طرز تهیه مرغانه پلا غذای ساده و خوشمزه گیلانی

منبع: آرگا

3

1402/8/6

08:31


اگر می خواهید غذایی خوشمزه و با استفاده از مواد اولیه کمی و در دسترس تهیه نمایید مرغانه پلا یک گزینه خوبی است. زیرا این غذا در مدت زمان کمی تهیه می شود و طعم بسیار خوبی دارد.

مرغانه پلا یکی از غذا های محبوب و پرطرفدار گیلان و مازندران می باشد که دستور پخت راحتی دارد. برای تهیه این نوع غذا نیاز به زمان زیادی نخواهید داشت و همچنین با استفاده از ۵ قلم مواد اولیه می توان آن را تهیه کرد. این غذا سادگی در حین خوشمزگی است و با تهیه هرگز از انتخاب خود پشمان نخواهید شد. مرغانه پلا غذای محلی و بسیار مقوی و مفیدی هم می باشد. طرز تهیه مرغانه پلا در این مطلب قرار دارد.

غذاهای محلی انواع مختلف و بسیاری دارد که طرز تهیه یکی از آن ها را می خواهیم در این مطلب آموزش دهیم. می توان از انواع های غذای محلی به قاتق گوشت، قایرمه و مشتک اشاره کرد که با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده می توان طرز تهیه این سه غذای محلی خوشمزه و لذیذ را هم مشاهده کرد. همانطور که گفته ایم می توان این غذای محلی خوشمزه را در مدت زمان کمی تهیه کرد و ما راحت و خوشمزه ترین روش را در این مطلب قرار داده ایم.

مرغانه پلا با تخم مرغ

مواد لازم

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • برنج ۱/۲ پیمانه
  • کره ۲۵ گرم
  • کره تبریزی یا لیقوان ۵۰ گرم
  • گردو به مقدار لازم

طرز تهیه مرغانه پلا گیلانی

ابتدا برای تهیه مرغانه پلا تخم مرغ را با مقداری آب در قابلمه ای بریزید و حرارت را روشن کنید تا تخم مرغ آب پز شود. پس از اینکه مطمئین شدید تخم مرغ به خوبی آب پز شده، آن را رنده کنید. برنج را با مقداری آب، نمک و کره بر روی حرارت به صورت کته دم کنید.

برنج را باید نرم تر از حد معمول یعنی همیشگی بردارید چون قرار است تبدیل به نوعی کوفته شود. پس از اینکه برنج پخته شد آن را به همراه گردوی آسیاب شده که حداقل پنج الی شش عدد باشد، در کاسه ای مناسب بریزید. پنیر رنده شده را هم بی افزایید و مواد را به خوبی مخلوط کنید تا یک دست شوند.

مرغانه پلا مفید

در مرحله آخر مقداری از مواد مخلوط شده مرغانه پلا را با دستی مرطوب تمام مواد تهیه شده را به صورت کوفته در بیاورید و در ظرفی بچینید. به دلخواه می توان بر روی مرغانه پلا مقداری گردوی خرد شده برای تزئین ریخت. بعد ازگرد کردن مرغانه پلا را سرو کنید برای مشاهده و تهیه انواع غذای محلی بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو