تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری اینتل از سال آینده آغاز خواهد شد

منبع: تکراتو

1

1402/9/25

22:33


در جهت حفظ جایگاه و ماندن در رقابت سنگین بزرگان تولید‌کننده تراشه، تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری اینتل از سال آینده آغاز خواهد شد.

تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری اینتل از سال آینده آغاز خواهد شد

در جهت حفظ جایگاه و ماندن در رقابت سنگین بزرگان تولید‌کننده تراشه، تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری اینتل از سال آینده آغاز خواهد شد.

همانطور که در مصاحبه ای توسط معاون ارشد این شرکت فاش شد، اینتل آماده است تا سال آینده تولید 20A (فرآیند 2 نانومتری) خود را آغاز کند. اینتل Foundry به شرکت‌هایی مانند سامسونگ و TSMC می‌پیوندد تا در نیمه هادی‌های پیشرفته رقابت کنند، 20A هدف تولید انبوه 2024 است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری اینتل از سال آینده آغاز خواهد شد

رقابت در صنعت نیمه‌هادی‌ها با شرکت‌هایی مانند TSMC و Samsung در حال داغ شدن است و برنامه‌های خود را برای شروع تولید تراشه 2 نانومتری در سال 2024 اعلام کردند. با این حال، طبق گزارش‌ها، اینتل به این گروه ملحق شده است، زیرا این شرکت برنامه‌هایی را برای تولید تراشه‌های 2 نانومتری فاش کرده است. معاون ارشد اینتل، سانجی ناتاراجان، این واقعیت را فاش کرده است که این شرکت از طریق فرآیند 20A که شاهد تولید آن در سال آینده خواهیم بود، “پیشگام در تولید تراشه‌های 2 نانومتری” خواهد بود.

بیایید یک جمع بندی سریع از نود 20A اینتل داشته باشیم، که انتظار می‌رود هم در مجموعه IFS و هم در صنعت نیمه‌هادی انقلابی ایجاد کند. انتظار می‌رود نود 20A دارای ترانزیستورهای کاملاً جدید RibbonFET باشد که جایگزین معماری FinFET موجود می‌شود و نوآوری‌های جدید اتصال را ارائه می‌دهد که به نام PowerVia شناخته می‌شود. Arrow Lake یکی از بزرگترین خانواده محصولاتی خواهد بود که از نود 20A استفاده می‌کند و همچنین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که چند مشتری ثالث از این نود از طریق IFS استفاده کنند.

تراشه های 2 نانومتری اینتل

این شرکت انتظار دارد همانطور که برنامه ریزی شده است در نیمه اول سال 2024 به آمادگی تولید نود 20A دست یابد و Arrow Lake محصول اصلی است که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال 2024 عرضه شود. در طول همایش SemiCon ژاپن، معاون اینتل جان گوزک نیز تایید کرد که خط توسعه فناوری زیرلایه شیشه ای برای تراشه‌های نسل بعدی در سال 2025 عملیاتی می‌شود، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تراشه‌هایی از راه حل جدید در نیمه دوم این دهه استفاده کنند.

شرکت اینتل، به خصوص بخش نیمه‌هادی خود، در این مدت موفقیت چندانی در جذب صنعت نداشته است؛ اما به نظر می‌رسد که وضعیت قرار است تغییر کند، به ویژه با توجه به تحولات با ورود هوش مصنوعی به بازار. یک فرصت جالب که قرار است رخ دهد، شامل احتمال ورود اینتل به اکوسیستم شرکای بخش نیمه‌هادی تیم انویدیا است، زیرا مدیر ارشد مالی شرکت NVIDIA به این موضوع اشاره کرده که این شرکت هنوز جایی برای یک بخش نیمه‌هادی دارد.

با آغاز تولید 20A در سال 2024، صنایع نیمه‌هادی در رقابت با یکدیگر برای دریافت سفارشات از بازیگران کلیدی صنعت هستند. با اعلام برنامه‌های TSMC و سامسونگ در مورد تراشه‌های نیمه‌هادی نسل بعدی، ورود اینتل به این لیست به این معناست که رقابت آینده در زمینه صنعت نیمه‌هادی به نرخ بازده، هزینه کلی استفاده و عرضه تراشه‌های نیمه‌هادی پیشرفته وابسته خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری اینتل چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: Nikkei

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو