آیفون 17 پرو احتمالا به تراشه اختصاصی وای‌فای 7 مجهز خواهد شد

منبع: تکراتو

2

1402/9/25

22:01


طبق ادعاهای برخی از افشاگران و تحلیلگران معروف، احتمالا کوپرتینویی‌ها از یک چیپست اختصاصی Wi-Fi 7 در آیفون 17 پرو بهره بگیرند.

آیفون 17 پرو احتمالا به تراشه اختصاصی وای‌فای 7 مجهز خواهد شد

طبق ادعاهای برخی از افشاگران و تحلیلگران معروف، احتمالا کوپرتینویی‌ها از یک چیپست اختصاصی Wi-Fi 7 در آیفون 17 پرو بهره بگیرند.

به گفته جف پو، تحلیلگری که اخبار شرکت‌های زنجیره تامین اپل را پوشش می‌دهد، مدل‌های آیفون 17 پرو در سال 2025 به تراشه وای فای 7 طراحی شده توسط اپل مجهز خواهند شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تراشه اختصاصی وای‌فای 7 برای آیفون ۱۷ پرو

پو در یک یادداشت تحقیقاتی این هفته با شرکت سرمایه گذاری Haitong International Securities مستقر در هنگ کنگ، گفت که این تراشه می‌تواند یک تهدید بلندمدت برای شرکت Broadcom باشد که در حال حاضر یک تراشه Wi-Fi و بلوتوث ترکیبی برای آیفون‌های اپل را تامین می‌کند.

آیفون 17 پرو

جف پو معتقد است که اپل، تجهیز تراشه وای فای اختصاصی خود را در سال 2026 به کل سری آیفون 18 گسترش خواهد داد. او جزئیات بیشتری در مورد این تراشه به اشتراک نگذاشت.

در ژانویه، مارک گورمن نیز گزارش داد که اپل در حال توسعه تراشه ترکیبی Wi-Fi و بلوتوث خود برای استفاده در دستگاه‌ها از سال 2025 است. با این حال، در اواخر همان ماه، مینگ-چی کو، تحلیلگر زنجیره تامین اپل گفت که این فقط یک تراشه Wi-Fi است؛ همچنین مدعی شد اپل توسعه را “برای مدتی” متوقف کرده است. مشخص نیست که آیا توسعه از سر گرفته شده است یا خیر.

مانند توسعه مودم اختصاصی 5G برای آیفون که مدت‌ها پیش شایعه شده بود، تراشه Wi-Fi به اپل این امکان را می‌دهد که وابستگی خود را به تامین کنندگان خارجی برای قطعات کاهش دهد.

پشتیبانی از Wi-Fi 7 به مدل‌های iPhone 17 Pro اجازه می‌دهد تا داده‌ها را روی باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز به طور همزمان با روتر پشتیبانی شده ارسال و دریافت کنند و در نتیجه سرعت وای‌فای سریع‌تر، تأخیر کمتر و اتصال مطمئن‌تر را به همراه دارد. به گفته کوالکام، وای فای 7 می‌تواند حداکثر سرعتی بیش از 40 گیگابیت در ثانیه را ارائه دهد که 4 برابر افزایش نسبت به وای فای 6E است.

در ماه آگوست، جف پو مدعی شد که مدل‌های آیفون 16 پرو که سال آینده عرضه می‌شوند نیز از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کنند، اما نه با تراشه طراحی شده توسط اپل.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تولید تراشه اختصاصی وای‌فای 7 برای آیفون 17 پرو چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: Macrumors

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو