سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود sanjesh.healthehr.i+ آموزش تصویری

سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود sanjesh.healthehr.i+ آموزش تصویری


منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/14

23:32


سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود در سال گذشته به منظور سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان برای ورود به پایه اول ابتدایی راه اندازی شد. والدین می توانند برای ثبت نام در سال تحصیلی 1402 - 1403 فرزندان خود در پایه اول ابتدایی وارد سایت sanjesh.healthehr.ir شده و مدارک لازم را بارگذاری نمایند.

طرح سنجش سلامت دانش آموزان به جهت سنجش وضعیت سلامت جسمانی و روانی نوآموزان پیش دبستانی و اول دبستان در نظر گرفته شده است. با الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات، آموزش و پرورش به جهت فراهم کردن آسایش برای والدین و همچنین جلوگیری از ازدحام جمعیت برای نوبت دهی و ثبت نام در طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به پیش دبستان و اول ابتدایی، اقدام به راه اندازی سایتی تحت عنوان سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود به نشانی sanjesh.healthehr.ir نمود.

برای ورود مستقیم به سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود به نشانی sanjesh.healthehr.ir کلیک نمایید.

با توجه به کاربرد زیاد سایت سنجش سلامت جسمانی و روانی نوآموزان پیش دبستانی و اول دبستان، در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه ورود به سامانه sanjesh.healthehr.ir و امکانات ساید مذکور پرداختیم.

سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود sanjesh.healthehr.ir

امروزه ثبت نام پیش دبستانی پیش از ورود به پایه اول دبستان برای اولیا امری ضروری می باشد. زیرا آموزش هایی که در این مقطع به نوآموزان داده می شود، در رشد هوشی آن ها تاثیر بسزایی دارد. می توان گفت دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده اند، نسبت به سایر دانش آموزان بسیار راحت با مدرسه انس گرفته و آمادگی بهتری برای پذیرش مطالب پایه اول دبستان می باشد.

از دیرباز تاکنون شرط اصلی برای ثبت نام کلاس اول دبستان و همچنین نوآموزان پیش دبستان شرکت در طرح سنجش سلامت جسمانی می باشد. در این طرح سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت روانی دانش ‌آموز ارزیابی شده و در صورت بروز هر گونه مشکل به متخصص مربوطه ارجاع می گردد. در صورتی که کودک از هر نظر در سلامت کامل بود برگه سلامت وی مهر و امضا شده و برای ثبت نام به والدین داده می شود تا هنگام ثبت نام آن را با خود به همراه داشته باشند.

در سال گذشته مجری برگزاری طرح سنجش سلامت دانش آموزان، آموزش و پرورش مدارس استثنائی برای ایجاد آسایش افراد اقدام به راه اندازی سامانه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان ورودی پایه اول ابتدایی و نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان به نشانی sanjesh.healthehr.ir نمود که شرط اصلی نوبت گیری در این سامانه ثبت نام در سیدا و سناد مدارس بود. اما در سال جاری، این سازمان سایتی را هم برای ثبت نام دانش آموزان توسط والدین و بدون نیاز به ثبت نام در مدارس ارائه نمود.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی به منظور شناسایی زودهنگام کودکان با اختلال بیش فعالی، در سال جاری ثبت نام سنجش بیش فعالی کودکان را آغاز نموده است. این طرح برای کودکان 4 تا 5 سال تمام می باشد و والدین می توانند به صورت مستقیم به سایت sso.my.gov.ir و یا sirat.csdeo.ir و یا my.medu.ir مراجعه کرده و روند ثبت نام کودک را انجام دهند. این طرح بیشتر برای دانش آموزانی در نظر گرفته شده است که قصد ورود به پیش دبستانی را ندارند و ثبت نام آن ها در مدرسه ای انجام نشده است.

نحوه ورود به سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود sanjesh.healthehr.ir

همانطور که گفته شد ثبت نام و نوبت گیری برای سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستان و دانش آموزان پایه اول ابتدایی از سال گذشته به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjesh.healthehr.ir انجام می گیرد. برای ورود به سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود و بهره مندی از امکانات آن همانند سایر سامانه ها از قبیل سامانه دانش آموزی پادا، سامانه همگام و ... لازم است تا اطلاعات دانش آموز را مطابق مراحل زیر در سایت sanjesh.healthehr وارد نمایید.

  • ابتدا آدرس سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود به نشانی اینترنتی sanjesh.healthehr.ir را در مرورگر خود وارد نمایید تا صفحه زیر برایتان به نمایش درآید. سپس مطابق تصویر در کادر مشخص شده کدملی یا شماره شناسنامه دانش آموز را وارد و کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد کنید تا بتوانید وارد مرحله بعد شوید.

ورود به سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود

  • سپس در مرحله بعدی نقش را وارد کرده و پس از آن رمز عبور را وارد کنید. رمز عبور به طور پیش فرض کدملی فرد در نظر گرفته شده است.

ورود به سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود

  • در مرحله بعدی برای افزایش امنیت سیستم وارد قسمت تغییر رمز عبور خواهید شد که پیش از دسترسی به امکانات سامانه سنجش و سلامت دانش آموزان می بایست این تغییر صورت گیرد.

ورود به سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود

  • فرآیند سنجش سلامت دانش آموزان با پرداخت هزینه صورت می گیرد. این هزینه در سراسر کشور مقداری مشخص بوده و از طرف آموزش و پرورش اعلام می شود.

مراحل نوبت گیری از سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود

یکی از اصلی ترین امکانات سامانه سنجش دانش آموزان، نوبت گیری برای شرکت در این طرح می باشد. برای نوبت گیری در سایت سنجش سلامت دانش آموزان بعد از ثبت نام در مدرسه مدیر یا والدین باید به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjesh.healthehr.ir اقدام به نوبت گیری نمایند. همچنین والدینی که هنوز ثبت نامی مدارس را انجام نداده اند می توانند با ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت بدون نیاز به ثبت نام دانش آموزان در سامانه های سناد و سیدا توسط مدیران، اقدام به نوبت گیری نمایند. در ادامه مراحل نوبت گیری از سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود sanjesh.healthehr.ir ارائه شده است:

  • پس از طی کردن مراحل ورود به سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود به نشانی sanjesh.healthehr.ir و مشخص کردن نقش و وارد کردن رمز ورود فرد می بایست از قسمت میزکار گزینه ثبت و ویرایش اطلاعات دانش آموز را انتخاب نماید.

مراحل نوبت گیری از سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود

  • در این مرحله می بایست کدملی دانش آموز را وارد کرده و بر روی کلید جستجو کلیک نمایند، تا اطلاعات ثبت شده از نوآموز در سایت سیدا نمایش داده شود.

مراحل نوبت گیری از سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود

  • در این بخش فرد می بایست تمامی فیلدهای مشخص شده را مطالعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل نموده و در انتها بر روی گزینه ذخیره کلیک نماید.

مراحل نوبت گیری از سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود

  • پس از تکمیل اطلاعات، مجددا وارد میزکار شده و گزینه نوبت گیری سنجش را انتخاب و کدملی دانش آموز را مطابق تصویر زیر وارد نماید.

مراحل نوبت گیری از سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود

  • پس از جستجوی شماره ملی دانش آموز، تصویر زیر را مشاهده می کند که باید یکی از گزینه های موجود برای نام خدمت را با توجه به شرایط دانش آموز انتخاب نماید.

مراحل نوبت گیری از سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود

  • پس از تعیین نوع ارزیابی و پایگاه سنجش دانش آموز، گزینه «قبول» را انتخاب کرده و دکمه ذخیره را فشار دهید.

لازم به ذکر است، به منظور پیگیری وضعیت نوبت گیری و دریافت نتیجه سنجش سلامت نوآموزان و دانش آموزان، اولیا می توانند از طریق گزینه گزارشات نوبت گیری وارد صفحه مربوطه شده و وضعیت را بررسی نمایند.

نتایج سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان

نتایج آزمون سنجش نوآموزان معمولا به صورت کتبی و با درج مهر محل برگزاری آزمون در برگه و فرم مربوطه به والدین تحویل داده می شود تا والدین در زمان ثبت نام این برگه را نیز به مدرسه تحویل دهند. همچنین در برخی موارد نتایج سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان از طریق سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش سلامت h1.iehs.ir اعلام می شود.

همچنین والدین می توانند با مراجعه به سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود به آدرس sanjesh.healthehr.ir، با وارد کردن کدملی یا شماره شناسنامه دانش آموز، از طریق گزینه گزارشات نوبت گیری، اقدام به مشاهده نتیجه آزمون نمایند. همچنین لازم به ذکر است که والدین می بایست از صفحه نمایش داده شده پرینت تهیه کرده و به مدرسه مورد نظر خود تحویل دهند.

معمولا نمره سنجش نوآموزان از 120 می باشد که بالاترین نمره این آزمون 120 برای کودکان باهوش و کمترین نمره نیز 70 است که برای کودکان غیر عادی در نظر گرفته می شود. کودکانی که نمره آن ها کمتر از 70 شود مجاز به ثبت نام در مدارس عادی نمی باشند و می بایست اقدام به ثبت نام در مدارس استثنایی نمایند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو