این قاتل 4 بار قصاص می شود / شلیک مرگ در شهریار و تهران + عکس

منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/7

00:07


ساعد نیوز: حکم چهاربار قصاص پسرجانی که در حمله به شرکت کشتیرانی شهریار چهار نگهبان را کشته و روز بعد در خیابان طالقانی تهران به پنج مامور پلیس شلیک کرده بود در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد. وی پیش تر در دادگاه انقلاب نیز محارب شناخته و به اعدام محکوم شده بود.

این قاتل 4 بار قصاص می شود / شلیک مرگ در شهریار و تهران + عکس

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از رکنا، رسیدگی به این پرونده از صبح جمعه 6 خردادماه سال 1401 به دنبال شلیک خونین به 4 نگهبان شرکت کشتیرانی در روستای بالابان شهریار آغاز شد.

پسری جوان که مسلح بود به آنها شلیک کرد و گریخت.

در حالی که تلاش برای ردیابی عامل جنایت آغاز شده بود صبح روز بعد، جانی جوان مقابل کلانتری فلسطین تهران رفت و به سمت 5 مأموران پلیس شلیک کرد و هنگام فرار دستگیر شد.

در این ماجرا نیز 4 مامور زخمی و یکی از آنها از ناحیه چشم نابینا شد.

متهم 24 ساله در بازجویی ها گفت: به خاطر اختلافات ملکی که پدرش با شرکت کشتیرانی داشته دست به این جنایت زده است.

وی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان سلامت روان وی را تایید کردند.

به این ترتیب پرونده وی به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب اسلامی و پرونده 4 قتل نیز به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

وی 24 مرداد ماه 1401 درشعبه 15 دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شد.

جانی در دادگاه کیفری یک استان تهران

علیرضا در شعبه 13 دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام 4 قتل از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه اولیای دم چهار قربانی درخواست قصاص را مطرح کردند.

یکی از آنها که زن میانسالی بود گفت: شوهر و پسرم به تازگی در شرکت کشتیرانی مشغول به کار شده بودند اما این پسر بی رحمانه با شلیک گلوله آنها را کشت و حالا باید مجازات شود.

وقتی علیرضا روبه روی قضات ایستاد قتل 4 نگهبان را گردن گرفت. وی در تشریح جزییات ماجرا گفت: اختلاف پدرم با شرکت کشتیرانی به سال 93 برمی‌گردد. ما حدود 3000 متر در آنجا زمین داریم که شرکت کشتیرانی قصد تصاحب آن را دارد. مدتی قبل 6000 متری را که داشتیم شرکت کشتیرانی از ما گرفت .به همین خاطر پدرم با وکیل شرکت اختلاف داشت. حتی چند بار کار به درگیری و شکایت هم کشیده شد اما نتیجه ای نداشت.

وی ادامه داد: آخرین بار از پدرم شنیدم کشتیرانی قصد ندارد حقمان را بدهد. به همین خاطر عصبانی شدم و در اینستاگرام به دنبال فروشنده اسلحه گشتم. من با یک فروشنده اسلحه در کرمانشاه قرار ملاقات گذاشتم. من به کرمانشاه رفتم و به مبلغ 10 میلیون تومان یک اسلحه خریدم. از یک قاچاقچی هم حدود 50 فشنگ جنگی به مبلغ دو و نیم میلیون تومان تهیه کردم و به تهران برگشتم .من مقابل کشتیرانی رفتم و می‌خواستم وکیل شرکت را بکشم اما او را ندیدم .به همین خاطر و به سمت اولین کیوسک رفتم به محض اینکه نگهبان در را باز کرد به سر او شلیک کردم. سپس سراغ دومین کیوسک رفتم و پدر و پسر را کشتم.

متهم گفت: چون کلاه و ماسک داشتم آنها فکر کرده بودند نگهبان کلانتری هستم .حتی مرا به داخل کیوسک دعوت کردند اما من به آنها شلیک کردم و اسپری و شوکر آنها را برداشتم. همان موقع دو نگهبان دیگر گریختند و نتوانستم به آنها شلیک کنم. من بعد از شلیک به چهارمین نگهبان سوار ماشین شدم و به قم رفتم. من صبح روز بعد به خیابان طالقانی تهران رفتم و به 5 نفر از مامورانی که مقابل کلانتری فلسطین ایستاده بودند شلیک کردم.همان موقع می خواستم خودکشی کنم که دستگیر شدم.

با پایان دفاعیات این متهم، وکیل وی به دفاع پرداخت و مدعی شد موکلش از سلامت روان برخوردار نیست و سابقه بستری در بیمارستان روانی را داشته است.

بررسی سلامت روان متهم در پزشکی قانونی

به این ترتیب علیرضا به کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی معرفی شد .کارشناسان در گزارشی اعلام کردند اگرچه علیرضا به اختلال روان مبتلاست اما هنگام ارتکاب جرم اختیار داشته است.

با این اظهار نظر قضات دادگاه وی را به خاطر قتل چهار نگهبان، به چهار بار قصاص و به اتهام شروع به 7 فقره قتل به 3 سال و 9 ماه زندان و به خاطر حمل و نگهداری کلت و مهمات جنگی به 6 سال و 3 ماه زندان محکوم کردند.

این حکم در شعبه 9 دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.

متهم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو