زییاترین دنیاهای بازی‌های ویدیویی

زییاترین دنیاهای بازی‌های ویدیویی


منبع: گیمفا

3

1402/7/26

17:36


کدام دنیاها در بازی‌های ویدیویی، از لحاظ بصری، هنری و فنی، عملکرد خیره‌کننده‌تر و چشم‌نواز‌تری از خود به جای گذاشته‌اند؟

زییاترین دنیاهای بازی‌های ویدیویی

کدام دنیاها در بازی‌های ویدیویی، از لحاظ بصری، هنری و فنی، عملکرد خیره‌کننده‌تر و چشم‌نواز‌تری از خود به جای گذاشته‌اند؟

ملاک انتخاب آثار، زیبایی هنری، بصری و البته فنی آن‌ها و هم‌چنین توانایی این آثار در خلق فصاسازی مناسب با فضای کلی بازی بوده است. برخی فرنچایز‌ها می‌توانستند چندین مرتبه در لیست حضور داشته باشند، اما تنها به یک نسخه از آن‌ها به نمایندگی آن فرنچایز اشاره شده است.

Ghost of Tsushima

عنوان سامورایی ساکر پانچ (Sucker Punch)، که روایتی از مقاومت مردم جزیره سوشیما در مقابل حمله گسترده مغول‌ها را به تصویر کشید، بلاشک یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین آثار جهان آزاد یک دهه اخیر محسوب می‌شود. مبارزات جذاب و داستان حماسی بازی را کنار بگذاریم، یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت بازی بدون شک، گرافیک هنری و بصری خارق‌العاده آن است که مخاطب را محسور خود می‌سازد. از لاله‌زار‌های قرمز رنگ و دیدنی گرفته تا جنگلی طلایی که برگ‌های درختان آن زیبایی غیر قابل وصفی دارند و دشت‌ها و مناظر دیدنی، بازی Ghost of Tsushima به مانند یک تابلوی نقاشی فوق‌العاده است. چه در طول روز و چه در زمان شب، دنیای Ghost of Tsushima یکی از دلپذیر‌ترین و چشم‌نواز‌ترین دنیاهای تاریخ بازی‌های ویدیویی را به ما مخاطبان، ارائه می‌دهد.

Far Cry 5

بازی Far Cry 5، یک بستر متفاوت برای این فرنچایز محسوب می‌شد که با تلفیق فضای آمریکایی با گروه‌های تند رو، جهانی متفاوت و جذاب را خلق ساخت. در این بین باید اذعان کرد جهان بازی یعنی Hope County، بسیار زیبا، اتمسفریک و دلچسب است و کاملا در هدف خود برای خلق فضایی آمریکایی-روستایی، موفق ظاهر شده است. از جاده‌های سرسبز و زیبا که کل Hope County را در بر گرفته بودند گرفته تا طیف وسیع حیوانات بازی که در دشت‌ها، غارها و مراتع بازی به چشم می‌خورند، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا دنیایی چشم نواز را خلق سازند. از رانندگی و پرواز گرفته تا قدم زدن در دنیای Hope County، همه و همه لذت بخش و سرگرم کننده هستند و به لطف جلوه‌های گرافیکی خیره کننده، دنیای بازی، باورپذیری بسیار خوبی نیز دارد.

Assassin’s Creed Valhalla

سه گانه‌ی جدید و نقش‌آفرینی محور Assassin’s Creed، ماجراجویی‌ها و تقابل‌های Hidden Ones و Order of the Ancient را در مکان‌های مختلفی به تصویر کشید. از صحراهای خشک و سوزان آفریقا گرفته تا جنگل‌های سرسبز و دشت‌های زیبای انگلستان. در این بین باید گفت دنیای نسخه‌ی Valhalla، از لحاظ جذابیت‌های بصری، بسیار فوق‌العاده و جذاب بود و جهانی زیبا و چشم‌نواز را به مخاطبان ارائه می‌داد. از دشت و جنگل و مناطق سرسبز و وسیع گرفته، تا مناطق برفی و پوشیده از سنگ و برف نروژ. در این بین، معماری قرون وسطایی ساختمان‌ها و شهرهای انگلستان نیز در کنار مناظر و مکان‌های طبیعی، ترکیبی جذاب و دلچسب را خلق ساختند.

Elden Ring

بزرگ‌ترین پروژه‌ی فرام سافتور تا به امروز، یعنی Elden Ring یکی دیگر از عناوینی است که کاملا لیاقت حضور در این لیست را داراست. تنوع محیطی و منظره‌ای فوق‌العاده‌ی بازی در کنار طراحی هنری و هنرمندانه‌ی مناطق و محیط‌های گوناگون بازی، که نه تنها متنوع هستند بلکه به شکل شایانی به فضاسازی کمک می‌کنند، در این امر بسیار موثر بوده‌اند.
محیط‌ها و مناطق Elden Ring، شاید در دید اول و از لحاظ کیفیت بافت‌ها و Texture‌ها، آن قدر قابل توجه نباشند، اما اگر دقیق‌تر بررسی کنیم و به جنبه‌ی هنری بیشتر دقت کنیم، به زیبایی و عظمت دنیای Elden Ring، بهتر پی خواهیم برد.

Horizon Forbidden West

هر دو نسخه‌ی Horizon، به مانند تابلو‌های نقاشی فوق‌العاده زیبایی هستند که آدم از تماشای آن‌ها، سیر نمی‌شود. طیف رنگ فوق‌العاده وسیع در رنگ‌آمیزی محیط و مناطق بازی، در کنار فضاسازی پساآخرالزمانی بی‌نظیر بازی، که تضاد ربات‌ها و طبیعت بکر را به خوبی به تصویر کشیده است، از جمله عوامل زیبا بودن دنیای سری Horizon هستند. در این بین، نسخه‌ی دوم، جهانی زیبا‌تر، گسترده‌تر و عمیق‌تر نسبت به نسخه‌ی اول دارد و مناطق دریایی و وجود امکان پرواز، رنگ و بوی خاصی به دنیای Horizon Forbidden West بخشیده است. کافی است سوار به Sunwing بر روی دنیای بازی به پرواز مشغول شوید تا از جزییات دنیای بازی، شگفت زده شده و از زیبایی‌های آن، به وجد بیایید.

Forza Horizon 5

سری فورزا، در سبک خود تقریبا بی‌رقیب بوده و تجربه‌ای تقریبا کامل و همه جانبه از یک عنوان ریسینگ جهان آزاد را ارائه می‌دهد. کاری به مکانیزم‌های فنی و موارد مربوط به گیم‌پلی بازی نداریم، چرا که این لیست تماما در مورد زیبایی‌های بصری دنیاهای مختلف است و Forza Horizon 5، در این زمینه نیز فوق‌العاده عمل می‌کند.  کشور مکزیک، به بهترین شکل ممکن در این بازی به تصویر کشیده شده است و از مناطق جنگلی و علفزار گرفته تا جاده‌های حاشیه‌ای، شاهد مناظر بسیار چشم‌نواز و دلچسبی هستیم که به لطف کیفیت فوق‌العاده‌ی بافت‌ها و Texture‌ها، بیش از پیش ارزش خود را نشان می‌دهند.
رانندگی در دنیای زیبا و چشم‌نواز Forza Horizon 5، قطعا یکی از بهترین تجربیات بازی‌های ریسینگ را برای شما رقم خواهد ساخت.

Red Dead Redemption 2

وقتی صحبت از جلوه‌های گرافیکی، واقع گرایی ظاهری و چشم نواز بودن دنیای بازی می‌شود، نام Red Dead Redemption 2، یکی از اولین مواردی است که به ذهن آدم، خطور می‌کند. لذت اسب سواری در دنیای Red Dead Redemption 2، ولو بدون هدف خاص، یکی از خاص‌ترین تجربیات گیمینگ ممکن به شمار می‌آید. تنوع حیوانی بی‌نظیر بازی، طراحی فوق‌العاده‌ی مناطق بازی و فضاسازی غرب وحشی بسیار دقیق، همه دست به دست هم داده‌اند تا دنیای Red Dead Redemption 2 را، به یکی از زیباترین و چشم‌نواز‌ترین دنیاهای تاریخ بازی‌های ویدیویی تبدیل سازند.

Lies of P

با وجود این که حتی یک ماه نیز از عرضه‌ی بازی Lies of P نمی‌گذرد، به شخصه اعتقاد دارم که در بحث زیبایی، فضاسازی و جذابیت ظاهری، Lies of P عملکردی خارق‌العاده از خود به نمایش گذاشته است. دنیای Lies of P شاید در دید اول الهامات مختلفی از بازی تحسین شده‌ی Bloodborne گرفته باشد، اما عمیق‌تر که نگاه کنیم، کاملا هویت مستقل خود را داراست و شهر Krat، فوق‌العاده طراحی شده است و از خیابان‌ها و ساختمان‌های شهر گرفته تا کارخانه‌های صنعتی دنیای بازی، Lies of P دنیایی سیاه و صد البته خوش رنگ را به تصویر می‌کشد.

Cyberpunk 2077

هر نظر و دیدگاهی در مورد بازی Cyberpunk 2077 داشته باشید، نمی‌توانید انکار کنید که Night City، یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین طراحی‌ها دنیای بازی‌های ویدیویی را داراست. این اثر، تنها خود را با ساختاری سایبرپانکی محدود نکرده و با استفاده از برخی اسطوره شناسی‌ها، آینده‌ای جذاب و خاص برای مخاطبان در قالب Cyberpunk 2077 تدارک دیده است. از آن جایی که آثار سایبرپانکی بسیار محدودی در دنیای گیم وجود دارند، این اثر جزو عناوین خاص لیست ما محسوب می‌شود که از لحاظ Setting، بسیار منحصر به فرد‌تر و متفاوت‌تر است.

The Witcher 3: Wild Hunt

آثار فانتزی، معمولا بستر بسیار مناسب‌تری برای خلق و ارائه دنیایی جذاب، چشم‌نواز و دیدنی در اختیار دارند چرا که به محدودیت‌های ساختار‌های واقع‌گرایانه گرفتار نیستند و می‌توانند با استفاده از عنصر خلاقیت، دست به خلق شگفتی‌های بزرگی بزنند.
دنیای The Witcher 3 در عین عظمت و بزرگی، زیبا و چشم‌نواز نیز هست. وقتی سوار بر Roach در دشت‌ها یا جنگل‌های Novigrad به تاخت و تاز مشغول می‌شوید و در همان حین موسیقی فوق‌العاده بازی، به روح شما نفوذ می‌کند، قطعا حسی بی‌نظیر و فوق‌العاده در شما ایجاد می‌گردد. بدون هیچ شکی، بازی The Witcher 3 نه تنها یکی از بهترین و زیباترین دنیاهای آثار فانتزی، بلکه یکی از چشم‌نواز‌ترین دنیاهای تاریخ ویدیو گیم را در خود جای داده است.

The Legend of Zelda: Breath of Wild

پس از عرضه، نه تنها The Legend of Zelda: Breath of Wild به موفقیت‌های پرشماری دست یافت، بلکه به سرعت به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی نیز در نظر گرفته شد. جنبه‌های مختلف بازی را کنار بگذاریم، دنیای Hyrule را باید یکی از بهترین، خوش‌ساخت‌ترین و جذاب‌ترین دنیاها در ویدیو گیم در نظر گرفت. نه تنها تقریبا هر نوع محیط و منظره‌ای در Hyrule به چشم می‌خورد، بلکه به لطف آرت استایل خاص و جذاب بازی، تک تک مناظر و مناطق بازی، فوق‌العاده چشم‌نواز و زیبا هستند و از تماشای دنیای بازی، سیر نخواهید شد.

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

شاید اگر این مقاله چند ماه دیگر منتشر می‌شد، آن وقت Marvel’s Spider-Man 2 جایگزین این نسخه می‌گردید، اما در هر صورت، شکی وجود ندارد که نسخه‌ی Miles Morales، از لحاظ زیبایی‌های بصری و گرافیکی، عنوانی فوق‌العاده چشم‌نواز و زیبا به شمار می‌آید و تار زدن در نیویورک در قامت مایلز، لذت فوق‌العاده‌ای برای مخاطبان، به ارمغان خواهد آورد.

Bloodborne

آخرین بازی لیست ما، دیگر ساخته‌ی فرام سافتور یعنی Bloodborne است که خود به منبع الهامی فوق‌العاده عظیم برای عناوین بعد از خود تبدیل شد. شاید بتوان گفت یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت بازی، طراحی بی‌نظیر دنیای بلادبورن بود که سال‌ها پس از عرضه، هنوز در ذهن و قلب ما، ماندگار مانده است. دنیای سیاه Yharnam که میزبان پلیدی‌های بسیاری بوده و گوشه گوشه‌ی آن، داستان‌هایی برای روایت دارد. باید گفت دنیای بلادبورن آن قدر طراحی خاص و بی‌نظیری دارد که حتی تا به امروز، نظیر آن در دنیای گیم، تکرار نشده است.
شما کدام عناوین را به لیست بالا اضافه می‌کنید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو