همه چیز درباره بوتاکس معده

منبع: زیت نت

3

1402/7/24

09:55


یکی از دغدغه‌های جدی افراد در سراسر جهان داشتن یک اندام زیبا و متناسب است. امروزه توجه به فاکتورهای زیباشناختی…

یکی از دغدغه‌های جدی افراد در سراسر جهان داشتن یک اندام زیبا و متناسب است. امروزه توجه به فاکتورهای زیباشناختی بیش از گذشته در میان افراد رواج پیداکرده است. از میان کسانی که اضافه وزن دارند، تعداد معدودی هستند که به رژیم‌های غذایی و ورزش کردن‌ مستمر پایبند هستند. بیش‌تر افراد با وجود نگرانی، دغدغه و تلاش برای لاغر شدن در این مسیر موفق نیستند. پیشرفت علم سبب کشف راه‌های مختلف برای لاغری و رسیدن به یک اندام ایده‌آل شده است. راه‌هایی همچون بوتاکس معده، اسلیو معده، لیپوماتیک و … که هر کدام فواید و ضررهای خاص خود را دارند. ما در این مقاله قصد داریم که نکات مختلف در مورد بوتاکس کردن معده و به ویژه بوتاکس معده در رشت را برای شما بازگو کنیم. برای کسب اطلاعات دقیق درمورد مزایا، مضرات و نحوه انجام این عمل لطفا با ما همراه باشید.

همه چیز درباره بوتاکس معده

بوتاکس معده چیست؟

این عمل که مهم‌ترین هدف آن کاهش وزن در افراد است، توسط متخصصین و به صورت سرپایی انجام می‌شود. در واقع بیمار برای انجام آن نیاز به بستری شدن یا مراقبت ویژه‌ای ندارد. متخصصین از طریق آندوسکوپی و تزریق بوتاکس به بخش‌های مختلف معده این عمل را برای شما انجام می‌دهند. نحوه لاغری به وسیله‌ بوتاکس کردن معده به این صورت است که بخش‌های مختلفی از معده به مدت چندماه فلج شده و این کار باعث می‌شود که اشتهای شما کاهش یابد. همچنین به دلیل منقبض بودن فضای معده، غذا به مدت طولانی‌تری در معده باقی می‌ماند؛ بنابراین شما تایم زیادی از روز احساس سیری می‌کنید.

کلینیک شبانه روزی ثامن از جمله مراکز فعال در زمینه‌ بوتاکس معده در رشت است که سابقه درخشانی در این زمینه دارد. در این مرکز نیز عمل به صورت سرپایی انجام می‌شود. نکته قابل‌توجه این است که تزریق بوتاکس به معده، اندازه‌ مشخصی ندارد و میزان آن به شرایط بیمار و نظر پزشک متخصص وابسته است. ممکن است لازم باشد که این تزریق را چندین بار تکرار کنید تا به شرایط ایده‌آل برسید. اگرچه بوتاکس کردن معده عمل دشواری به نظر نمی‌رسد؛ اما توجه داشته باشید که این کار را حتما باید تحت نظر پزشک متخصص و در یک جای معتبر انجام دهید. با توجه به شرایط جسمانی، سابقه انجام عمل، سابقه بیماری‌های زمینه‌ای و … پزشک تشخیص می‌دهد که شرایط انجام این کار را دارید یا خیر.

نحوه انجام عمل بوتاکس کردن معده

همانطور که گفته شد، برای انجام عمل بوتاکس معده در رشت یا هر جای دیگری بهتر است به یک مرکز معتبر مانند کلینیک شبانه روزی ثامن مراجعه‌ کرده و از متخصصین آن مشورت بگیرید. پزشک متخصص بعد از تجویز آزمایشات لازم و مشاهده پاسخ آن‌ها، شما را برای انجام عمل ویزیت می‌کند. ابتدا وضعیت بیمار در مورد بیماری‌های زمینه‌ای، سابقه عمل، مصرف داروی خاص، انجام آندوسکوپی و … بررسی می‌شود و پس از آن نوبت عمل مشخص می‌شود. نکته مهم برای بوتاکس کردن معده این است که یک شب قبل از عمل باید ناشتا باشید و از خوردن داروهای رقیق‌کننده خون پرهیز کنید. پیش از عمل به منظور راحتی بیمار برای قرار دادن دستگاه آندوسکوپ در گلو، از یک اسپری خاص استفاده می‌کنند. پس از آن از طریق ورید، بیمار را بیهوش کرده و عمل آغاز می‌شود.

دستگاه آندوسکوپ که یک لوله منعطف و بسیار باریک است، درواقع یک دوربین است که پزشک به وسیله آن فضای معده را مشاهده کرده و بوتاکس را در آن تزریق می‌کند. مدت زمان انجام بوتاکس معده در رشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است و پس از آن، بیمار در صورت نداشتن مشکل یا عوارض خاص، می‌تواند به خانه بازگردد. پس از انجام این عمل، ممکن است تا چند روز در ناحیه گلو احساس درد و سوزش کنید که کاملا طبیعی است.

مزایای بوتاکس معده

انجام این عمل به منظور لاغری مزایای گوناگونی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • اولین مزیت، مدت زمان انجام این عمل است که ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

  • مزیت دیگر نحوه انجام آن است که به وسیله آندوسکوپی انجام شده و هیچ‌گونه برش یا جراحی روی معده انجام نمی‌شود.

  • در مدت زمان کوتاهی شاهد کاهش وزن شده و تنها ۳ روز پس از عمل اشتهای شما کم می‌شود.

  • در این عمل شاهد عوارض و خطرات سایر جراحی‌ها نخواهید بود.

همه چیز درباره بوتاکس معده

ضررهای تزریق بوتاکس در معده

اگرچه بوتاکس معده در رشت توسط مرکز معتبری همچون کلینیک ثامن انجام می‌شود؛ اما بهتر است بدانید که این کار بی‌عیب و نقص نیست. ابتدایی‌ترین عوارض این عمل حالت‌هایی همچون سرگیجه، حالت تهوع، خونریزی، درد در ناحیه گلو و شکم، تب، احساس خفگی، تنفس نامنظم، تپش قلب و … است که در بسیاری از بیمارها چند روز پس از عمل رفع می‌شوند. علاوه بر موارد ذکر شده، عوارض دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • نتیجه‌ این عمل همیشگی نیست و ۳ تا ۶ ماه بعد وضعیت بیمار به روال سابق برمی‌گردد.

  • تا حدود زیادی امکان چاقی و اضافه وزن بعد از انجام عمل وجود دارد.

  • انجام آن برای افرادی که دارای اضافه وزنی بیش از ده کیلو هستند، اصلا مناسب نیست.

  • انجام بوتاکس معده برای افراد پرخور و ریزه‌خوار اصلا توصیه نمی‌شود.

بوتاکس معده در رشت توسط کلینیک ثامن

کلینیک شبانه روزی ثامن در منطقه گلسار شهر رشت قرار دارد که به صورت ۲۴ ساعته به شهروندان و بیماران سراسر کشور ارائه خدمات می‌کند. در این کلینیک که در واقع یک درمانگاه عمومی و تخصصی است، انواع پزشکان متخصص حضور دارند. خدمات این درمانگاه شامل آندوسکوپی، اسپیرومتری، انواع نوار عصب و عضله، دندانپزشکی، انواع تخصص‌ها از قلب و عروق گرفته تا متخصص عفونی و زنان و حتی داروخانه را شامل می‌شوند. یکی از خدمات ویژه‌ این کلینیک انجام عمل بوتاکس برای معده به صورت کاملا حرفه‌ای و اصولی توسط پزشکان متخصص است. با استفاده از سرویس نوبت‌دهی آنلاین به راحتی می‌توانید نوبت خود را رزرو کرده و از خدمات بی‌شمار این مرکز بهرمند شوید.

همه چیز درباره بوتاکس معده

بوتاکس معده در رشت روشی موثر برای لاغری

رسیدن به وزن ایده‌آل و داشتن اندام زیبا یکی از دغده‌های مهم افراد است. پیشرفت علم، راه‌های مختلفی را برای رسیدن به این هدف کشف کرده است. بوتاکس معده یکی از آن روش‌هاست که یک عمل سرپایی و در عین حال موثر محسوب می‌شود. این عمل فواید مختلفی همچون نتیجه‌گیری زود هنگام، بدون درد بودن، عوارض کم و … را به همراه دارد. همانطور که می‌دانید هیچ عملی بدون ضرر نیست. از مضرات آن می‌توان به امکان بازگشت اضافه وزن، نتیجه‌گیری موقت و … اشاره کرد. انجام این عمل باید در مراکز معتبر و تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد که ما در این زمینه کلینیک شبانه روزی ثامن در شهر رشت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو