راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان

منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/14

23:32


سامانه tashkhis.csdeo.ir یا سایت تشخیص سلامت دانش آموزان در راستای ارائه خدمات مربوط به تشخیص سلامت نوآموزان پیش دبستان و کلاس اولی به صورت آنلاین طراحی شده است. والدین از طریق ورود به سایت tashkhis.csdeo.ir و وارد کردن شماره شناسنامه یا کدملی فرزند خود امکان دسترسی به خدمات این سامانه را دارند.

در سال های اخیر وزارت آموزش و پرورش کشور اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی کرده تا امور مربوط به آموزش دانش آموزان با سهولت و نظم بیشتری انجام شود. سنجش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی یکی از اقداماتی است که هر ساله بسیاری از مسئولان آموزش پرورش و مدارس عادی و استثنائی را درگیر خود می کند.

آموزش و پرورش برای اینکه از نیروهای کمتری در ثبت نام و نوبت گیری طرح تشخیص سلامت بکارگیرد اقدام به راه اندازی سایت تشخیص سلامت دانش آموزان به آدرس tashkhis.csdeo.ir نموده است. سامانه جامع تشخیص سلامت دانش آموزان ابتدایی از زیر سامانه های مختلفی مانند سامانه نوبتگیری، پرداخت هزینه و ... تشکیل شده است. در ادامه این مقاله به معرفی سایت تشخیص سلامت دانش آموزان به نشانی tashkhis.csdeo.ir پرداخته شده است.

برای ورود به سامانه تشخیص سلامت نوآموزان کلیک کنید

سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان به نشانی tashkhis.csdeo.ir می باشد که فعالیت های مرتبط با سنجش سلامت نوآموزان مدارس عادی و استثنایی در آن انجام می شود.

سامانه تشخیص سلامت نوآموزان tashkhis.csdeo.ir

سنجش سلامت دانش آموزان طرحی است که برای ارزیابی سلامت جسمانی نوآموزان در بدو ورود به پیش دبستانی و دبستان توسط پایگاه های تشخیص سلامت صورت می گیرد. دانش آموزانی که شرایط ورود به پایه اول دبستان یا پیش دبستانی را دارند می بایست در این طرح اجباری شرکت نمایند. برای این منظور والدین دانش آموز ابتدا می بایست مدرسه مورد نظر خود را انتخاب و با مدارک لازم برای ثبت نام مدارس به مدرسه مربوطه مراجعه نمایند.

پس از تکمیل فرم های ثبت نام، مدیر مدرسه نام و اطلاعات دانش آموز را از طریق سامانه سیدا و سناد وارد پورتال مرکزی آموزش و پرورش می نماید. پس از آن والدین با شماره شناسنامه یا کدملی دانش آموز می توانند وارد سایت tashkhis.csdeo.ir​ شده و از امکانات در نظر گرفته شده در خصوص طرح تشخیص سلامت دانش آموزان بهره مند گردند.

نحوه ورود به سامانه سنجش سلامت نوآموزان tashkhis.csdeo.ir

برای استفاده از امکانات و خدمات سنجش سلامت نوآموزان والدین آنان می بایست از طریق سایت سنجش سلامت به نشانی tashkhis.csdeo.ir اقدام نمایند. توجه داشته باشید که پیش از ورود به سامانه می بایست ثبت نام پایه اول دبستان یا پیش دبستانی را در یکی از مدارس برای فرزند خود انجام داده باشید تا اطلاعات وی از طریق سامانه سیدا در پورتال آموزش و پرورش ثبت گردیده باشد. برای ورود به سایت سنجش سلامت نوآموزان مطابق مراحل زیر اقدام نمایید:

  • آدرس سایت پایگاه تشخیص سلامت نوآموزان به نشانی tashkhis.csdeo.ir را در مرورگر خود وارد نموده سپس بر روی این سایت کلیک نمایید.

نحوه ورود به سامانه سنجش سلامت نوآموزان

  • برای ورود به صفحه اصلی سایت تشخیص سلامت دانش آموزان و استفاده از امکانات سامانه مذکور می بایست کدملی دانش آموز را که در سامانه سناد دانش آموزی توسط مدرسه تعریف شده در کادر مشخص شده وارد نمایید.

نحوه ورود به سامانه سنجش سلامت نوآموزان

  • پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده می توانید وارد صفحه اصلی سایت شده و از امکانات آن استفاده نمایید. همچنین لازم به ذکر است که اولیا می بایست علاوه بر سنجش سلامت نوآموزان، اقدام به دریافت و تکمیل شناسنامه تندرستی دانش آموزان نموده و برگه را در زمان ثبت نام مدارس به مدیریت تحویل دهند تا در صورت محدودیت دانش آموز در انجام تمرینات ورزشی و سایر موارد، هماهنگی های لازمه با آن ها انجام شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو