به نظر می رسد که روابط اشتباه هیچ راه حلی ندارند، اما شما همیشه یک انتخاب دارید. از قبل برنامه ریزی کنید و به خانواده و دوستان برای کمک به شما در این فرآیند تکیه کنید. به یاد داشته باشید که پایان دادن به رابطه شما را آزاد می کند تا یک رابطه سالم تر و شادتر پیدا کنید. ما در این مطلب سلام دنیا درباره نشانه های یک رابطه اشتباه چیست؛ روش تشخیص رابطه سمی و چه زمانی باید یک رابطه را تمام کرد، صحبت کردیم. با ما همراه باشید.

تشخیص نشانه های رابطه اشتباه

1. خود واقعی خودت باش

همه وقتی وارد یک رابطه جدید می شوند کمی تغییر می کنند. شما شروع به تماشای فوتبال می کنید زیرا دوست پسرتان به آن علاقه دارد، یا فیلم های درام تماشا می کنید زیرا این تمام چیزی است که دوست دختر شما می خواهد تماشا کند. اگر احساس می کنید همه چیز در مورد شما در حال تغییر است، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

  • از خود بپرسید که آیا ارزش ها، نظرات یا ترجیحات لباس خود را برای همسرتان به خطر می اندازید یا خیر.
  • به یاد داشته باشید که قبل از رابطه چه کسی بودید و تفاوت آن با وضعیت فعلی شما را در نظر بگیرید.

نشانه های یک رابطه اشتباه 1

2. به نگرانی های دوستان و خانواده گوش دهید

قرار نیست همه به اندازه شما طرف مقابلتان را دوست داشته باشند، اما اگر چند نفر از نزدیکانتان نگرانی‌هایشان را مطرح کنند، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به او گوش دهید.


حتما بخوانید: نشانه های مردی که شما را فقط برای رابطه جنسی می خواهد


3‌. برای خودت تصمیم بگیر

یک رابطه باید در همه جنبه ها متقابل باشد، بنابراین تصمیمات بزرگ باید توسط هر دو نفر گرفته شود.

  • اگر دائماً در قرار ملاقات به جایی می‌روید که او می‌خواهد یا خانواده و دوستانش را ملاقات می‌کند، باید به دلیل آن فکر کنید.
  • اگر دوست دختر شما هرگز نمی‌خواهد به مهمانی برود، برای قرار بیرون برود یا همیشه شما را مجبور می‌کند در خانه بمانید، باید در نظر داشته باشید که آیا این نوع رابطه‌ای است که می‌خواهید. با این حال، مطمئن شوید که این احتمال وجود دارد که دوست دختر شما با چیزی سرو کله می زند که بیرون رفتن را برای او دشوار می کند، مانند مشکلات اضطرابی حل نشده.

نشانه های یک رابطه اشتباه 2

4. مراقب رفتار کنترلی باشید

طرف مقابل شما نباید تمام جنبه های زندگی شما را کنترل کند. در یک رابطه شما می خواهید در کنار شریک زندگی خود باشید. با این حال، شما هنوز هم باید یک فرد باشید.

  • اگر طرف مقابل شما شروع به محدود کردن افرادی کرد که با آنها معاشرت می کنید یا اینکه چقدر خانواده خود را می بینید، این را یک علامت هشدار در نظر بگیرید. اگر شما و دوست دخترتان برای همه چیز بیش از حد به یکدیگر وابسته هستید، ممکن است در یک رابطه وابسته باشید . این زمانی است که 1 یا هر دو شما، عزت نفس خود را بر پایه شخص دیگر قرار می دهند و این رابطه ناسالم ایجاد می کند. 
  • گفتن اینکه چه نوع لباسی بپوشید، محدود کردن آهنگی که به آن گوش می دهید، یا تصمیم گیری در مورد اینکه با چه کسی اجازه دوستی دارید، نمونه هایی از رفتار کنترلی هستند.

نشانه های یک رابطه اشتباه3

5. اعتماد در رابطه را بسنجید

اعتماد متقابل جزء مهمی از یک رابطه است. بدون آن، روابط به راحتی بد می شود.


حتما بخوانید: نشانه ها و مشخصات رابطه سالم از نظر روانشناسی چیست


  • سؤالات مداوم نشانه عدم اعتماد است.
  • حسادت در مورد معاشرت با دیگران یک مسئله اعتماد است.

نشانه های یک رابطه اشتباه چیست + چه زمانی باید یک رابطه را تمام کرد

6. توجه داشته باشید که شریک زندگی شما چقدر نسبت به شما انتقاد دارد

انتقاد سازنده از طرف شریک زندگی شما می تواند مفید باشد، اما نباید در رابطه شما ثابت باشد. شما نباید هر بار که در کنار شریک زندگی خود قرار می گیرید ناامید شوید و نباید همیشه موضوع شوخی باشید.

  • اگر انتقادهایی در مورد ظاهر یا شخصیت خود می شنوید، این یک علامت هشدار دهنده از یک رابطه بد است.
  • انتقاد مداوم نشان دهنده یک رابطه ناسالم است. در یک رابطه سالم، وقتی با طرف مقابل هستید، باید احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید.

نشانه های یک رابطه اشتباه چیست + چه زمانی باید یک رابطه را تمام کرد

2. آماده شدن برای جدایی

1. اعتراف کنید که در یک رابطه سمی و اشتباه هستید

 برای رهایی از یک رابطه سمی، اولین قدم این است که تشخیص دهید که در یک رابطه بد هستید. نادیده گرفتن علائم و ادامه زندگی روزمره خود در یک رابطه ناموفق آسان است، اما هیچ کس نباید چنین رنجی را تحمل کند. همه سزاوار شاد بودن هستند.

  • علائم هشداردهنده‌ ای را که احساس می‌کنید در رابطه‌تان اتفاق می‌افتد را یادداشت کنید. فهرست را مرور کنید تا تصویر واضحی از آنچه واقعاً اتفاق می افتد به دست آورید.
  • با یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده در مورد نگرانی های خود صحبت کنید تا نظر شخص دیگری را بشنوید.
  • بدانید که شما قدرت ایجاد تغییر و تمام کردن رابطه را دارید.

چه زمانی باید یک رابطه را تمام کرد 1

2. مکانی را برای رفتن پس از جدایی ترتیب دهید

از یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده بپرسید که آیا می توانید پس از قطع رابطه، مدتی را با آنها بگذرانید. داشتن حمایت شخصی از نزدیک به شما به شما کمک می کند تا در مورد تصمیم خود احساس بهتری داشته باشید.


حتما بخوانید: کشف هدف در زندگی و راه های مقابله با انزوا و تنهایی


  • اگر رابطه شما سابقه سوء استفاده داشته است، مهم است که به کسی اطلاع دهید که از برنامه های شما برای کمک به ایجاد امنیت پس از جدایی کمک می کند. همچنین باید برای زمانی که رابطه را تمام می کنید، یک برنامه ایمنی ایجاد کنید . این باید شامل دریافت حمایت از عزیزان و متخصصان و مقاومت در برابر میل به ماندن و آماده کردن وسایلتان برای رفتن باشد.

چه زمانی باید یک رابطه را تمام کرد 2

3. یک برنامه عملی ایجاد کنید

برای اینکه بتوانید در پایان دادن به یک رابطه بد موفق شوید ، باید یک برنامه داشته باشید. ایجاد یک برنامه عملی می تواند به شما کمک کند تا خود را مسئول پیگیری آن بدانید. موفق ترین طرح، طرحی است که دارای اهداف اجرایی خاص باشد.

  • «اگر دلم برای پارتنر سابقم تنگ می‌شود، به یکی از دوستانم زنگ می‌زنم تا بروم.»
  • "اگر از تصمیم خود پشیمان شوم، لیستی از دلایلی را که ترک کرده ام را می نویسم."
  • "اگر به خاطر جدایی افسرده شوم، آنگاه به دنبال کمک خواهم بود."

چه زمانی باید یک رابطه را تمام کرد  3

3. پایان دادن به رابطه اشتباه

1. زمانی را برای صحبت با شریک زندگی خود برنامه ریزی کنید

خود را برای زمانی که قرار است رابطه را پایان دهید آماده کنید.


حتما بخوانید: روش پایان دادن یک رابطه سمی


  • اجتماعات بزرگ ممکن است سناریوهای شرم آور برای جدایی ایجاد کند.
  • برای جلوگیری از درگیری، در یک فضای عمومی آرام قرار بگذارید.

پایان دادن به رابطه اشتباه 1

2. به دوست پسر یا دوست دختر خود بگویید که رابطه تمام شده است

صریح و رک باشید. هنگام پایان دادن به یک رابطه، بهترین کار این است که در مورد نیت خود دقیق باشید. به جای تماس تلفنی یا پیامک، به پارتنر خود بگویید که چه احساسی دارید تا به شما کمک کند.

  • اطمینان حاصل کنید که به حقایق پایبند هستید تا گرفتار احساسات نشوید و برای جلوگیری از قرار دادن طرف مقابل در حالت تدافعی از جملات "من" استفاده کنید، مانند: "من اخیراً از رابطه خود ناراضی بوده ام و زمان آن رسیده است که رابطه را تمام کنیم.
  • پیام را با صدایی آرام و مستقیم برسانید تا طرف مقابلتان بداند که شما در تصمیم گیری جدی هستید: "من با شما قطع رابطه می کنم."
  • اگر می ترسید که طرف مقابلتان واکنش خشونت آمیزی به پایان رابطه نشان دهد، نباید شخصا یا به تنهایی ملاقات کنید. در این صورت یک تماس تلفنی گزینه بهتری خواهد بود.

پایان دادن به رابطه اشتباه 2

3. بین خود و پارتنرتان فاصله بیندازید

پس از پایان رابطه، باید از فردی که ترک کرده اید دوری کنید. ترک روابط بد اغلب از نظر ذهنی دشوار است. با پایان دادن به تماس با آن شخص، کار را برای خود آسان تر کنید تا وسوسه نشوید که دوباره دور هم جمع شوید.

  • شماره پارتنر خود را در تمام حساب های رسانه های اجتماعی حذف کنید.
  • خط خود را عوض کنید.
  • برای سرگرمی به مکان های مختلف بروید که در آن ها پارتنر خود را نخواهید دید.
  • از دوستانتان بخواهید که برای کمک به ایجاد فاصله در مورد پارتنرتان صحبت نکنند.

پایان دادن به رابطه اشتباه 3

4. ادامه روند پس از اتمام یک رابطه سمی

1. اطراف خود را با افراد انرژی مثبت احاطه کنید

پس از خارج شدن از یک رابطه سمی، مهم است که اطراف خود را با افراد مناسب احاطه کنید. شما باید در کنار کسی باشید که شما را بسازد و به شما یادآوری کند که کار درست را انجام دادید.

چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم 1

2. پشیمانی خود را رها کنید

هنگامی که یک رابطه به پایان می رسد، به راحتی یاد کارهایی که می توانستید برای تغییر پارتنرتان خود بهتر انجام دهید، بیفتید. بدان که هر چقدر هم به گذشته فکر کنی، تغییری نخواهد کرد.


حتما بخوانید: نشانه‌های مردان بی تعهد و راه تشخیص آن


  • به جای اینکه پشیمان شوید، از رابطه درس بگیرید. سعی کنید روی چیزی که می خواهید در حال حرکت رو به جلو تمرکز کنید تا به شما کمک کند مثبت بمانید و در مسیری که می خواهید حرکت کنید.
  • با خودت مهربان باش. سعی کنید به دلایلی که باعث بد شدن رابطه می شود فکر نکنید. تمرکز بر گذشته فقط مانع از فکر کردن به آینده می شود.

چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم 2

3. خودت را ببخش

شما نباید از یک رابطه شکست خورده احساس بدی داشته باشید. بسیاری از افراد به دلیل ندیدن نشانه های یک رابطه بد، خود را مورد ضرب و شتم قرار می دهند، اما این نوع تفکر تنها باعث بدتر شدن احساس شما می شود.

  • با بیان کردن یا نوشتن آن، خود را ببخشید.
  • به خود یادآوری کنید که همه اشتباه می کنند و شما می توانید از رابطه شکست خورده درس بگیرید.

چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم 3

4. به یاد داشته باشید که قبل از شروع رابطه چه کسی بودید

وقتی در یک رابطه بد بوده اید، از دست دادن علایق واقعی خود آسان است. اکنون زمان دارید تا دوباره خود را کشف کنید و علایق خود را احیا کنید یا به دنبال موارد جدید باشید.

  • در کلاسی شرکت کنید که قبلاً از یادگیری آن لذت می بردید.
  • به یک باشگاه بپیوندید.
  • یک سرگرمی از گذشته خود انتخاب کنید.

چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم 4

5. کمک بخواهید

هنگامی که پردازش جدایی توسط خودتان خیلی سخت است، ممکن است نیاز به کمک داشته باشید. از دوستان یا خانواده کمک بخواهید؛ وقتی احساس ناراحتی می کنید با افرادی که به شما نزدیک هستند صحبت کنید.


حتما بخوانید: نشانه های مردی که همسرش را دوست دارد، چیست


  • اگر نیاز به کمک دارید، خجالت نکشید. بسیاری از مردم خود را در یک مکان می یابند و کمک های حرفه ای آنها را دوباره روی پای خود باز می کند.
  • از خانواده و دوستان خود برای حمایت عاطفی برای کمک به بازسازی خود پس از یک رابطه سمی استفاده کنید.

چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم 5

6. برای دستورات حفاظتی با مقامات محلی تماس بگیرید

اگر پارتنرتان شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهد، با پلیس محلی تماس بگیرید. در صورت احساس خطر با پناهگاه ها یا گروه های حمایتی تماس بگیرید.

چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم 6

چگونه با خیال راحت طلاق بگیرم؟

باید از قبل برنامه ریزی داشته باشید. حتماً برنامه‌ریزی مالی، مکان‌های اقامت و خانواده / دوستانی را که می‌توانید برای حمایت به آنها تکیه کنید، برنامه‌ریزی کنید. همچنین در صورت نیاز وکیل بگیرید.

نکات

  • وقتی رابطه را تمام کردید، به عقب برنگردید. احیای مجدد یک رابطه بد، دری  از بدبختی ایجاد می کند. این کار را انجام نده.
  • با یکی از دوستان یا اعضای خانواده در مورد برنامه خود برای پایان دادن به رابطه و اینکه چرا می خواهید به آن پایان دهید صحبت کنید. این شخص به شما کمک می‌کند و به شما یادآوری کند که کار درست را انجام می‌دهید.

سخن آخر

اگر در یک رابطه آزاردهنده فیزیکی یا عاطفی هستید، مهم است که فوراً آن را ترک کنید. می توانید از پناهگاه های محلی کمک بگیرید که با جستجو در اینترنت می توانید آنها را پیدا کنید. امیدارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. می توانید مقالات بیشتری در زمینه رابطه و ازدواج سایت سلام دنیا مطالعه کنید.