تشخیص دقیق مشکلات گوارش با خدمات متنوع درمانگاه حکمت

منبع: فوت و فن

3

1402/5/1

08:32


کاهش وزن و لاغری سریع بدون ایجاد مشکلات گوارشی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد است، به همین علت همه افراد به دنبال روشی هستند که بتوانند در مدت زمان سریع تری به خواسته خود که همان لاغری و کاهش وزن است، برسند.

تشخیص دقیق مشکلات گوارش با خدمات متنوع درمانگاه حکمت

کاهش وزن و لاغری سریع بدون ایجاد مشکلات گوارشی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد است، به همین علت همه افراد به دنبال روشی هستند که بتوانند در مدت زمان سریع تری به خواسته خود که همان لاغری و کاهش وزن است، برسند.

برای داشتن اندامی ایده‌آل اولین قدم تغییر سبک زندگی است یعنی افراد باید بتوانند رژیم غذایی خود را تغییر دهند و در کنار آن ورزش را در اولویت قرار دهند. اما در بین همه این راه‌ها با پیشرفت علم پزشکی روش جدید به نام بوتاکس معده روی کار آمد تا افراد بتوانند در مدت زمان کمتری به اهداف خود برسند.

کلینیک حکمت با استفاده از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات در خدمت شما عزیزان است تا بوتاکس معده را با اطمینان خاطر انجام دهید.

برای استفاده از خدمات متنوع کلینیک حکمت نظیر اندوسکوپی، کولونوسکوپی، اندوسونوگرافی و همچنین سامانه نوبت دهی غیر حضوری، گوارش و کبد حکمت را جستجو کنید و وارد سایت hekmatgi.com شوید و از متنوع‌ترین خدمات حکمت استفاده کنید.

بوتاکس معده چیست؟

همان طور که گفتیم بوتاکس معده یک روش درمانی جدید است که برای کاهش وزن استفاده می‌شود. این روش، از طریق آندوسکوپ و با کمک ماده‌ای به نام بوتولینوم انجام می‌شود. تزریق این ماده به دیواره معده نقش مسدود کننده برای عضلات این بخش دارد.

به عبارتی دیگر بوتاکس باعث می‌شود عضلات معده کمتر فعالیت کنند و انقباضات این عضلات کاهش پیدا می‌کند در نتیجه فرد زود سیر می‌شود. این عملکرد می‌تواند در برخی از افراد منجر به کاهش احساس گرسنگی و کنترل بهتر سطح غذا و کالری مصرفی شود.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که بوتاکس معده به عنوان روش موقتی استفاده می‌شود و تاثیر آن تا چند ماه دوام دارد. برای حفظ اثرات آن، ممکن است افراد نیاز به تزریق دوره‌ای مجدد داشته باشند.

شما عزیزان برای انجام این روش و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران با در مجموعه حکمت در ارتباط باشید و با شماره 32330310-071 تماس بگیرید تا بتوانید بهترین تصمیم را در راستای سلامتی و تناسب اندام خود بگیرید.

چه کسانی به بوتاکس معده نیاز دارند؟

بوتاکس معده معمولاً برای افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما تصمیم نهایی در مورد انجام بوتاکس معده باید توسط پزشک متخصص یا متخصص تغذیه گرفته شود. افرادی که به بوتاکس معده نیاز دارند ممکن است شرایط زیر را داشته باشند:

  • افرادی که دارای چاقی مختلط یا چاقی مرتبط با اضافه‌ وزن می‌باشند.
  • افرادی که تغییر در عادات غذایی و سبک زندگی خود را تجربه کرده‌اند ولی نتیجه‌ای قابل قبول در کاهش وزن نداشته‌اند.
  • افرادی که در مراحل اولیه برنامه‌های کاهش وزن قرار دارند و نیاز به کمکی برای کنترل احساس گرسنگی و میل به خوردن دارند.
  • افرادی که مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی دارند و کاهش وزن برای بهبود وضعیت سلامتی آن‌ها ضروری است.

مانومتری مری چیست؟

مانومتری مری روشی است که برای تشخیص و بررسی مشکلات مری استفاده می‌شود. در حالت کلی هنگامی که عمل بلع صورت می‌گیرد، عضلات مری منقبض می‌شوند و با کمک این انقباض غذای خورده شده به معده منتقل می‌شود و در انتهای مری دریچه‌ای وجود دارد که از بازگشت محتویات معده به مری جلوگیری می‌کند.

اگر عملکرد این دریچه مختل شود و به درستی کار نکند؛ محتویات معده وارد مری می‌شوند و فرد ممکن است رفلاکس اسیدی را تجربه کنند. در صورتی که افراد علائمی مانند درد سینه، سوزش سردل، مشکل بلع، احساس تهوع پس از خوردن غذا و احساس گیر کردن غذا در قفسه سینه را به صورت مداوم داشته باشند باید مانومتری مری را انجام دهند.

نحوه انجام مانومتری مری در کلینیک حکمت

مانومتری مری جهت اندازه گیری و ثبت فشار عضلات مری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانومتری درد خاصی ندارد. همچنین برای انجام مانومتری بیمار بیهوش نمی‌شود. فقط به طور موضعی بینی بیمار بی حس می‌شود. یک لوله بسیار باریک وقابل انعطاف از راه بینی بیمار به آرامی وارد مری و سپس معده خواهد شد. این لوله هیچ مشکلی برای نفس کشیدن بیمار ایجاد نمی‌کند. انتهای لوله به دستگاه مانومتری که وظیفه ثبت فشار مری را بر عهده دارد متصل می‌شود. به دستور پزشک در حین انجام مانومتری آّبی که وارد دهان بیمار می‌شود باید به صورت قوی بلعیده شود تا حرکات مری ثبت شود. بلافاصله پس از پایان مانومتری بیمار می‌تواند بخورد یا بیاشامد.

قبل از انجام مانومتری در صورت ابتلا به بیماریهای قلبی -ریوی یا بیماری‌های دیگر یا حساسیت دارویی یا مصرف داروی خاص و یا بارداری پزشک را مطلع نمایید. بیمار باید ۶ ساعت قبل از انجام مانومتری از خوردن یا آشامیدن خودداری کند.

درمانگاه حکمت شیراز با هدف افزایش اطمینان و رضایت شما هموطنان عزیز تلاش کرده تا همواره از بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات استفاده کند و شرایطی را فراهم کند تا معاینات و آزمایشات شما عزیزان به صورت دقیق و به بهترین شکل ممکن انجام شود. انجام خدمات نوبت دهی مانومتری مری حکمت، اندوسکوپی حکمت، کولونوسکوپی حکمت و… به صورت غیر حضوری و دریافت اطلاعات در سریع‌ترین زمان ممکن از ویژگی‌های منحصربفرد کلینیک حکمت است.

برای استفاده از خدمات متنوع کلینیک حکمت نظیر اندوسکوپی، کولونوسکوپی، اندوسونوگرافی و همچنین سامانه نوبت دهی غیر حضوری، گوارش و کبد حکمت را جستجو کنید و وارد سایت hekmatgi.com شوید و از متنوع‌ترین خدمات حکمت استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو