تعدیل نیروی AMD در چین؛ پیامدهای گسترش جنگ تکنولوژی چین و آمریکا

منبع: تکراتو

3

1402/8/5

13:08


تعدیل نیروی AMD در چین قطعا زمینه‌ی جنگ تکنولوژی بین کشورهای چین و آمریکا را بیش‌تر از پیش فراهم کرده و شرایط را متشنج‌تر از قبل خواهد کرد.

تعدیل نیروی AMD در چین؛ پیامدهای گسترش جنگ تکنولوژی چین و آمریکا

تعدیل نیروی AMD در چین قطعا زمینه‌ی جنگ تکنولوژی بین کشورهای چین و آمریکا را بیش‌تر از پیش فراهم کرده و شرایط را متشنج‌تر از قبل خواهد کرد.

شرکت AMD، یکی از بازیکنان اصلی در بازار واحدهای پردازش گرافیکی (GPU)، در حال تنظیم عملکردهای تجاری خود در چین است. این شرکت درباره کاهش صدها شغل در دفتر شانگهای خود، شایعات را رد کرده، اما در یک بیانیه اخیر، “بهینه سازی کوچک و بازسازی” را تأیید کرده است. اما این واقعاً چه معنی دارد؟ به ویژه در بازاری به اندازه چین که در حالت کلی در بخش تراشه ها دچار مشکل است؟


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تعدیل نیروی AMD

چین بازاری سودآور برای AMD بوده و در سال 2022، 22٪ از کل فروش خارجی این شرکت را تشکیل داد. با این حال، ممنوعیت صادراتی آمریکا بر AMD و رقیب اصلی آن، Nvidia، تأثیر گذاشته و توانایی فروش واحدهای پیشرفته آموزش هوش مصنوعی (AI) را در چین محدود کرده است. در نتیجه، یک بازار سیاه قوی شکل گرفته است که نیازهای شرکت‌های فناوری چینی را در جستجوی تراشه‌های AI برتر تأمین می‌کند.

با وجود این مشکلات، مدیرعامل AMD، لیزا سو، درباره پتانسیل چین به شکل مثبت، نگران است. او اخیراً بر تعهد شرکت به “پایبندی کامل به کنترل‌های صادراتی آمریکا” تأکید کرده و همچنین علاقه قوی خود را به ارائه راهکارهای AI منطبق بر بازار چین بیان کرده است.

تعدیل نیروی AMD

اگرچه AMD جزئیاتی درباره “بازسازی” اخیر خود در چین اعلام نکرده است، اما مهم است به یاد داشته باشیم که این اصطلاح معمولاً به کاهش شغل‌ها و تعدیل نیرو اشاره دارد. طبق قانون چین، اخراج بیش از 20 کارمند نیاز به مداخله رسمی مقامات کاری دارد. به نظر می‌رسد AMD، همانند شرکت‌های فناوری آمریکایی دیگر مانند Qualcomm و Marvell Technology، به عنوان یک واکنش صنعتی به جنگ فناوری آمریکا و چین و نوسانات تقاضای الکترونیک مصرفی جهانی، نیروی کار خود را در چین کاهش می‌دهد.

همه در سردرگمی هستند که آیا AMD در حال بازگشت است یا فقط در حال سازگاری است؟ به نظر می‌رسد این شرکت با قدم‌های محاسبه شده‌ای در حال ناوبری در میان شرایط ژئوپلیتیکی و بازاری پیچیده است. AMD با بهینه سازی عملیات خود، به نظر می‌رسد خود را در جهت به دست آوردن فرصت‌های بلندمدت در چین قرار می‌دهد؛ بدون اینکه خود را از سیاست‌های آمریکا جدا کند. احتمالاً AMD با درآمد قوی خود از این کشور، به طور کامل از بازار چین عقب نکشد، اما به وضوح تغییری در استراتژی آن در حال رخ دادن است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تعدیل نیروی AMD چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizmochina

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو