وزیر صمت احتکار خودرو را تکذیب کرد

منبع: تکراتو

2

1402/8/1

23:29


وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر لزوم برخورد قضایی با احتکار خودرو در صورت تایید تعزیرات حکومتی، معتقد است که هم‌اکنون احتکاری وجود ندارد.

وزیر صمت احتکار خودرو را تکذیب کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر لزوم برخورد قضایی با احتکار خودرو در صورت تایید تعزیرات حکومتی، معتقد است که هم‌اکنون احتکاری وجود ندارد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، «عباس علی آبادی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان نشست پرسش‌وپاسخ پیرامون مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری در میان خبرنگاران بیان داشت: «مقرر شده در این جلسات وزیران و مسئولان به طور مستقیم پاسخگوی شهروندان باشند. البته زمان بیشتری لازم است تا بتوانیم مشکلات را بشناسیم و پاسخ دهیم. امروز در زمینه خودرو، شهرک‌های صنعتی، معدن و غیره مشکلاتی مطرح شد که بخشی از آن‌ها بررسی و بخشی هم قرار شد به زودی رسیدگی شود.»


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


انکار احتکار خودرو توسط وزیر صمت

علی‌آبادی در واکنش به پرسشی در خصوص احتکار خودرو از سوی خودروسازان، عنوان داشت: «اگر تعزیرات حکومتی احتکار را تایید کرده باید با آن برخورد قضایی کند. اما آنچه مسلم است روزانه عدد قابل توجهی خودرو تولید می‌کنیم. در اصل فقط در دو خودروساز بزرگ روزانه بیش از 4000 خودرو تولید می‌شود. اما ممکن است خودرو سازان گاهی با مشکلات تاییدیه‌های استاندارد و تاییدیه‌های دیگر یا کسری‌های دیگر مواجه شوند. اما از نظر من در حال حاضر احتکاری در کار نیست و خودروها در حال تحویل به مردم است.»

احتکار خودرو

وی در ادامه افزود: «معتقدم میزان دخالت دولت در بازار باید کاهش یابد و بیشتر به سمت حکمرانی و اعمال نظارت برویم. این سیاستی است که در وزارت صمت دنبال می‌کنم و تا شکسته شدن انحصار زمانی طول خواهد کشید. در مجموع معتقدم نیازی به قیمت گذاری دستوری نیست.»

وزیر صمت در مورد آخرین شرایط آیین‌نامه خودروهای کارکرده نیز اظهار داشت: «این آیین نامه به تصویب هیات وزیران رسیده و امیدواریم به زودی ابلاغ شود. با توجه به اینکه واردات خودروی کار کرده رایج نیست، برگزاری نشست‌های در این رابطه طبیعی است. با توجه به اینکه در حوزه واردات خودروی کار کرده شخصا به مردم امکان واردات داده می‌شود و باید نگران سایر مردم که از ارز متاثر می‌شوند، اما از این واردات بهره نمی‌برند هم باشیم. بنابراین دولت کمیته ناظری تعیین کرده که مراقب باشد توده مردم از این موضوع زیان نبرند.»

وی همچنین در مورد گلایه‌ها پیرامون سود بالای خریداری خودرو به‌صورت قسطی، خاطرنشان کرد: «پیشنهاد می‌کنم برای خرید خودرو صبر کنید، چرا که وضعیت این بازار در حال بهبود است. در حال حاضر واردات خودروهای نو در حال انجام است و آیین نامه خودروهای دست دوم هم به زودی ابلاغ می‌شود. واردات خودروهای برقی هم آزاد است. سیاست ما اصلاح هوای شهرهای آلوده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انکار احتکار خودرو توسط وزیر صمت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو