علت فوت اکبر گلپایگانی (گلپا) خواننده مشخص شد +عکس و جزئیات

منبع: شبونه

2

1402/8/14

23:34


علت فوت اکبر گلپایگانی چیست اکبر گلپایگانی معروف به اکبر گلپا خواننده سنتی و قدیمی ایران در سن ۸۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت این خواننده سال‌ها در عرصه خوانندگی فعالیت داشت او را به عنوان یکی از اساتید موسیقی میی‌شناسند که سال‌ها در این عرصه فعالیت حرفه‌ای داشته و آهنگ‌های پرطرفداری را خوانده …

علت فوت اکبر گلپایگانی چیست

اکبر گلپایگانی معروف به اکبر گلپا خواننده سنتی و قدیمی ایران در سن ۸۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت این خواننده سال‌ها در عرصه خوانندگی فعالیت داشت او را به عنوان یکی از اساتید موسیقی میی‌شناسند که سال‌ها در این عرصه فعالیت حرفه‌ای داشته و آهنگ‌های پرطرفداری را خوانده است .

علت فوت اکبر گلپایگانی (گلپا) مشخص شد +عکس و جزئیات

اکبر گلپایگانی فیلم سینمایی نیز بازی کرده و در فیلم مرد حنجره طلایی تجربه بازیگری دارد .

جزئیات درگذشت

اکبر گلپایگانی بر اثر ایست قلبی ناشی از کهولت سن درگذشت او همچنین دارای فشار خون و دیابت نیز بود.

اکبر گلپایگانی در ۱۰ بهمن ۱۳۱۲ در تهران به دنیا آمد و کار خود را با قرائت قرآن آغاز کرد او بعد از یک مدت در زمینه تعزیه خوانی فعالیت می‌کرد و در سال ۱۳۲۰ در سن ۱۸ سالگی به صورت حرفه‌ای موسیقی را آغاز کرد.

اکبر گلپایگانی از افتخارات موسیقی ایران است و به همین دلیل یک فیلم سینمایی با حضور او تولید شد گلپایگانی در سال‌های پایانی عمر خود در تهران زندگی می‌کرد او با خانم گلرخ گلپایگانی ازدواج کرده و دارای فرزند و نوه می‌باشد خبر فوت اکبر گلپایگانی واکنش‌های زیادی را در پی داشته است و بسیاری از اهالی موسیقی با استوری‌هایی به فوت این خواننده واکنش نشان دادند.

او درباره موسیقی اش میگوید من احتیاجی به مجوز ندارم. کاری هم ندارم که بگذارند یا نگذارند در فضای تحت نظرشان آثارم را منتشر کنم یا برای مردمم کنسرت بگذارم. گلپا آوازه خوان مردم ایران در سراسر دنیا است. شبکه‌های مجازی هم امروز به یاری کسانی آمده اند که صدایشان در رسانه‌های داخلی جایی ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو