ایران از سمت این شخص تهدید شده است | ما با این اقتدار در مقابل ایران می ایستیم

ایران از سمت این شخص تهدید شده است | ما با این اقتدار در مقابل ایران می ایستیم


1

1402/8/29

18:05


ایران از سمت این شخص تهدید شده است | ما با این اقتدار در مقابل ایران می ایستیم

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سرچکو کاتانتس در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ازبکستان مقابل ایران اظهار کرد: ما و همه بازیکنان آماده این مسابقه هستیم. همه دیدارها اهمیت دارند و فردا هم بازی مهمی داریم. احترام زیادی برای ایران قائل هستم و این تیم یکی از بهترین‌های آسیاست. تیم‌ها کار بسیار دشواری برای بازی با ایران دارند.

وی دیدار با ایران را یک چالش برای خودش و شاگردانش دانست و گفت: برای این بازی نباید به بازیکنانم انگیزه بدهم و آنها هر کاری انجام می‌دهند تا در این مسابقه پیروز شوند. ایران تیم بسیار خوبی است، اما هر مسابقه با نتیجه صفر - صفر آغاز می‌شود. ما اعتمادبه‌نفس لازم را داریم. گل‌های زیادی در دیدارهای قبلی به ثمر رساندیم و من فردا دوست دارم ببینم چه شرایطی داریم.

سرمربی تیم ملی ازبکستان در مورد دیدار با ایران روی چمن مصنوعی ورزشگاه بنیادکار تاشکند بیان کرد: شاید مشکلات کمی با این مسئله داشته باشیم، اما «اوکی» هستیم. بازی روی زمین چمن طبیعی و مصنوعی تفاوت زیادی دارد. من قبلاً در زمین چمن مصنوعی شکست خوردم و تجربه بدی از این چمن دارم! با این حال فردا روی زمین خوبی بازی می‌کنیم و باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

کاتانتس درباره تفاوت بازی با ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، نسبت به دیدار خرداد ماه دو تیم در تورنمنت دوستانه کافا عنوان کرد: آن یک مسابقه دوستانه بود و جدی نبود. باید ببینیم فردا چه خواهیم کرد. دیدارهای انتخابی جام جهانی کاملاً متفاوت است و فشار متفاوتی به بازیکنان وارد می‌شود. بازیکنان تیم ایران سال‌ها کنار هم بازی کرده‌اند و عمدتاً با سیستم یکسانی بازی می‌کنند. آنها می‌توانند شما را مجازات کنند و فردا باید بی‌نقص بازی کنیم.

ایران

وی با تمجید از خط حمله تیم ملی کشورمان تصریح کرد: آنها بسیار خطرناک هستند و معمولاً با دو مهاجم بازی می‌کنند که نام‌شان را بهتر از من می‌دانید. وضعیت تیم ایران را بررسی کرده‌ایم و می‌دانیم این تیم وینگرهای بسیار خوبی دارد. آنها نیز تیم ازبکستان را آنالیز کرده‌اند و باید کمی از ما بترسند، چون کیفیت خوبی داریم. فردا بازی دیگری پیش رو داریم و باید ببینیم کدام تیم شرایط بهتری دارد.

سرمربی تیم ملی ازبکستان با بیان اینکه بازی با ایران باید یک چالش برای ازبک‌ها باشد، اظهار کرد: اگر در این مسابقه شکست بخوریم، اتفاقی نمی‌افتد و بازی‌های دیگری پیش رو داریم. همچنین خوب است که ایران را ببریم، اما ببریم هم اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و بعد از یکی دو روز، زندگی ادامه دارد.

دیدار تیم‌های ترکمنستان و ازبکستان از در اولین مرحله مقدماتی جام جهانی از گروه C منطقه آسیا برگزار شد و در نهایت این بازی با برتری ۳ بر یک ازبکستان به پایان رسید.

در نیمه اول در دقیقه ۴۴ دوردیف توانست اولین گل ترکمنستان را به ثمر برساند و بازی در نیمه اول به سود میزبان به پایان رسید.

در نیمه دوم در دقیقه ۵۷ اتابک شکوروف تواست گل تساوی تیمش را بزند. در دقیقه ۷۷ اتابک شکوروف گل دوم ازبکستان را به ارمغان آورد. در دقیقه ۹۰ الدور شامورادوف گل سوم میهمان را به ثمر رساندو کار در پایان به صود ازبکستان به اتمام رسید.

با این اوصاف ازبکستان با برتری به استقبال تقابل با ایران می‌رود. دیدار ایران و ازبکستان ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز ۳۰ آبان ماه در تاشکند برگزار می‌شود.

سعید عزت‌اللهی بازیکن تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از بازی با ازبکستان حضور یافت و در حالی که به عنوان بازیکن آنتونیو مانیکونه را همراهی می‌کرد، به سوالات پاسخ داد.

او در ابتدای صحبتهایش گفت: دوست دارم به همه خبرنگاران سلام عرض کنم. آرزوی سلامتی برای آقای قلعه‌نویی دارم که باوجود کسالت تیم را تنها نگذاشتند و کنار ما بودند. این نقطه قوتی است برای تیم ملی که با روحیه همگی کنار هم هستیم.

وی افزود: بعد از بازی با هنگ کنگ که دشواری خاص خود را داشت چون همیشه اولین بازیها سخت هستند، مقابل ازبکستان بازی خواهیم کرد، تیمی که کاملا قابل احترام است وبازی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت. می‌دانیم قطعا بازی سخت و البته جذابی است. با همه توان برای جنگیدن و دفاع از نام ایران بازی خواهیم کرد.

عزت‌اللهی در مورد هم‌تیمی‌بودن با شومورودوف در رستوف عنوان کرد: اول از همه خوشحالم برای الدور [شومورودوف] که در چند سال اخیر پیشرفت خیلی خوبی داشته و قطعا در حال حاضر فکر می‌کنم یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ازبکستان و حتی آسیاست. از لحاظ شخصیتی هم بچه خیلی خوبی است و رابطه خیلی خوبی بایکدیگر داریم.

ایران

سعید در این مورد ادامه داد: فکر میکنم یکی از نقاط قوت ازبکستان، حضور مهاجمی باتجربه اوست اما مطمئنا ما هم تیم ملی ایران هستیم و ازبکستان را آنالیز کردیم و کادرفنی قطعا نقطه نظراتش را به بچه‌ها انتقال خواهد داد و ما هم با همه وجود سعی می‌کنیم نقطه نظرات تیم ملی را در زمین پیاده کنیم.

هافبک تیم ملی ایران در خصوص پیروزی متوالی ایران مقابل ازبکستان و در عین حال تمجید عزت‌اللهی از ایران گفت: ما از زبان فوتبال صحبت می‌کنیم و به عنوان یک فوتبالی، ازبکستان همیشه تیم خوبی است. درست است ما آنها را همیشه بردیم اما ازبکستان همیشه قابل احترام است چون تا آخرین لحظه می‌جنگد. مردم ازبکستان نباید فراموش کنند که ایران جزو بهترین تیمهای آسیاست و آنها مقابل یکی از بهترین تیمهای آسیا باختند و این جای تعجب ندارد. ما همیشه ازبکستان را تمجید کردیم و در این مدت هم پیشرفت را در ازبکستان دیدیم.

او افزود: آنها اکنون لژیونرهای خوبی دارند و این نشان می‌دهد فوتبال ازبکستان رو به پیشرفت است. برد و باخت در زمین، فاصله را هم همیشه کم می‌کند. ایران هم بازیکنان زیادی دارد که در خارج از کشور هستند و این تجربه به تیم ملی کمک می‌کند. قطعا همیشه تیم ملی ازبکستان برای ما قابل احترام است و باید با تمام توان مقابل آنها قرار بگیریم.

کری‌خوانی کاتانتس: ایران باید از ما بترسد!

سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان معتقد است بازیکنانش از کیفیت بالایی دارند و ملی‌پوشان کشورمان باید از ازبک‌ها بترسند.

سرچکو کاتانتس در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ازبکستان مقابل ایران گفت: «ما و همه بازیکنان آماده این مسابقه هستیم. همه دیدارها اهمیت دارند و فردا هم بازی مهمی داریم. احترام زیادی برای ایران قائل هستم و این تیم یکی از بهترین‌های آسیاست. تیم‌ها کار بسیار دشواری برای بازی با ایران دارند».

او دیدار با ایران را یک چالش برای خودش و شاگردانش دانست و گفت: «برای این بازی نباید به بازیکنانم انگیزه بدهم و آن‌ها هر کاری انجام می‌دهند تا در این مسابقه پیروز شوند. ایران تیم بسیار خوبی است، اما هر مسابقه با نتیجه ۰-۰ آغاز می‌شود. ما اعتمادبه‌نفس لازم را داریم. گل‌های زیادی در دیدارهای قبلی به‌ثمر رساندیم و من فردا دوست دارم ببینم چه شرایطی داریم».

ایران

سرمربی تیم ملی ازبکستان در مورد دیدار با ایران روی چمن مصنوعی ورزشگاه بنیادکار تاشکند گفت: «شاید مشکلات کمی با این مسئله داشته باشیم، اما «اوکی» هستیم. بازی روی زمین چمن طبیعی و مصنوعی تفاوت زیادی دارد. من قبلاً در زمین چمن مصنوعی شکست خوردم و تجربه بدی از این چمن دارم! با این حال فردا روی زمین خوبی بازی می‌کنیم و باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد».

کاتانتس درباره تفاوت بازی با ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، نسبت به دیدار خرداد ماه دو تیم در تورنمنت دوستانه کافا هم گفت: «آن یک مسابقه دوستانه بود و جدی نبود. باید ببینیم فردا چه خواهیم کرد. دیدارهای انتخابی جام جهانی کاملاً متفاوت است و فشار متفاوتی به بازیکنان وارد می‌شود. بازیکنان تیم ایران سال‌ها کنار هم بازی کرده‌اند و عمدتاً با سیستم یکسانی بازی می‌کنند. آن‌ها می‌توانند شما را مجازات کنند و فردا باید بی‌نقص بازی کنیم»./همشهری آنلاین

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو