نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad معرفی شدند

منبع: تکراتو

5

1402/9/24

20:27


نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad با بهره‌گیری از جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل یعنی سری Core Ultra میزبان قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز هستند.

نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad معرفی شدند

نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad با بهره‌گیری از جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل یعنی سری Core Ultra میزبان قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز هستند.
لنوو نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad خود را به عنوان دستگاه‌های تمرکز شده بر بهره‌وری معرفی کرده است. این لپ‌تاپ‌ها از چیپست‌های جدید Core Ultra اینتل بهره مند هستند که شامل سه موتور محاسباتی می‌شوند – یک واحد پردازش مرکزی (CPU)، واحد پردازش گرافیکی (GPU) و واحد پردازش عصبی (NPU). این سه موتور برای کارایی بیشتر طراحی شده‌اند. لنوو بیان می‌کند که برخی از وظایف محاسباتی می‌توانند به GPU یا NPU منتقل شوند تا عملکرد و مدیریت توان بهتری داشته باشند. از آنجایی که این لپتاپ‌ها با ویندوز 11 اجرا می‌شوند، تمامی این سه لپتاپ از ویژگی‌های هوش مصنوعی Copilot پشتیبانی خواهند کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad

IdeaPad Pro 5i اولین لپتاپ مصرف‌کننده Intel Evo Edition است که از چیپست Core Ultra اینتل پشتیبانی می‌کند. لنوو ادعا می‌کند که این موضوع باعث ارائه قدرت بیشتر برای ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند تولید تصویر و متن و ویرایش عکس خواهد شد. ادعاهایی همچنین درباره بهبود عملکرد برای وظایف سنتی مانند ویرایش و خروجی گرفتن ویدیو، همراه با مولتی‌تسکینگ وجود دارد.

شما می‌توانید IdeaPad Pro 5i را با استفاده از یک GPU NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop، حداکثر 32GB RAM LPDDR5X و تا 1TB SSD تجهیز نمایید. یک شیار SSD قابل ارتقا و یک اسلات کارت SD همچنین می‌توانند به افزایش حافظه کمک کنند.

نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad

نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad

صفحه نمایش این لپتاپ در ابعاد 14 اینچی و 16 اینچی قابل سفارش است و از چندین قابلیت از جمله یک پنل OLED با نسبت تصویر 16:10، فضای رنگی 100 درصد DCI-P3 و نرخ تازه‌سازی 120Hz پشتیبانی می‌کند. دوربین Full HD با فناوری IR دارای یک سنسور time-of-flight و پوشش حفظ حریم خصوصی به همراه پشتیبانی از Windows Hello است.

مهم نیست چند ساعت قرار است از لپ تاپ خود استفاده کنید زیرا شما یک باتری پلیمری 84WHr با پشتیبانی از شارژ سریع از طریق Thunderbolt 4 خواهید داشت. همچنین یک پورت HDMI 2.1، دو شیار USB 3.2 نوع A و یک جک صوتی 3.5 میلی‌متری بر روی لپ تاپ وجود خواهد داشت. همچنین این لپتاپ از Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.2 پشتیبانی خواهد کرد. همچنین مدل 14 اینچی 1.46 کیلوگرم و نسخه بزرگتر 1.95 کیلوگرم وزن دارد. گفتنی‌ست لپ تاپ Lenovo IdeaPad Pro 5i در حال حاضر در دسترس است و قیمت ابتدایی این لپتاپ 1150 دلار است.

برای لنوو ThinkPad X1 Carbon Gen 12، شما باید مدتی بیشتر منتظر بمانید. برخی از پیکربندی‌ها در اواخر این ماه (با شروع از 2989 دلار) و مجموعه کاملی از گزینه‌ها در ماه مارس در دسترس خواهند بود. ThinkPad X1 2-in-1 Gen 9 نیز در ماه مارس در دسترس خواهد بود. انتظار می رود قیمت این لپ تاپ از 2639 دلار شروع شود.

لنوو یک ویژگی اصلی متمرکز بر دسترسی را در ThinkPads جدید به شکل نشانه های لمسی اضافی روی صفحه کلید ادغام کرده است تا به افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند کمک کند. این شرکت می گوید که با تیم دسترسی مایکروسافت برای کمک به توسعه استانداردهای صنعتی جدید در طراحی صفحه کلید کار کرده است. به عنوان مثال، کلیدهای F2 و F3 (اغلب برای کنترل صدا استفاده می‌شوند) دارای علامت‌های لمسی هستند، همانطور که کلید Insert برای کمک به افراد در تشخیص آن از کلید Delete، دارای نشانه‌های لمسی است. در همین حال، ThinkPad X1 2-in-1 دارای یک قلم مغناطیسی بزرگتر است که گفته می شود تجربه بهتری را برای کسانی که ترجیح می دهند از قلم استفاده کنند، ارائه می دهد.

نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad

نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad

مدل‌های ThinkPad X1 دارای یک ویژگی تقویت‌کننده نور کم برای وب‌کم هستند. لنوو می‌گوید این ابزار برای کارایی بیشتر سیستم در زمانی که نرم‌افزار کنفرانس ویدیویی مانند زوم در حال اجرا است، روی NPU اجرا می‌شود.

ThinkPad X1 Carbon Gen 12 را می توان با حداکثر 64 گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر 2 ترابایت حافظه SSD پیکربندی کرد. هیچ گزینه GPU اختصاصی وجود ندارد زیرا لپ تاپ از گرافیک Intel Arc پشتیبانی می کند. صفحه نمایش 14 اینچی می تواند وضوحی تا 2.8K با نرخ تازه سازی 120 هرتز در پنل OLED داشته باشد.

در مورد پورت ها، دو USB-C Thunderbolt 4، دو USB-C، یک HDMI 2.1 و یک جک 3.5 میلی متری صدا در این لپ تاپ وجود خواهد داشت. همچنین ThinkPad X1 Carbon Gen 12 به Wi-Fi 6E یا 7 و بلوتوث 5.3 مجهز می‌شود. همچنین یک دوربین 8 مگاپیکسلی MIPI Computer Vision با شاتر حریم خصوصیدر قسمت وب‌کم این لپتاپ وجود دارد. وزن لپ تاپ نیز در حدود 1.09 کیلوگرم است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: engadget

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو