ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us

منبع: گیمفا

3

1402/8/4

13:02


فرنچایز The Last of Us به حدی بی‌نظیر و فوق العاده ظاهر شده که حتی کارگردان بزرگی نظیر دیوید فینچر را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us

فرنچایز The Last of Us به حدی بی‌نظیر و فوق العاده ظاهر شده که حتی کارگردان بزرگی نظیر دیوید فینچر را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

فیلم World War Z (جنگ جهانی زد) اثری متفاوت در ژانر زامبی‌محور با اقتباس از رمان مکس بروکس بود که با هنرنمایی برد پیت در سال ۲۰۱۳ میلادی اکران شد و فروش قابل قبول ۵۴۰ میلیون دلار را به ثبت رساند. از آن زمان تا سال ۲۰۱۹ بحث ساخت دنباله‌ای برای این فیلم در میان بوده و حتی در یک مقطع کارگردان بزرگی همچون دیوید فینچر نیز برای بر عهده گرفتن سکان هدایت آن در نظر گرفته شد. برنامه ریزی‌هایی که در کمال تاسف به سبب مشکلات هزینه‌های تولید، هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

در همان سال ۲۰۱۳ میلادی شاهد تولد عنوان ژامبی‌محور دیگری تحت عنوان The Last of Us (آخرین بازمانده از ما) این بار در مدیوم بازی‌های ویدیویی بودیم. اثری ساخته شده توسط استودیو تحسین شده ناتی داگ که با دنباله آن در سال ۲۰۲۰ عملاً پا را فراتر از مفهوم دنیایی پسا-آخرالزمانی مملو از انسان‌های مبتلا شده گذاشت و روایتی عاطفی میان پدر و دختری را به تصویر کشید که در دام انتقام گرفتار شده و با وقایعی دیوانه‌وار دست و پنجه نرم می‌کنند. در حالی که این فرنچایز در مدیوم بازی‌های ویدیویی منبع الهام عناوین گوناگونی بوده اما امسال بالاخره اقتباس تلویزیونی از آن توسط شبکه HBO به ارمغان آورده شد و تماشاگرانش را به وجد آورد.

حال طبق مصاحبه جدید دیوید فینچر، به نظر می‌رسد که فرنچایز The Last of Us نظر این کارگردان صاحب سبک را جلب نموده بوده تا حدی که به عنوان منبع الهام ساخت دنباله World War Z در نظر گرفته شده بوده است.

خب باید بگویم که این دنباله کمی مشابه The Last of Us بود. با این حال خوشحالم که چنین اتفاقی رقم نخورد، زیراسریال اقتباسی از آن همان چیزهایی که ما می‌خواستیم نمایش دهیم را بسیار بهتر و مفصل‌تر به ارمغان آورده است. ما نیز با الهام از ایده هاگ فرنچایز نام برده شده در نظر داشتیم تا به سراغ معرفی یک انگل کوچک برویم که آن‌ها در بخش ابتدایی سریال آن را معرفی نموده بودند.

در فیلم World War Z با مامور اطلاعاتی کهنه کاری به نام گری لین آشنا می‌شویم که پس از پشت سر گذاشتن اتفاقاتی دیوانه‌وار، در نهایت موفق می‌شود تا درمانی را برای نجات مردم از تبدیل شدن به زامبی‌ها پیدا نماید. مسئله‌ای که قرار بود تا زمینه را برای دنباله‌ای مهیا نماید که به سبب هزینه‌های تولید سرسام‌آور، در سال ۲۰۱۹ پرونده آن بسته شد.

علی‌رغم آن که ساخت دنباله مورد انتظار فیلم زامبی‌محور به بن‌بست خورده اما دیوید فینچر به زودی با فیلم اکشن و هیجان‌انگیز The Killer (آدمکش) به استقبال طرفدارانش خواهد آمد که برای پخش در تاریخ ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) برنامه ریزی شده است. در حالی که او برای تولید دنباله World War Z ناکام ماند اما اعلام نموده که شبکه HBO را بابت به تصویر کشیدن ایده‌ای که آن‌ها ۴ سال پیش می‌توانستند استفاده نمایند، تحسین می‌کند.

فصل نخست مجموعه تلویزیونی The Last of Us حکم آرامش قبل از طوفانی را داشت که به وقایع مهم و تاثیرگذاری منتهی خواهد شد. وقایعی که طرفداران به شدت منتظر هستند تا نیل دراکمن و کریگ مازن هر چه زودتر تولید فصل دوم را آغاز نمایند.

منبع: کولایدر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو