خودروسازان متخلف ۲۵۹ میلیارد ریال اضافی را به مشتریان پس می‌دهند

منبع: تکراتو

5

1402/8/5

11:22


مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد که خودروسازان متخلف ۲۵۹ میلیارد ریال اضافی را به مشتریان پس داده‌اند.

خودروسازان متخلف ۲۵۹ میلیارد ریال اضافی را به مشتریان پس می‌دهند

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد که خودروسازان متخلف ۲۵۹ میلیارد ریال اضافی را به مشتریان پس داده‌اند.

شهرام محسنی اظهار کرد یک شرکت خودروساز داخلی ۱۰ هزار میلیارد ریال جریمه شده است. به گفته وی، در جریان تخلف خودروساز داخلی، مبلغ ۲۵۹ میلیارد ریال به مشتریان باز پس داده شد.

محسنی در این باره اعلام کرد: «شعبه هفتم ویژه رسیدگی به تخلفات مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی مسئول پرونده تخلف یک شرکت خودروساز برای گران‌فروشی در زمینه نصب امکانات ۲ هزار و ۶۴۷ دستگاه خودرو شد. براساس اعلام کارشناس سازمان حمایت، مواردی همچون کفی صندوق عقب، کفی سه‌بعدی و صندلی چرمی جزو ابتدایی‌ترین متعلقات خودرو هستند. بنابراین نباید برای چنین قطعاتی هزینه اضافی دریافت کرد. با این حال متاسفانه این خودروساز ۹۸ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال برای این تجهیزات به ازای هر خودرو از مشتریان دریافت کرده بود. تخلف خودروساز داخلی در دریافت مبالغ اضافه از مشتریان، منجر به شکایت آن‌ها شد.»


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


خودروسازان متخلف ۲۵۹ میلیارد ریال اضافی را به مشتریان پس می‌دهند

محسنی با اشاره به گران‌فروشی ۲۵۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریالی این شرکت اضافه کرد:

«شعبه مسئول با توجه به عدم ارائه هرگونه مستند مبنی بر رضایت مشتریان برای نصب قطعات و مطابق گزارش کارشناسی، این اتهام را محرز دانست. در نتیجه سازمان تعزیرات شرکت را با در نظر گرفتن سابقه تخلف به پرداخت ۱۰ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال جزای نقدی، ثبت تخلف دوم در پروانه شرکت و بازگرداندن مبالغ اضافی به خریداران این خودروها در سال ۱۴۰۱ محکوم کرد.»

محسنی با اشاره به گران‌فروشی ۲۵۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریالی این شرکت افزود: شعبه مسئول با توجه به عدم ارائه هرگونه مستند مبنی بر رضایت مشتریان برای نصب قطعات و مطابق گزارش کارشناسی، این اتهام را محرز دانست. در نتیجه سازمان تعزیرات شرکت را با در نظر گرفتن سابقه تخلف به پرداخت ۱۰ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال جزای نقدی، ثبت تخلف دوم در پروانه شرکت و بازگرداندن مبالغ اضافی به خریداران این خودروها در سال ۱۴۰۱ محکوم کرد.

محسنی در ادامه اظهار کرد که طبق قانون، این خودروساز می‌بایست به مدت ۶ ماه از دریافت هرگونه خدمات دولتی محروم می‌شد. اما در جهت حمایت از تولید و اشتغال در راستای شعار امسال، جریمه ۳ میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریالی جایگزین این مجازات شد. علاوه بر این، مدیر عامل این خودروسازی به پرداخت ۶ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

این اولین باری نیست که خودروسازان داخلی از مشتریان مبالغ اضافه دریافت می‌کنند. افزودن آپشن‌های ناخواسته به خودروها یا دریافت مبالغ اضافه بابت آپشن‌های استاندارد، بخش قابل توجهی از این تخلفات را پوشش می‌دهد.

با این حال، خودروسازان با درج بندهای جدید در قرارداد خرید خودرو، امکان شکایت را از مشتریان سلب می‌کنند. به همین خاطر مشتریان باید زمان خرید خودرو و امضای قرارداد، تمام بند‌های آن را به دقت مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد جریمه خودروسازان متخلف چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو