معرفی فیلم ملاقات خصوصی | خلاصه داستان + بررسی

معرفی فیلم ملاقات خصوصی | خلاصه داستان + بررسی


منبع: پلازا

2

1402/8/9

19:27


معرفی فیلم ملاقات خصوصی | خلاصه داستان + بررسی

فیلم ملاقات خصوصی یکی از جدیدترین آثار درام عاشقانه سینمای ایران است که با حضور بازیگران حرفه‌ای خود، مورد استقبال قرار گرفت. در ادامه با معرفی و بررسی آن همراه شما هستیم.

درام عاشقانه جز متداول‌ترین ژانرهای سینمای ایران است که مخاطبان از آن استقبال می‌کنند. اما آیا ساختن یک درام عاشقانه پرطرفدار آسان است؟ در پاسخ باید بگوییم اگرچه درام چندان پیچ و تاب داستانی زیادی ندارد و روایتی از زندگی‌ای عادی است اما وقتی داستان منسجم نداشته باشد و از بازیگران درست در آن استفاده نشود، برای همیشه زمین می‌خورد. اتفاقی که نمونه‌های آن را کم در سینمای جهان و ایران نمی‌بینیم.

فیلم ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس در سال 1400 ساخته شد. نویسندگی این اثر نیز بر عهده خود شمس، بهمن ارک و علی سرآهنگ بود. فیلم ابتدا در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و سپس در سال 1401 اکران سینمایی شد. بازیگران شاخص ملاقات خصوصی نیز دو ستاره سینما یعنی پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا بودند. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی و بررسی فیلم سینمایی ملاقات خصوصی همراه شما هستیم.

فهرست مطلب:

زمان اکران فیلم ملاقات خصوصی

ژانر این اثر درام، عاشقانه و اجتماعی است. ملاقات خصوصی ابتدا در جشنواره فیلم فجر سال 1400 نمایش داده و سپس در 14 دی 1401 اکران عمومی شد. دو پلتفرم فیلیمو و نماوا از تاریخ 4 آبان 1402 ملاقات خصوصی را اکران آنلاین کردند. مدت زمان این اثر 120 دقیقه است

داستان فیلم ملاقات خصوصی

داستان فیلم ملاقات خصوصی / خلاصه فیلم ملاقات خصوصی

در خلاصه فیلم ملاقات خصوصی آمده که این اثر سینمایی درباره دختری به نام پروانه است که پدرش به زندان افتاده و برادرش ایمان، که قبلا یکی از بهترین شرکت‌کننده‌های مسابقات مردان آهنین بوده، اکنون بدهکار شده و فراری است. پروانه به کار در عطاری پدرش مشغول است و مخفیانه با پدرش در زندان در ارتباط است و این ارتباط پنهانی از طریق تلفن همراه فرهاد، یکی از هم‌بندان پدر پروانه، صورت می‌گیرد. فرهاد و پروانه نیز هر از گاهی به خاطر برخی مسائل با هم صحبت می‌کنند و این گفتگوهای کوتاه باعث می‌شود که فرهاد عاشق پروانه شود و از او بخواهد تا به ملاقات فرهاد برود اما…

بازیگران ملاقات خصوصی

در فیلم ایرانی ملاقات خصوصی بازیگران مشهور و شناخته‌ شده‌ای به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این بخش با هنرپیشه ‌‌های فیلم ملاقات خصوصی آشنا شده و بیوگرافی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

پریناز ایزدیار در نقش پروانه ؛ از بازیگران فیلم ملاقات خصوصی

هنرپیشه های فیلم ملاقات خصوصی / بازیگران ملاقات خصوصی

پریناز ایزدیار بازیگر و صداپیشه ایرانی متولد 8 شهریور 1364 است. او برای ایفای نقش در سریال عاشقانه و اجتماعی زمانه اثر حسن فتحی و محصول سال 1391، به شهرت رسید. ایزدیار بازیگری را با بازی در فیلم یک مرد، یک شهر محصول سال 1386 آغاز کرد. او همچنین در نقش سمیه در فیلم مشهور ابد و یک روز محصول سال 1394 بازی کرده است.

آثار دیگر او عبارتند از: فیلم درام مغز استخوان محصول سال 1398، فیلم درام و اجتماعی سه کام حبس محصول سال 1398، فیلم پلیسی اجتماعی متری شیش و نیم محصول سال 1397، فیلم مقیمان ناکجا محصول سال 1396، فیلم تابستان داغ محصول سال 1395، فیلم یک روز به خصوص محصول سال 1394، فیلم کمدی ورود آقایان ممنوع محصول سال 1390، سریال تاریخی جیران محصول سال 1400، سریال درام، جنایی و عاشقانه شهرزاد محصول سال 1394 تا 1396 و سریال ماورایی پنج کیلومتر تا بهشت محصول سال 1390.

هوتن شکیبا در نقش فرهاد

بازیگران فیلم ملاقات خصوصی / خلاصه فیلم ملاقات خصوصی

هوتن شکیبا بازیگر ایرانی متولد 24 خرداد 1363 است. او به خاطر بازی در سریال کمدی اجتماعی لیسانسه‌ها محصول سال 1395 تا 1398 شناخته شده است. هوتن شکیبا همچنین برای ایفای نقش عبدالحمید ریگی در فیلم شبی که ماه کامل شد محصول سال 1397، برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

آثار دیگر هوتن شکیبا عبارتند از: فیلم تی تی محصول سال 1399، فیلم ابلق محصول سال 1399، فیلم عامه پسند محصول سال 1398، فیلم هلن محصول سال 1394، فیلم کمدی طبقه هساث (حساس) محصول سال 1392، فیلم شب، بیرون محصول سال 1392، سریال مهمونی محصول سال 1400 و 1401، سریال عاشقانه و اجتماعی رهایم کن محصول سال 1401 و سریال ابله محصول سال 1393.

رویا تیموریان در نقش رضوانه ؛ از بازیگران فیلم ملاقات خصوصی

بررسی فیلم ایرانی ملاقات خصوصی / داستان فیلم ملاقات خصوصی

دلارا رویا تیموریان بازیگر ایرانی متولد 27 اسفند 1337 است. او برای بازی در فیلم مرد بارانی محصول سال 1378، فیلم گوشواره محصول سال 1385 و فیلم شیفتگی محصول سال 1392 نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر شده است.

از دیگر آثار رویا تیموریان می‌توان به فیلم کت چرمی محصول سال 1401، سریال درام و خانوادگی بی گناه محصول سال 1401، سریال تاریخی جیران محصول سال 1400، فیلم شادروان محصول سال 1400، فیلم خداحافظ دختر شیرازی محصول سال 1397، فیلم مستند و بر اساس واقعیت من ناصر حجازی هستم… محصول سال 1394، فیلم چه خوبه که برگشتی محصول سال 1391، سریال کمدی و خانوادگی دیوار به دیوار محصول سال 1396 و 1397 و سریال شمس‌العماره محصول سال 1388 اشاره کرد.

ریما رامین فر در نقش فریبا

معرفی فیلم سینمایی ملاقات خصوصی / زمان اکران فیلم ملاقات خصوصی

ریما رامین‌‌فر بازیگر و نویسنده ایرانی متولد 5 فروردین 1349 است. او بازی بر روی صحنه تئاتر را با نمایش شب بخیر مادر در سال 1376 آغاز کرد و در سال 1379 با بازی در فیلم کمدی نان و عشق و موتور 1000 محصول سال 1380، پا به عرصه سینما گذاشت. او همچنین برای ایفای نقش در فیلم یه حبه قند محصول سال 1389 نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره فجر شد. رامین‌فر از سال 1389 تا 1399 در سریال محبوب کمدی و اجتماعی پایتخت بازی کرد و برای آن برنده جایزه حافظ بهترین بازیگر زن کمدی شد.

فیلم ویلای ساحلی محصول سال 1401، فیلم کمدی زیر نظر محصول سال 1397، فیلم چهل و هفت محصول سال 1396، فیلم سوفی و دیوانه محصول سال 1395، فیلم درام و اجتماعی ابد و یک روز محصول سال 1394، فیلم مرگ ماهی محصول سال 1393، فیلم سیزده محصول سال 1391، فیلم قصه‌ها محصول سال 1390، فیلم شیرین محصول سال 1387 و فیلم رفیق بد محصول سال 1386 از دیگر آثار ریما رامین‌فر هستند.

سیاوش چراغی‌ پور در نقش ایرج

فیلم ملاقات خصوصی

سیاوش چراغی‌پور هنرپیشه ایرانی در 1 فروردین 1402 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1367 با تئاتر به صورت حرفه‌ای آغاز کرد و در سال 1374 با سریالآشپزباشی و قبله عالم جلوی دوربین رفت. او سپس در سال 1380 به صورت پررنگ با فیلم من ترانه 15 سال دارم، توانست دیده شود و شهرتش به سریال لیسانسه‌ها در سال 1395 برمی‌گردد. این هنرپیشه از جمله بازیگران حرفه‌ای کشورمان است که نقش‌ها را ملموس و دوست داشتنی به تصویر می‌کشد. از آثار معروف او باید به فیلم‌های روایت‌های ناتمام، ورود آقایان ممنوع، لانتوری، جهان با من برقص، گیج‌گاه، سریال‌های سفر سبز، بچه مهندس 1 تا 4، جیران و خوشنام اشاره کنیم.

شیرین آقا رضا کاشی در نقش مادر فرهاد ؛ از بازیگران فیلم ملاقات خصوصی

بازیگران فیلم ملاقات خصوصی

شیرین آقارضاکاشی ملقب به شیرین آقارضا یا شیرین آقاکاشی متولد 14 دی 1335 است. او بازیگری را از سال 1393 شروع کرد و با نقش عصمت در فیلم معروف فروشنده به شهرت زیادی رسید. این هنرپیشه سپس در نقش گلی سریال آنام توانست بدرخشد. از جمله آثار معروف شیرین آقارضا باید به فیلم‌های ما همه با هم هستیم، جاده قدیم، یک روز بخصوص، سریال‌های رهایم نکن، برسر دو راهی و دنگ و فنگ روزگار اشاره کنیم.

نادر فلاح در نقش قادر

موضوع فیلم ملاقات خصوصی

نادر فلاح در 14 شهریور 1352 به دنیا آمد. او از جمله هنرپیشگان خوب کشور ایران است که بازیگری را از سال 1368 شروع کرد و سرانجام در سال 1384 به صورت جدی با فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین دیده شد. او سپس با ایفای نقش در فیلم چند متر مکعب عشق توانست بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما شود و در سال 1395 با دو فیلم انزوا و سد معبر نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فجر شد. از جمله آثار شاخص نادر فلاح باید به فیلم‌های طبقه هساث، مالیخولیا، مردی بدون سایه، ما همه با هم هستیم، سریال‌های ششمین نفر، زیرخاکی 1 تا 3 و حیثیت گمشده اشاره کنیم.

پیام احمدی نیا در نقش کامران

نظرات درباره فیلم سینمایی ملاقات خصوصی

پیام احمدی‌نیا هنرپیشه اهل کشور ایران در 4 آبان 1359 متولد شد. او بازیگری را از 1392 با فیلم پایان خدمت شروع کرد. سپس دیده شد و بالاخره در فیلم حمال طلا توانست نقش اول داشته باشد. او در تلویزیون و سینما حضور فعالی دارد و برای بازی در ملاقات خصوصی نامزد جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد شد. شاخص‌ترین فیلم‌های پیام احمدی‌نیا لونه زنبور، گربه سیاه، کولبرف، صحنه زنی، سریال‌های هیولا، سرجوخه، حکم رشد و آفتاب پرست هستند.

سایر بازیگران سینمایی ملاقات خصوصی عبارتند از:

  • حسین پارسایی در نقش قاضی
  • جواد قامتی در نقش محرم
  • ایمان شمس در نقش ایمان
  • امیرحسین بیات در نقش سپهر

نقد فیلم ملاقات خصوصی

ملاقات خصوصی از آن دسته فیلم‌هایی بود که عجیب با روحیه منتقدان جور در می‌آمد و توانست مورد توجه آنان قرار گیرد. این فیلم در جشنواره فجر با مشکلاتی روبه‌رو شد که در انتها سازندگان ترجیح دادند از دور رقابت‌ها خارج شوند‌. اما با این حال فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و در دو رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم اول نامزد شد.

موفقیت دیگر این اثر فروش بالای آن بود. ملاقات خصوصی موفق شد تا پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران با فروشی حدود 34 میلیارد تومان شود. طبق آمارها این فیلم از زمان اکران آنلاین خود تا کنون فروشی بالغ بر 3 میلیارد تومان داشته است.

حال آیا این همه سر و صدا برای یک فیلم ارزش تماشا نیز دارد؟ در پاسخ باید بگوییم بدون شک بله! اما بستگی به خود شما دارد که این فیلم را دوست داشته باشید یا نه. اصولا ملاقات خصوصی جوری به تصویر کشیده می‌شود که یا خیلی موردپسند شماست یا هیچ جذابیتی ندارد. فیلم نگاهی نو و داستانی جدید را در دل زندان روایت می‌کند در حالی که ریتم آن کمی تکراری به نظر می‌رسد. از سوی دیگر بازیگران آن قوی‌ترین نقطه آن هستند که به فیلم هویت می‌بخشند.

نقد فیلم ملاقات خصوصی

در پایین قصد داریم با نظرات درباره فیلم سینمایی ملاقات خصوصی از دیدگاه منتقدان آشنا شویم.

نظر کمال پورکاوه درباره ملاقات خصوصی

این منتقد در بخشی از سخنان خود می‌گوید:

«ملاقات خصوصی نشان می‌دهد، عناصر فیلمفارسی همچنان با قدرت تمام در سینمای ما جولان می‌دهند حتی اگر در پشت یک فیلم، نام کارگردان متفاوتی چون بهمن ارک هم بعنوان مشاور به چشم بیاید.»

نظر رضا صائمی درباره فیلم ملاقات خصوصی

او نظر مثبتی نسبت به این اثر دارد و می‌گوید:

«فیلم از ریتم و تعلیق آفرینی درستی برخوردار است با بازی‌های خوب و دیالوگ‌های تاثیرگذار اما اضافاتی دارد که زمان قصه را کش می‌دهد و با چند پایان مواجه می‌کند.ملاقات خصوصی را باید به لیست کم فیلم‌های خوب جشنواره اضافه کرد.»

نظر مرجان فاطمی درباره ملاقات خصوصی

این منتقد درباره فیلم می‌گوید:

«ملاقات خصوصی در میان داستان‌های نخ‌نما و تکراری اخیر که فقط پرداختی جدید دارند، مخاطبانش را به لحاظ ایده شگفت‌زده می‌کند و از عملیات ویژه‌ای در زندان پرده برمی‌دارد.»

کلام آخر

دانلود فیلم ملاقات خصوصی

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به بررسی موضوع فیلم ملاقات خصوصی پرداختیم. این فیلم سینمایی در ژانر درام و عاشقانه ساخته شده و از حضور بازیگران مشهوری چون پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، رویا تیموریان و ریما رامین‌فر بهره می‌برد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا تیزر فیلم سینمایی ملاقات خصوصی را دیده‌اید؟ آیا قصد تماشا و دانلود فیلم ملاقات خصوصی را دارید یا پیش‌تر آن را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره داستان و بازیگران این فیلم چیست؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو