هدست متا کوئست 3 (Meta Quest 3) روانه بازارها شد [+مشخصات و قیمت]

هدست متا کوئست 3 (Meta Quest 3) روانه بازارها شد [+مشخصات و قیمت]


منبع: تکراتو

2

1402/7/6

21:31


هدست متا کوئست 3 بالاخره روانه بازار شد. این هدست هوشمند که یک هدست واقعیت ترکیبی بوده نسبت به نسل قبلی خود بهبودهای زیادی داشته است.

هدست متا کوئست 3 (Meta Quest 3) روانه بازارها شد [+مشخصات و قیمت]

هدست متا کوئست 3 بالاخره روانه بازار شد. این هدست هوشمند که یک هدست واقعیت ترکیبی بوده نسبت به نسل قبلی خود بهبودهای زیادی داشته است.

هدست متا کوئست 3 (Meta Quest 3) بالاخره از راه رسید و کاربران از هم‌اکنون می‌توانند این هدست واقعیت ترکیبی جذاب را سفارش دهند. طبق گفته شرکت سازنده، Quest 3 نسبت به نسل قبلی خود بهبودهای بسیاری داشته و حالا کاربر می‌تواند نرخ نوسازی دستگاه را تا 90 هرتز در اختیار داشته باشد. البته با ورود به بخش تنظیمات می‌تواند این مقدار را تا 120 هرتز نیز افزایش داد.

بیشتر بخوانید: متا رسما افزوده شدن تبلیغات به واتساپ را تکذیب کرد

هدست متا کوئست 3 (Meta Quest 3) وارد بازار شد

شرکت متا در ماه ژوئن (اواسط خرداد ماه سال جاری) با انتشار یک ویدئوی کوتاه نسل بعدی هدست‌های واقعیت مجازی خود را به نمایش گذاشت و توضیح داد که نام این محصول Meta Quest 3 خواهد بود.

حالا هدست جدید متا از راه رسیده و تمام جزئیات فنی و سخت‌افزاری آن توسط Meta به اشتراک گذاشته شده است.

هدست متا کوئست 3 (Meta Quest 3) وارد بازار شد

بررسی اولیه هدست متا کوئست ۳ حاکی از آن است که این محصول نسبت به نسل قبلی خود باریک‌تر شده و نمایشگرهای به‌روز شده با رزولوشن 2064 در 2208 را به همراه دارد.

متا در این هدست واقعیت ترکیبی Quest 3 تصمیم گرفته رفرش ریت پایه را 90 هرتز قرار دهد، هرچند که در بخش تنظیمات کاربر می‌تواند قابلیت‌های آزمایشی این دستگاه را فعال کرده به نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز برسد. میدان دید کاربر نیز در هدست کوئست ۳ برابر با ۱۱۰ درجه افقی و ۹۶ درجه عمودی اعلام شده است.

برای لنزهای هدست واقعیت ترکیبی Quest 3 متا تصمیم گرفته از طراحی پنکیک (Pancake) استفاده کند که نمای اپتیکال حدود ۴۰ درصد باریک‌تر نسبت به Quest 2 را ارائه می‌دهد.

به گزارش gsmarena، در هدست کوئست ۳ شاهد افزایش وزن نسبی هستیم و وزن این دستگاه به ۵۱۵ گرم رسیده است؛ این رقم در هدست کوئست ۲ چیزی حدود 503 گرم بود.

یکی از ویژگی‌های جذاب هدست‌های سری کوئست امکان اتصال مستقیم به رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌هاست. از این رو، گرچه Quest 3 به عنوان یک دستگاه مستقل معرفی شده، اما کاربر می‌تواند از طریق کابل‌های Quest Link یا به صورت بی‌سیم با ویژگی Air Link به رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ متصل شده و از بازی‌ها و برنامه‌های VR لذت ببرد.

به لطف چیپست Snapdragon XR2 Gen 2 که با ۸ گیگابایت حافظه رم همراه شده، اکنون می‌توانیم انتظار افزایش دوبرابری قدرت پردازش گرافیکی هدست نسل جدید کوئست در مقابل Meta Quest 2 را داشته باشیم.

Quest 3 همچنین دارای دو دوربین رنگی RGB و یک پروژکتور عمق‌سنج است که طبق ادعای متا، می‌تواند وضوح تصویر ۱۰ برابری را در مقایسه با کوئست ۲ و بهبود ۲ برابری نسبت به کوئست پرو ارائه دهد.

قیمت متا کوئست ۳ برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۵۰۰ دلار و برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی ۶۵۰ دلار اعلام شده است. هم اکنون امکان پیش‌سفارش این هدست وجود دارد، هرچند که تا تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر ۱۴۰۲) باید در انتظار دریافت محصول باقی بمانید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هدست متا کوئست 3 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو