراتو

4

1402/6/15

13:01


طبق افشاگری‌های جدید، ضبط محتوای سه‌بعدی با آیفون امکان‌پذیر خواهد شد.

ضبط محتوای سه‌بعدی با آیفون ؛ آغاز ادغام ویژن پرو در اکوسیستم!

طبق افشاگری‌های جدید، ضبط محتوای سه‌بعدی با آیفون امکان‌پذیر خواهد شد.

یک افشاگر اهل چین به تازگی اطلاعات هیجان‌انگیزی با عنوان ضبط محتوای سه‌بعدی با آیفون منتشر کرده است که اگر درست باشد، پرچمداران آینده آیفون به دوربینی ماورایی مجهز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: کامپیوتر تمام شیشه‌ای اپل در راه است!

ضبط محتوای سه‌بعدی با آیفون با دوربین جدید میسر خواهد شد

افشاگری چینی که سابقه‌ نسبتاً درخشانی در افشای اطلاعات اپل دارد، غیرمستقیم می‌گوید مدلی از آیفون اولترا در سال‌های آینده با قابلیت ثبت تصاویر و ویدئوهای مکانمند (Spatial) رونمایی می‌شود. کاربر می‌تواند این محتواهای سه‌بعدی را در داخل هدست اپل ویژن پرو مشاهده کند.

افشاگر چینی جزئیات آیفون جدید را در‌ دسترس نشریه‌ مک‌رومرز قرار داده است. به‌گفته‌ وی‌، گوشی مذکور پس از عرضه‌ ویژن پرو روانه‌ بازار خواهد شد. در‌حال‌حاضر، اپل هیچ آیفونی با پسوند اولترا ندارد؛ اما احتمالاً امسال یا نهایتاً سال آینده اولین آیفون اولترا را رونمایی می‌کند. ویژن پرو اوایل ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

افشاگر چینی می‌گوید:

«پیکربندی دوربین آیفون اولترای یادشده باعث می‌شود تا بازار درباره‌ی عکس‌ها و فیلم‌هایی که گوشی‌ها باید بگیرند، مجدداً فکر کند.»

مک‌رومرز می‌گوید که این جمله احتمالاً به قابلیت تصویربرداری با فرمت مکانمند در آیفون اشاره می‌کند. این فرمت که بخش زیادی از تجربه‌ کاربری ویژن پرو را تشکیل می‌دهد، تماشای محتواهای غوطه‌ورکننده‌ سه‌بعدی را امکان‌پذیر می‌کند.

ضبط محتوای سه‌بعدی با آیفون با دوربین جدید میسر خواهد شد

تصویر مکانمند ثبت‌شده با اپل ویژن پرو

اپل هنگام رونمایی ویژن پرو گفت که عکس‌ها و ویدئوهای مکانمند به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که «عمق شگفت‌انگیز» داشته باشند تا بتوانید درون لحظه‌ها را ببینید.

هدست ویژن پرو می‌تواند عکس‌ها و ویدئوهای عادی ثبت‌شده با آیفون و سایر دستگاه‌ها را پخش کند؛ اما تمرکز اصلی این هدست، نمایش عکس‌ها و ویدئوهای سه‌بعدی است تا کاربر در محتوا غرق شود. این قابلیت به‌حدی‌ برای اپل مهم است که ویژن پرو یک دکمه‌ مکانیکی اختصاصی برای فعال‌کردنش دارد.

هدست ویژن پرو با دوربینی ویژه می‌تواند محتواهای مکانمند را ثبت کند. احتمالاً آن دوربین درنهایت به آیفون اولترا راه پیدا خواهد کرد. بعید است دوربین مذکور جایگزین یکی از سه دوربین فعلی شود؛ بدین‌ترتیب، می‌توان گفت که آیفون چهاردوربینه در راه است.

از زمان انتشار اولین شایعه‌ها درباره‌ی جایگزینی آیفون پرو مکس با آیفون اولترا، افشاگران چینی غالباً به قوی‌ترین مدل آیفون جدید با پسوند اولترا اشاره کرده‌اند. گفته می‌شود اپل پسوند اولترا را برای آیفون ۱۶ کنار گذاشته است و امسال قوی‌ترین آیفون با پسوند پرو مکس رونمایی می‌شود.

قیمت آیفون اولترا حدوداً ۱۰۰ دلار بیشتر از پرو مکس خواهد بود. به‌طور‌کلی، پیش‌بینی می‌شود قیمت موبایل‌های اپل افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص امکان ضبط محتوای سه‌بعدی با آیفون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو