راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه رتبه بندی معلمان

منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/14

23:32


سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir از تاریخ 26 مرداد 1401 به منظور اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان با هدف افزایش کیفیت نظام آموزشی کشور شروع به کار کرده است. برای ثبت نام در این سامانه ابتدا باید وارد سایت شده و سپس به تکمیل فرم های مربوط به شایستگی های تخصصی و حرفه و تجربه پرداخت.

رتبه بندی معلمان سال هاست مطالبه تعداد زیادی از فرهنگیان کشور ایران بود، با این حال موانع زیادی بر سر راه اجرایی شدن این طرح که بر اساس سند تحول بنیادین نوشته شده، وجود داشت. پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم که یکی از وعده های انتخاباتی آن اجرای نظام رتبه بندی بود، این موانع تا حدودی رفع شده و هم اکنون طرح رتبه بندی معلمان در حال اجرا می باشد. این طرح با هدف بهبود کیفیت نظام آموزشی کشور صورت گرفت و به طور غیر مستقیم بر روی حقوق دریافتی معلمان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

برای ورود به سامانه رتبه بندی معلمان کلیک کنید.

سایت رتبه بندی معلمان به نشانی rtb.medu.ir می باشد که به منظور

اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان راه اندازی شده است.

در مقاله پیش رو بناست که به معرفی سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir بپردازیم و نحوه ثبت نام و ورود به این سایت را آموزش دهیم. برای ثبت نام سامانه رتبه بندی معلمان به نشانی rtb.medu.ir لازم است فرم هایی تکمیل شده و مدارکی در آن بارگذاری شود.

سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

یکی از موضوعات بحث برانگیز سال های اخیر در حوزه آموزش و پرورش که موافق و مخالفان زیادی نیز داشت، رتبه بندی معلمان بود. طرح رتبه بندی معلمان که سال هاست مطرح است و هم اکنون با اجرایی شدن این طرح به گفته مسئولان ذیربط 806 هزار معلم مشمول این طرح خواهند شد. طبق قانون رتبه بندی معلمان، این طرح به منظور افزایش کیفیت فرایند تعلیم و تربیت و استقرار نظام پرداخت ها بر مبنای تخصص و عملکرد رقابتی معلم ها انجام می شود.

اکنون مطالبه فرهنگیان کشور به تحقق پیوسته و سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir در تاریخ 26 مرداد 1401 به منظور اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان شروع به کار کرده است. تمامی فرایندهای نظام رتبه بندی فرهنگیان از بارگذاری مدارک گرفته تا ثبت اعتراضات از طریق این سامانه صورت خواهد گرفت. سامانه های مختلفی برای ارائه خدمات به فرهنگیان راه اندازی شده که یکی از آن ها سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش است که به منظور یکپارچه سازی و انجام سریع امور مربوط به منابع انسانی آموزش و پرورش در سال 1398 راه اندازی شده است.

برای جلوگیری از ایجاد اختلال و مشکل فنی در سامانه رتبه بندی معلمان به نشانی rtb.medu.ir جدول زمان بندی برای ثبت نام در این سامانه تعیین شده است و علاوه بر آن مهلت ثبت نام نیز تمدید خواهد شد، بدین جهت مشمولان اعم از معلمان رسمی و پیمانی می توانند با خیالی آسوده اقدام به ثبت نام در این سامانه نمایند. در ادامه این مقاله به ثبت نام سایت rtb.medu.ir خواهیم پرداخت.

ثبت نام سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

  • همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، برای ثبت نام سامانه رتبه بندی معلمان به نشانی rtb.medu.ir جدول زمان بندی بر اساس رقم آخر کد ملی تعیین شده است و ثبت نام از چهارشنبه 26 مرداد 1401 آغاز شد. پس از ثبت نام و بارگذاری مدارک در این سامانه که پیش بینی شده است یک و نیم ماه طول می کشد، بررسی های لازم انجام و نتایج اعلام خواهد شد. به علاوه امکان اعتراض به رتبه بندی معلمان نیز با شرایط خاصی امکان پذیر است.

  • طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش به دلیل آن که ممکن است برخی افراد در این مرحله به دلایل مختلف امکان ثبت و تکمیل اطلاعات را نداشته باشند؛ مقرر شد برای افراد جامانده از بازه زمانی اول، فوت شدگان شاغل و بازنشسته از 31 شهریور 1400 به بعد، نیرو‌های جدیدالاستخدام از 31 شهریور 1400 به بعد و افراد مشمول تبصره 4 ماده 3 آئین نامه (مهرآفرین و ...) از 25 مهر تا 13 آبان 1401 دسترسی به سامانه رتبه بندی جهت ثبت و تکمیل اطلاعات فراهم شود.

  • برای ورود به این سامانه از لینک هایی که در مقدمه مقاله گذاشته شده است، استفاده نموده و به طور مستقیم وارد سایت مذکور شوید. پس از آن با وارد کردن نام کاربری (کدملی)، رمز عبور و عبارت امنیتی می توانید وارد سامانه شده و ثبت نام سایت رتبه بندی معلمان را انجام داده و مدارک لازم را بارگذری نمایید.

  • در صورتی که رمز ورود خود به سامانه rtb.medu.ir را فراموش کرده باشید، می توانید از طریق قسمتی که در عکس زیر مشخص شده است به بازیابی رمز خود اقدام نمایید. رمز دوم ورود به سامانه همان رمز سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان (profile.medu.ir) است.

ثبت نام سامانه رتبه بندی معلمان

  • پایگاه اطلاعات پرسنلی prs.medu.ir یکی از سامانه ها مبتنی بر خدمات الکترونیکی است که توسط سازمان آموزش و پرورش در دهه اخیر راه اندازی شده است.

بارگذاری مدارک در سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

پس از آنکه در زمان مقرر بر اساس کد ملی وارد سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir حال باید مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را در سامانه ثبت نمایید. مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات راهنمای آموزشی 44 صفحه ای برای بارگذاری مدارک در سایت رتبه بندی معلمان تدوین و منتشر کرده است.

مراحل بارگذاری مدارک در سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

  • ورود به سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

  • ورود به منوی بارگذاری مدارک

  • انتخاب گزینه «فرم ها» و به ترتیب پر کردن فرم های شایستگی های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تجربه

  • تایید نهایی

همانطور که هنگام بارگذاری مدارک مشاهده نمودید، تمامی فرم هایی که مربوط به خود اظهاری می شود را به ترتیب و بر طبق مصادیق رفتاری که اعلام شده است بایستی با عناوین عالی، خیلی خوب، خوب، متوسط و کم پر نمایید. در قسمت شایستگی های تخصصی مدرک تحصیلی و امتیاز مدرک تحصیلی در رتبه بندی معلمان نمایش داده می شود و چنانچه معلمان تا قبل از 31 شهریور 1400 مدرک دیگری را به دست آورده باشند، باید مستندات آن را بارگذاری نمایند.

فرم ثبت نام در سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

برای ثبت نام در سامانه رتبه بندی معلمان بایستی فرم ها به صورت اینترنتی تکمیل شود و بدین جهت هنگام ثبت نام در این سایت، معلمان نیاز به اطلاعات مربوط به شایستگی های تخصصی از قبیل: سابقه کاری، اطلاعات مربوط به مدارک تحصیلی، دستاورد ها، خلاقیت و نوآوری علمی، تالیف و تدوین کتب، مقالات علمی چاپ شده و... دارند.

فرم شایستگی های حرفه ای که در مرجله بعد از شایستگی های تخصصی باید تکمیل گردد شامل: کسب مقام در مسابقات، رویداد ها و جشنواره ها، طرح های آموزشی، مشارکت در کارگروه ها و شوراها، یادگیری مداوم خلاقیت و نوآوری می شود و در قسمت تجربه نیز سنوات خدمت، سابقه تدریس به همکاران، دریافت تقدیر نامه، دوره ضمن خدمت فرهنگیان تکمیل می گردد. ارزشیابی عملکرد سالیانه که در انتهای فرم ثبت نام در سایت رتبه بندی معلمان به نشانی rtb.medu.ir مشاهده می شود غیرقابل ویرایش است.

پس از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، داوطلبان پذیرفته شده باید برای شرکت در دوره مهارت آموزی ثبت نام خود را از طریق سامانه ثبت نام دوره مهارت آموزی آموزش و پرورش انجام داده و در دوره های یکساله تربیت معلم شرکت نمایند.

تاثیر رتبه بندی در حقوق معلمان

طرح رتبه بندی معلمان به منظور افزایش کیفیت نظام آموزشی کشور صورت گرفته است. در این راستا معلمان باییستی تلاش کنند وضعیت خود را در شاخص هایی که پیش از این ذکر شد و شامل شایستگی های تخصصی و حرفه ای می شود را ارتقا دهند تا رتبه آن ها در بر طبق نظام رتبه بندی بهبود یابد. این رتبه بندی شامل 5 سطح است و پایه حقوق پرداختی نیز بر اساس سطحی که معلمان قرار دارند متفاوت خواهد بود.

تاثیر رتبه بندی در حقوق معلمان در جدول زیر آورده شده است.

رتبه

حقوق پایه (ریال)

درصد افزایش حقوق

مبلغ حقوق نهایی (ریال)

1

56,000,000

45

81,200,000

2

56,000,000

55

86,800,000

3

56,000,000

65

92,400,000

4

56,000,000

75

98,000,000

5

56,000,000

95

109,200,000

میز خدمت الکترونیکی آموزش و پرورش از جمله سایت هایی است که اقدام به ارائه خدمات غیر حضوری مختلف به دانش آموزان، کارکنان آموزش و پرورش و عموم مردم می کند. در این سامانه می توان به سامانه های استانی میز خدمت آموزش و پرورش نیز دسترسی داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو