معرفی فیلم گودزیلا منهای یک | هیولایی در ژاپن پس از جنگ

معرفی فیلم گودزیلا منهای یک | هیولایی در ژاپن پس از جنگ


منبع: پلازا

3

1402/8/8

12:33


معرفی فیلم گودزیلا منهای یک | هیولایی در ژاپن پس از جنگ

فیلم گودزیلا منهای یک، یکی از بهترین فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز سال 2023 است. در ادامه مقاله پیش‌رو، درباره میزان موفقیت احتمالی فیلم Godzilla Minus One صحبت می‌کنیم و به بررسی آن می‌پردازیم.

فیلم Godzilla Minus One یک فیلم ژاپنی در ژانر کایجو به کارگردانی و نویسندگی تاکاشی یامازاکی است. تمرکز این فیلم بر جلوه‌های بصری قرار دارد و توسط استودیو Toho و Robot تولید و توسط شرکت Toho و Ltd توزیع می‌شود. فیلم گودزیلا منهای یک در فرانچایز گودزیلا به عنوان سی و هفتمین فیلم و سی و سومین فیلم گودزیلا توهو و پنجمین فیلم در دوره Reiwa این فرانچایز محسوب می‌شود.

به نظر این فیلم در بین فیلم های هیجان انگیز سال 2023 جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی فیلم سینمایی گودزیلا منهای یک و بررسی آن همراه شما می‌شویم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم گودزیلا منهای یک

ژانر فیلم Godzilla Minus One هیجان‌انگیز است‌. این اثر اولین بار قرار است در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۳، به عنوان فیلم پایانی در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو بروی پرده رود و سپس در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۲۳ توسط توهو به مناسبت سالگرد ۷۰ سالگی این فرانچایز در ژاپن اکران خواهد شد. تهیه‌کنندگی فیلم گودزیلا منهای یک را کنجی یامادا، کازوئاکی کیشیدا، گو آبه و که‌ایچیرو موریا به صورت مشترک برعهده داشته‌اند، تدوین و ویرایش آن کاری از ریوجی میاجیما و فیلمبرداری آن نیز توسط کوزو شیباساکی انجام شده است. مدت زمان فیلم گودزیلا منهای یک به علت منتشر نشدن فیلم هنوز مشخص نیست.

داستان فیلم گودزیلا منهای یک

داستان فیلم گودزیلا منهای یک

در این بخش به خلاصه فیلم سینمایی گودزیلا منهای یک خواهیم پرداخت. پس از پایان جنگ جهانی دوم، ژاپن با وضعیت اقتصادی نامساعدی روبه‌رو می‌شود. در این شرایط، هیولای مشهور به نام گودزیلا در ژاپن ظاهر و وضعیت کشور را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. گودزیلا به عنوان نمادی از تهدیداتی که از جنگ و تجارب نبرد ناشی می‌شوند، به ژاپن بازمی‌گردد و به کشور و مردم آسیب می‌رساند. این اتفاق باعث می‌شود ژاپن در بدترین شرایط اقتصادی قرار بگیرد.

بازیگران فیلم گودزیلا منهای یک

در ادامه با معرفی هنرپیشه های فیلم سینمایی گودزیلا منهای یک همراه شما هستیم. ابتدا به سراغ بازیگران کلیدی می‌رویم و سپس سایر هنرپیشه‌ها را معرفی می‌کنیم.

Ryunosuke Kamiki در نقش Koichi Shikishima

بازیگران فیلم گودزیلا منهای یک

ریونوسوکه کامیکی متولد ۱۹ مه ۱۹۹۳ یک هنرپیشه ژاپنی است. او در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلف حضور داشته، از جمله “تو”، “قصر متحرک هاول”، “شهر اشباح”، “آریتی”، “جنگ‌های تابستانی”، “جنگ بزرگ یوکای”، “مسئله کیریشیما”، “شمشیرزن دوره‌گرد: جهنم کیوتو” و “شمشیرزن دوره‌گرد: افسانه پایان می‌یابد”.

Minami Hamabe در نقش Noriko Oishi

بازیگران فیلم گودزیلا منهای یک

مینامی هامابه متولد ۲۹ اوت ۲۰۰۰ یک بازیگر ژاپنی است. او از سال ۲۰۱۱ تاکنون در حرفه‌ی بازیگری توانسته با نقش‌های مختلف خودی نشان دهد. او در فیلم‌های مختلفی نقش داشته است؛ از جمله “وکیل تک”، “بذار جیگرتو بخورم”، “کارآگاه کونان: گلوله سرخ” و “گودزیلا منهای یک”.

Yûki Yamada در نقش Shiro Mizushima

فیلم Godzilla Minus One

یوکی یامادا متولد ۱۸ سپتامبر ۱۹۹۰ یک بازیگر ژاپنی است. او از سال ۲۰۱۰ در دنیای بازیگری حضور داشته است. وی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی متنوعی بازی گرده و توانسته محبوبیت بالایی را کسب کند، از جمله “معلم بزرگ انیزوکا”، “زن قلعه‌دار”، “نائوتورا”، “فردای من”، “دیروز تو”، “آجین: نیمه‌انسان” و “خانواده دزدها”.

Hidetaka Yoshioka در نقش Kenji Noda

فیلم Godzilla Minus One

هیده‌تاکا یوشی‌اوکا متولد ۱۲ اوت ۱۹۷۰ یک هنرپیشه، خواننده و ترانه‌سرای ژاپنی است. او از سال ۱۹۷۵ تاکنون در هر سه زمینه توانسته خود را نشان دهد. یوشی‌اوکا در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلفی نقش داشته است، از جمله سریال “از سرزمین شمالی”، “غروب جاودان محله سوم”، “قطاربان”، “بعد از باران” و “نیمه اقرار”.

Sakura Ando در نقش Sumiko Ota

فیلم Godzilla Minus One

ساکورا آندو متولد ۱۸ فوریهٔ ۱۹۸۶ یک هنرپیشه ژاپنی است که از سال ۲۰۰۷ تاکنون حضور فعالی در دنیای سینما دارد. او در سی و یکمین جشنواره فیلم یوکوهاما برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. آندو در فیلم‌های “سرزمین ما”، “میهن”، “عشق ۱۰۰ ینی” و “دزدان فروشگاه” نقش آفرینی کرده است.

نقد فیلم Godzilla Minus One

نقد فیلم Godzilla Minus One

نمرات فیلم گودزیلا منهای یک هنوز در سایت Imdb منتشر نشده است؛ اما ما می‌دانیم که این فیلم به نسبت فیلم‌های دیگر در ژانر هیجان‌انگیز و هیولا محور بسیار با کیفیت و پر طرفدار به نظر می‌رسد. با توجه به سابقه‌ی فیلم‌های گودزیلا‌محور می‌دانیم که فیلم Godzilla Minus One قطعا دارای داستانی هیجان انگیز و با تعلیقات بسیار جذاب به تصویر کشیده خواهد شد.

همانطور که گفته شد، این فیلم در ژاپن پسا جنگ و پس از حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناگازاکی در جریان جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. استودیو توهو (مالک گودزیلا) اعلام کرده که قصد ساخت یک جهان سینمایی بر پایه شخصیت گودزیلا و سایر هیولاهای جهان را دارد، مشابه جهان مارول که همین امر باعث شده انتظارات را بالا ببرد.

فیلمنامه این اثر در طول سه سال توسط کارگردان نوشته شده و او تجربیات قبلی خود را در استفاده از تصاویر کامپیوتری و کایجو در آن به کار می‌برد. فیلمبرداری آن در مناطق مختلف ژاپن صورت می‌گیرد و جلوه‌های بصری آن نیز توسط شرکت Shirogumi اجرا می‌شود.

بعد از دیدن و بررسی فیلم Godzilla Minus One متوجه می‌شوید که این فیلم هیجان‌انگیز یکی از فیلم‌هایی است که در سال ۲۰۲۳ بسیاری از سینمادوستان و طرفداران سینما را باری دیگر با دنیای هنر هفتم آشتی می‌دهد. به احتمال زیاد این فیلم به یکی از بهترین فیلم‌های هیولامحور در سال ۲۰۲۳ تبدیل خواهد شد.

با معرفی و بررسی فیلم Godzilla Minus One همراه شما بودیم و سعی کردیم تا این اثر را به خوبی برای شما معرفی کرده و از نقاط ضعف و قوت آن بگوییم. به نظر شما نقاط تاریک و روشن این اثر چه بودند؟ آیا شما قصد دانلود فیلم Godzilla Minus One را دارید؟ آیا شما تریلر فیلم سینمایی گودزیلا منهای یک را دیده‌اید؟ لطفا پس از تماشای این عنوان، ما را از نظرات خود با خبر کنید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو