مهمترین مزایای مینی ایمپلنت ها که باید بدانید !

منبع: زیت نت

7

1402/7/24

10:29


مینی ایمپلنت ها دارای ساختاری شبیه به ایمپلنت های معمولی هستند اما kسبت به ایمپلنت های معمولی کوچک تر هستند….

مینی ایمپلنت ها دارای ساختاری شبیه به ایمپلنت های معمولی هستند اما kسبت به ایمپلنت های معمولی کوچک تر هستند. مینی ایمپلنت ها بر خلاف ایمپلنت های معمولی از ساختاری یک تکه درست شده اند  که انتهای آنها توپی شکل می باشد و قطر آنها ۳ میلی متر است. همچنین پس از کاشت بیرون از استخوان فک می مانند.  مینی ایمپلنت ها دقیقا به اندازه ایمپلنت های معمولی کارایی دارند اما به دلیل این که کوچک تر هستند از مزایای بیشتری برخوردار هستند که یکی از این مزیت ها کم تر دخیل بودن عمل جراحی در درمان می باشد.

مینی ایمپلنت چیست؟

همان طور که در مطلب قبلی به آن اشاره کردیم مینی ایمپلنت، یکی از انواع ایمپلنت دندان است که یک تکه بوده و قطر آن کم تر از ۳ میلی متر می باشد. مینی ایمپلنت ها را برای جایگزین کردن دندان های پیشین از دست رفته استفاده می کنند. در نواحی که به دلیل فضای کم تر جراحی کاشت ایمپلنت کمی سخت تر می باشد از مینی ایمپلنت ها استفاده می کنند و این یک مزیت محسوب می شود.

مینی ایمپلنت چیست

 

در این ناحیه مشکلی ایجاد نمی شود زیرا فشار ناشی از جویدن مواد غذایی در این بخش کم تر می باشد. مینی ایمپلنت ها را تنها در شرایطی می توانید مورد استفاده قرار دهید که نیاز به تغییر زاویه ایمپلنت یا اصلاح و سفارشی سازی آن نباشد. دلیل آن این است که مینی ایمپلنت ها یک تکه هستند و امکان تغییر در ساختار آن ها و یا سفارشی سازی اباتمنت در آن ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید » ایمپلنت دندان چیست و چگونه انجام می شود ؟ 

از مهم ترین ویژگی های مینی ایمپلنت که قبلا هم به آن اشاره کردیم یک تکه بودن آن است یعنی در مینی ایمپلنت اباتمنت و پایه ایمپلنت به هم متصل هستند و قابل جدا سازی نیستند. و این موضوع به این معنی می باشد که امکان تعویض اباتمنت، جدا سازی و یا ترمیم این بخش از نظر بالینی بسیار محدود است.

تفاوت ایمپلنت معمولی و مینی ایمپلنت

اصلی ترین تفاوت ایمپلنت معمولی و مینی ایمپلنت در اندازه آن ها یعنی قطر و دوام آن ها می باشد. ایمپلنت های معمولی دارای قطر ۳.۲۵ الی ۵ میلی متر می باشند، دو تکه هستند و به وسیله یک پیچ درون حفره ایجاد شده دراستخوان فک قرار می گیرند. در صورتی که مینی ایمپلنت ها یک تکه هستند و دارای قطر ۳ میلی متر و یا کم تر می باشند، انتهای مینی ایمپلنت ها توپی شکل می باشد و پس از قرار گرفتن درون استخوان فک انتهای آن ها بیرون می ماند.

هم مینی ایمپلنت ها و هم ایمپلنت های معمولی دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند و برای این که بدانید کدام از این ایمپلنت ها مناسب درمان شما می باشد بهتر است به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا مورد معاینه دقیق قرار گیرید و پس از معاینه، با پزشک خود مشورت داشته باشید که کدام درمان مناسب شما می باشد.

مینی ایمپلنت دارای چه مزایایی می باشد؟

مینی ایمپلنت چیست

جراحی کم تهاجمی تر

برای کاشت مینی ایمپلنت حتی می توان از بی حسی موضعی استفاده کرد اما این روش درمان نسبت به کاشت ایمپلنت های معمولی کم تهاجمی تر است و ممکن است درد کم تری را نیز تجربه کنید.

بهبودی سریع تر

درمان با استفاده از مینی ایمپلنت ها به دلیل کم تهاجمی بودن عمل جراحی و همچنین اندازه کوچک تر ایمپلنت دارای طول درمان کم تری می باشد و بیمار سریع تر بهبود می یابد.

هزینه درمان

درمان با مینی ایمپلنت ها دارای هزینه کم تری نسبت به ایمپلنت های معمولی است.

به حجم کمتری از استخوان فک نیاز دارد

برای درمان با ایمپلنت های معمولی استخوان فک باید دارای حجم معینی باشد تا بتوان پایه ایمپلنت را درون استخوان فک قرار داد در صورتی که برای درمان با مینی ایمپلنت ها نیازی به حجم معینی از استخوان فک نیست. از همین جهت باید بگوییم که این روش درمان مناسب کسانی است که به هر دلیل استخوان فکشان تحلیل رفته و دارای تراکم کمتری می باشد.

حتی بدون پیوند استخوان نیز قابل انجام است

برای کاشت ایمپلنت های معمولی نیاز است تا استخوان فک بیمار دارای تراکم کافی باشد و این درحالی است که اگر استخوان فک دارای تراکم کافی نباشد باید عمل پیوند استخوان را انجام دهند. که طول درمان این عمل ممکن است یک سال زمان ببرد و این موضوع در حالی است که درمان با استفاده از مینی ایمپلنت ها نیازی به پیوند استخوان ندارد.

میتوان آن را در نواحی کوچک تر دهان کاشت

عموما مینی ایمپلنت ها بهترین گزینه موجود برای درمان در نواحی باریک و یا درمان اشخاصی که فک کوچکی دارند هستند.

میتوان مینی ایمپلنت تا را برای درمان و ترمیم یک یا چند دندان استفاده کرد و یا حتی برای توبیت پروتز دندان مورد استفاده قرار داد.

در نهایت برای انتخاب روش درمان خود ابتدا باید پزشکی ماهر انتخاب کنید تا با معاینه دقیق بتواند بهترین روش درمان را به شما پیشنهاد دهد، انتخاب پزشک ماهر برای انتخاب روش درمانی مناسب و همچنین درمانی موفقیت آمیز دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد از همین جهت بهتر است در انتخاب دندان پزشک متخصص خود بسیار کوشا باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو