انگلستان ایران را مقصر می داند | انگلستان: ایران دلیل شلوغی در این کشور است

2

1402/8/7

15:49


انگلستان ایران را مقصر می داند | انگلستان: ایران دلیل شلوغی در این کشور است

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: در حالی که لندن چندین نوبت شاهد اعتراضات کم‌سابقه و چند صد هزار نفری علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بوده، روزنامه تایمز نوشت: پلیس بریتانیا ضمن آماده شدن برای تامین امنیت در جریان تظاهرات دوباره هواداران فلسطینی‌ها در لندن، روز شنبه شش آبان اعلام کرد عوامل جمهوری اسلامی با دامن زدن به این تظاهرات، در پی ایجاد ناآرامی هستند.

تایمز افزود: افسران پلیس به طور خصوصی گفته‌اند تهران در تلاش است تا تنش‌ها را در تجمعات بر سر بمباران غزه توسط اسرائیل افزایش دهد. افسران پلیس نسبت به افزایش فعالیت «دولت‌های متخاصم» در بریتانیا هشدار داده‌اند.

تایمز نوشت این هشدار به طور مستقیم با حکومت ایران مرتبط است و این تلاش جمهوری اسلامی، شامل یک کارزار اطلاعات نادرست در اینترنت و حضور فیزیکی عوامل جمهوری اسلامی در تظاهرات لندن است.

گزارش تایمز در حالی منتشر شد که ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروهای زمینی‌اش در حال گسترش عملیات در نوار غزه قبل از تهاجم کامل زمینی به این منطقه هستند. همچنین گزارش شده که خدمات اینترنت و موبایل در غزه قطع شده است.

تایمز اضافه کرد: روز شنبه، بیش از هزار افسر برای سومین هفته متوالی به منظور تامین امنیت در جریان اعتراضات طرفداران فلسطین در لندن در حال انجام وظیفه هستند. بر اساس گزارش تایمز، پلیس لندن گفته نیروهایش در صورت تکرار شعارهای «جهاد» که منجر به واکنش شدید علیه نیروهای پلیس در هفته گذشته شد، مداخله خواهند کرد.

پیشتر گاردین گزارش داد وزیر کشور انگلیس به افسران ارشد پلیس اعلام کرد اهتزاز پرچم فلسطین یا خواندن شعاری که از آزادی عرب‌ها در منطقه حمایت می‌کند، ممکن است جرم جنایی باشد.

اواسط مرداد ماه، وزیر کشور انگلیس مدعی شده بود در پی شواهد تازه‌ای از نفوذ سپاه پاسداران در این کشور، معتقد است سپاه بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت ملی بریتانیا است. او گفته بود از احتمال افزایش فعالیت‌های سپاه و گزارش‌های اطلاعاتی درباره استخدام باندهای سازمان‌یافته از سوی جاسوسان ایران برای هدف قرار دادن مخالفان در بریتانیا نگران است.

ادعای نقش‌آفرینی ایران در راه‌اندازی تظاهرات ضد صهیونیستی بالای سیصد هزار نفر، در واقع اعتراف به نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران در میان همه طرفداران عزت و کرامت انسان‌ها و مخالفان اشغالگری و جنایت و تروریسم است. این ادعا بیش از این که اتهام باشد، افتخاری برای ایران است که می‌تواند با وجود فضای شدید سرکوب پلیس و نیروهای امنیتی انگلیس و اخراج افراد معترض از محل کارشان، می‌تواند صدها هزار نفر را علیه رژیم صهیونیستی و حامیان انگلیسی آن بسیج کند./مشرق

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو