راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه هلال من+ آموزش تصویری

راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه هلال من+ آموزش تصویری


منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/9

10:34


سامانه هلال من به تازگی توسط جمعیت هلال احمر برای تمامی افراد در سنین مختلف از جمله دانش آموزان، معلمان و اولیا طراحی شده است. دانش آموزان می توانند با آگاهی از نحوه ثبت نام در سایت هلال من و دانلود این برنامه از تمامی امکانات آموزشی این سامانه استفاده نمایند.

هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان کمک رسانی به انسان ها در تمامی کشور ها از جمله ایران فعال می باشد و افراد حائز شرایط که خواهان کمک رسانی در مخاطرات طبیعی و انسان ساخت می باشند می توانند در این سازمان عضو شوند.

هلال احمر ایران به تازگی به منظور آموزش به افراد جامعه به خصوص دانش آموزان و عضو گیری، اقدام به راه اندازی سامانه هلال من نموده است. در این سامانه امکانات متنوعی از جمله معرفی پایگاه های نوروزی، واکسیناسیون، درمانی و همچنین آموزش های بسیار متنوعی ارائه شده است که یادگیری و آموزش آن ها به دانش آموزان یکی از مهمترین اصل ها می باشد.

به منظور راهنمایی دانش آموزان، معلمان و سایر کاربران سامانه هلال من، در این مقاله به معرفی سامانه هلال من، نحوه ثبت نام در سایت هلال من و امکانات این سامانه پرداخته شده است. همچنین به منظور دسترسی راحت تر به سامانه هلال من، لینک دانلود برنامه برای تلفن های همراه اندروید ارائه شده است.

معرفی سامانه هلال من

هلال احمر یکی از سازمان های امداد و کمک در کشور می باشد که هدف اصلی آن کمک رسانی به افراد آسیب دیده در بلایا است. این سازمان در ایران از سال 1301 آغاز به کار نموده و در تمام این سال ها توانسته با کمک های بشردوستانه افراد این گروه که به طور داوطلبانه اقدام به عضویت می نمایند، جان هزاران نفر را نجات دهد.

هلال احمر ایران به تازگی به منظور راهنمایی و آموزش دانش آموزان اقدام به راه اندازی سامانه و برنامه ای تحت عنوان هلال من نموده است. برای معرفی سامانه هلال من می توان ذکر کرد که دانش آموزان، معلمان و حتی سایر افراد می توانند با دانلود این برنامه از امکانات متنوعی مانند آموزش های همگانی در مخاطرات طبیعی مانند سیل، زلزله و همچنین مخاطرات انسان ساخت مانند حوادث رانندگی و آتش سوزی خانگی و ... و سایر امکانات استفاده نمایند.

عضویت و استفاده از آموزش ها در سامانه هلال من کاملا رایگان می باشد و تمامی افراد در تمامی گروه های سنی اعم از دانش آموزان دوره ابتدایی تا افراد دارای مدرک دکتری نیز می توانند در این سامانه عضو شوند و محدودیت برای عضویت در نظر گرفته نشده است. همچنین افرادی که به دوره های آموزشی هلال احمر علاقه مند هستند نیز می توانند با ثبت نام در دوره های مجازی یا حضوری به کسب اطلاعات و یادگیری دوره ها بپردازند.

لازم به ذکر است که طبق اعلام مدیر کل فناوری اطلاعات و آمار جمعیت هلال احمر، به منظور جذب داوطلبان و عضویت در این سازمان، معلمان می توانند با شماره همراه خود، اقدام به ثبت نام در سایت هلال من نمایند و تا 150 دانش آموز خود را عضو این سامانه کنند. اولیا هم می‌توانند همزمان برای 5 فرزند خود با یک شماره موبایل ثبت نام کنند.

راهنمای ورود به سامانه هلال من

سامانه هلال من دارای سایت و برنامه می باشد که دانش آموزان و متقاضیان می توانند برای عضویت در هلال احمر، هم از طریق دانلود برنامه و هم از طریق ورود به سایت اقدام به ثبت نام نمایند. البته متقاضیان می بایست توجه داشته باشند که اکثر آموزش ها و امکانات مربوط به سامانه هلال من در برنامه ارائه شده توسط سازمان قرار داده شده است و امکانات در دسترس قرار گرفته در سایت، مرتبط به اعضا فعال و صدور کارت و ... می باشد.

برای ورود مستقیم به سایت members.rcs.ir کلیک کنید.

به منظور راهنمایی بیشتر داوطلبان در ادامه راهنمای ورود به سامانه هلال من از طریق سایت و نحوه ثبت نام در سایت هلال من به صورت تصویری ارائه شده است.

  • ابتدا با کلیک بر روی لینک قرار داده شده در بالا به طور مستقیم وارد سامانه جامع اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شده و یا آدرس سایت members.rcs.ir را در مرورگر خود وارد نمایید و پس از ورود به سایت، روی گزینه ثبت نام جدید کلیک نمایید.

ورود به سامانه هلال من

  • فرم و اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید و در مرحله آخر یک رمز که ترکیبی از عدد و حروف انگلیسی باشد را برای خود انتخاب نموده و بر روی گزینه ثبت و ادامه کلیک نمایید.

ورود به سامانه هلال من

  • در مرحله آخر کد 4 رقمی ارسال شده توسط سایت به شماره موبایل همراه خود را وارد نموده و بر روی گزینه تایید کلیک نمایید.

ورود به سامانه هلال من

  • و در آخر می توانید وارد پنل کاربری خود شده و از امکانات سایت استفاده نمایید.

ورود به سامانه هلال من

  • متقاضیان ثبت نام در این سامانه توجه داشته باشند که در این سایت با هر شماره همراه تنها یک نفر می تواند عضو شود، اما در برنامه و اپلیکیشن هلال من با هر شماره همراه می توان تا 5 نفر را عضو نمود. و در کل باید در نظر داشته باشید که سایت معرفی شده بیشتر برای فعالیت های سازمانی و حضوری از جمله دریافت کارت عضویت سازمان هلال احمر می باشد و متقاضیانی مانند اولیا، دانش آموزان و معلمان که قصد استفاده از امکانات و یادگیری راه های مقابله با مخاطرات طبیعی و انسان ساخت را دارند می توانند اقدام به دانلود و ثبت نام در سامانه هلال من نمایند.

نحوه ثبت نام در هلال من

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی آموزش بسیار راحت تر از قبل شده است و بسیاری از سازمان ها مانند آموزش و پرورش، هلال احمر و ... علاوه بر آموزش های حضوری اقدام به برگزاری دوره های مجازی و غیر حضوری در سایت ها و اپلیکیشن های تلفن همراه می نمایند. تمامی افراد در گروه های سنی که متقاضی یادگیری آموزش های هلال احمر هستند می توانند برنامه هلال من را دانلود کرده و از بخش های مختلف آن استفاده نمایند. به منظور راهنمایی متقاضیان، در ادامه نحوه ثبت نام در هلال من به صورت تصویری برای تلفن های همراه اندروید ارائه شده است.

  • در مرحله اول برنامه هلال من را دانلود کرده و وارد برنامه شوید.

ثبت نام در هلال من

  • از منوی سامانه هلال من، گزینه عضویت را انتخاب نمایید و تمامی اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و در آخر بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

ثبت نام در هلال من

  • ثبت نام شما زمانی کامل می شود که متن "ثبت نام شما با موفقیت انجام شد" بر روی صفحه ظاهر شود.

ثبت نام در هلال من

لازم به ذکر است که با هر شماره همراه در این برنامه می توان تا 5 نفر را عضو جمعیت هلال احمر نمود. همچنین معلمان می توانند تا 150 دانش آموز را در برنامه هلال من ثبت نام نمایند. معلمان می توانند با همان شماره همراهی که در سامانه سیدا و سایر سایت های آموزش و پرورش عضو هستند، اقدام به نام نویسی دانش آموزان نمایند.

راهنمای عضویت دانش آموزان در هلال من

سامانه هلال من دارای امکانات فراوانی برای اعضا می باشد که تمامی افراد می توانند با عضویت و آشنایی با نحوه ثبت نام در سایت هلال من، اقدام به ثبت نام در این سامانه نموده و از این امکانات استفاده نمایند. با توجه به احتمال بروز حوادثی مانند سیل، زلزله و ... در تمامی کشور ها از جمله ایران، اطلاع از نحوه برخورد و یادگیری آموزش های لازمه که در سامانه هلال من قرار دارد، برای مواقع حساس بسیار ضروری می باشد. همچنین سایت آموزش همگانی جمعیت هلال احمر khadem.ir نیز دارای آموزش های مفید و جامعی برای دانش آموزان می باشد.

تمامی افراد از جمله دانش آموزان و معلمان می توانند با ثبت نام و عضویت در هلال من از امکانات آن استفاده نمایند. ثبت نام و عضویت در سامانه هلال من برای دانش آموزان نیز همانند سایر افراد می باشد که در ادامه مراحل راهنمای عضویت دانش آموزان در هلال من به صورت خلاصه بیان شده است.

  • دانلود برنامه هلال من و ورود به برنامه

  • انتخاب گزینه عضویت در منوی اصلی اپلیکیشن

  • تکمیل فرم و مشخص کردن پایه تحصیلی( ابتدایی، متوسطه اول یا دوم)

  • ثبت و تایید اطلاعات

سایر امکانات هلال من

همانند بسیاری از اپلیکیشن های موبایل، برنامه هلال من نیز از بخش های مختلفی تشکیل شده و امکانات متنوعی مانند آموزش های کمک های اولیه، راه های کاهش مخاطرات در زمان سیل، توفان، آتش سوزی را در اختیار کاربران از جمله دانش آموزان قرار داده است که در این بخش سایر امکانات هلال من معرفی شده است.

  • پایگاه ها: یکی از گزینه هایی که در اپلیکیشن هلال من وجود دارد معرفی پایگاه های مختلف مانند، پایگاه های جاده ای، نوروزی، توان بخشی، مراکز واکسیناسیون، درمانی و داروخانه ها می باشد که به دلیل جدید بودن برنامه هلال من، برخی از این گزینه ها غیر فعال می باشند و قادر به مکان یابی این پایگاه ها نمی باشند، که احتمالا به زودی این قسمت فعال خواهد شد.

  • بخش آموزش: در این قسمت آموزش های متنوعی برای تمامی گروه های سنی در مخاطرات طبیعی مانند رانش زمین، سیل، آتش سوزی در طبیعت، توفان ها و ...بیان شده است. همچنین در بخش مخاطرات انسان ساخت راه هایی برای پیشگیری و همچنین مدیریت حوادثی مانند تصادفات و آتش سوزی خانگی قرار داده شده است.

  • بخش کودکانه: در این بخش نماهنگ ها و فیلم های آموزشی برای دانش آموزان و کودکان بارگذاری شده است که با زبانی ساده راه های مقابله با بلایا را توضیح می دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو