12 نکته مهم برای سفر امن و راحت با ون کمپر

12 نکته مهم برای سفر امن و راحت با ون کمپر


منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/18

13:23


مسافرت با ون کمپر هم مثل یکی از ده‌ها فرم مختلف سفر کردن، علاقه‌مندان و طرفداران مختص به خودش را دارد. ما در این مطلب قصد داریم درباره‌ نکات مهمی که این نوع سفر را برای شما امن و لذت بخش می‌کند صحبت کنیم.

کمپرها نوع خاصی از ماشین‌ها هستند که می‌توانند حکم یک خانه را داشته باشند. خانه‌ای که می‌تواند چهار چرخ داشته باشد و در سراسر کرۀ خاکی به گشت و گذار بپردازد. زندگی در ون کمپر می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد، اما با تمرکز بر مزایا و لذت‌هایی که زندگی در یک ون می‌تواند به همراه داشته باشد، می‌توانید این چالش‌ها را مدیریت کنید و سفری منحصربه‌فرد، طولانی‌، راحت‌، دلپذیر و حتی به مراتب ارزان‌تر داشته باشید. این روزها با زیاد شدن طرفداران زندگی در ون و کمپر این بار نکات مهم این نوع از سفر را برای شما خوانندگان بیان می کنیم.

پیدا کردن ون کمپر


ابتدا باید یک ون کمپر مناسب پیدا کنید. در خرید یا اجاره ون، ولخرجی نکنید و بهتر است ونی ارزانتر پیدا کنید و خودتان محیط داخلی آن را شخصی‌سازی کنید. می‌توانید این کار را از طریق اینترنت، آژانس‌های اجاره خودرو یا از طریق صاحبان ون‌های کمپر که ممکن است آن‌ها را برای اجاره یا فروش داشته باشند، انجام دهید.

پیدا کردن

بررسی قوانین و مقررات


اگر مقصد شما یک کشور خارجی است قبل از سفر، مطمئن شوید که با قوانین و مقررات استفاده از ون کمپر در مقصد خود آشنا هستید. به عنوان مثال خوابیدن در ون کمپر در اروپا جریمه دارد حتی اگر خواب باشید و پلیس متوجه این موضوع شود جریمه می شوید. بنابراین فقط باید در کمپ های مخصوص بروید که البته هزینه ورودی را نیز پرداخت کنید. همچنین بررسی کنید که آیا برای رانندگی ون کمپر نیاز به گواهینامه خاصی دارید یا خیر.

قوانین

برنامه‌ریزی مسیر


قبل از شروع سفر، مسیر خود را بررسی کنید و از نقشه‌ها و GPS استفاده کنید تا بهترین مسیر را برای سفر انتخاب کنید و اگر دچار مشکل شدید، قطعا سر راست‌‌ترین آدرس، مختصات جغرافیایی شما خواهد بود. در نظر داشته باشید که GPS تلفن‌های همراه عملکرد محدودی دارند و در اماکنی همانند کوه و جنگل شما را یاری نمی‌کنند. از این رو بهتر است هنگام خرید خودروی کمپر، سیستم مسیریابی آن را نیز بررسی کنید مطمئن شوید که در مسیر انتخابی تا رسیدن به مقصد نهایی، سایر محل‌های مورد علاقه شما از جمله امکانات مورد نیاز مانند سوپرمارکت‌ها، جای پارک مناسب، پمپ بنزین و … در دسترس است.

برنامه ریزی

بررسی امکانات ون کمپر


با هدف سهولت دسترسی و تمیزی، وسایل خود را به طور هوشمند بچینید. با حذف اقلام غیر ضروری شروع کنید و فقط موارد ضروری را حفظ کنید که واقعاً به سفر شما کمک می کند. ون‌های کمپر معمولاً دارای امکاناتی مانند تخت خواب، کمد، حمام، دستشویی، سیستم حرارتی، سیستم برقی برای شارژ تجهیزات برقی و سیستم صوتی و تصویری هستند. مطمئن شوید که ون کمپری را انتخاب کنید که امکانات مورد نیاز شما را دارد. همچنین، می‌توانید از امکانات مانند آشپزخانه کوچک، یخچال و تجهیزات آشپزی استفاده کنید.

امکانات

بررسی نیازمندی‌ها و تجهیزات


قبل از سفر، مطمئن شوید که تجهیزات مورد نیاز برای سفر را همراه دارید.این تجهیزات شامل لوازم شخصی، لوازم آشپزی، لوازم بهداشتی، ابزارهای ضروری و دیگر وسایل مورد نیاز برای راحتی و امنیت سفر شما است. برای سفر با ون کمپر، بسته‌بندی مناسب برای لوازم شخصی و اقلام ضروری مهم است. از جمله لوازمی که می‌توانید بسته‌بندی کنید عبارتند از: لباس‌ها، لوازم بهداشتی، لوازم آشپزخانه و غذا، لوازم خواب و ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات احتمالی.

نیازمندی

رعایت مقررات رانندگی


هنگام رانندگی با کمپر، حتماً قوانین رانندگی را رعایت کنید. رعایت سرعت مجاز، استفاده از کمربند ایمنی و رعایت نکات ایمنی دیگر از مواردی است که باید به آن‌ها توجه کنید. اگرچه نکته قابل ذکر این است که سفر با این خودروها ایمن‌ترین سفرهاست چون رانندگان مسافر در مسیر هیچ وقت بیشتر از 80 یا 90 کیلومتر سرعت نمی‌روند زیرا حضور در جاده را جزئی از سفر می‌دانند و اصلاً عجله‌ای برای رسیدن به مقصد ندارند.

رعایت قوانین

استراحت‌های منظم


در طول مسیر سفر، برای استراحت‌های منظم از جمله استفاده از ایستگاه‌های سرویس، پارکینگ‌ها یا مناطق استراحت استفاده کنید. این استراحت‌ها به شما اجازه می‌دهند برای مدتی از رانندگی استراحت کنید و از خستگی جلوگیری کنید. نکته مثبت این گونه از سفرها این است که هر وقت نیاز به استراحت داشتید می‌توانید کنار جاده‌ای توقف کرده و در رختخوابی که برای خود تدارک دیده اید استراحت کنید.

استراحت

سوخت


برآورد هزینه سوخت نیز بر اساس مسافت کلی سفر و مصرف سوخت ون کمپر تعیین می‌شود. می‌توانید با محاسبه میانگین مصرف سوخت و قیمت سوخت در مناطقی که قرار است از آن‌ها عبور کنید، هزینه سوخت را تخمین بزنید. بهتر است این تخمین را با احتساب مقداری پشتوانه برای هزینه‌های غیرمنتظره مانند ترافیک یا مسیرهای بلندتر انجام دهید. همچنین نکته مهم تر این است که در زمان خرید این نوع از خودروها باید به میزان مصرف سوخت آن نیز توجه شود.

سوخت

پیش‌بینی هزینه‌ها


قبل از شروع سفر، هزینه‌های مربوط به اجاره ون کمپر، سوخت، بیمه، هزینه‌های مربوط به مسیر و سایر هزینه‌های احتمالی را پیش‌بینی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بودجه‌بندی صحیحی برای سفر خود انجام دهید. به عنوان نمونه مریض شدن، پنجر شدن لاستیک‌ها و تصادف کردن تنها چند مورد از اتفاقات ممکن است. البته اگر اطلاعات عمومی کافی درباره مسائل فنی خودرو داشته باشید تا با کوچک‌ترین تغییری در وضعیت ماشین‌تان به تعمیرگاه‌ها رجوع نکنید، در هزینه هایتان صرفه جویی خواهید کرد.

هزینه

امنیت ون کمپر


در هنگام سفر، از نکات امنیتی مربوط به ون کمپر خود آگاه باشید. مانند قفل کردن درها در زمان ترک ون، نگهداری اجناس گرانبها در جاهای ایمن و عدم ترک ون در محل‌های خطرناک. برای سارق فرقی ندارد که ماشین کمپر باشه یا سواری معمولی، سارق دنبال فرصتی می گردد تا از بی توجهی ما سوء استفاده کند. پس باید مراقب کمپر خود باشید. همچنین برای اطمینان بیشتر تاریخ بیمه خودرو نیز پیش از سفر باید بررسی شود.

امنیت

توجه به شرایط جوی


در طول مسیر همیشه باید حواستان به وضعیت آب و هوا باشد. بعنوان مثال آشپزی کردن در بیرون از ون کمپر هر چقدر هم جالب باشد، خیلی سخت است که در برف و باران این کار را انجام دهید. باید سعی کنید فضا‌های با سرپناه پیدا کنید وگرنه آب و هوا مشکلات زیادی برایتان درست می‌کند. وقتی آب و هوا بد می‌شود، می‌توانید در ون بمانید و پادکست، موزیک و کتاب صوتی گوش دهید یا در کافی‌شاپ‌ها کتاب بخوانید. البته فقط هوای بارانی نیست که می‌تواند مشکل ساز باشد، گرمای زیاد هم می‌تواند باعث شود مواد غذایی فاسد شود، ماشین خراب شود و حتی اگر مراقب نباشید می‌توانید شما را گرمازده و مریض کند.

آب و هوا

مراقبت از محیط زیست


در هنگام سفر با ون کمپر، مراقبت از محیط زیست را در نظر بگیرید. از جمله اقداماتی که می‌توانید انجام دهید عبارتند از: استفاده از سوخت‌های کم آلوده، استفاده از ظروف تجزیه پذیر و چند بار مصرف، استفاده از کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی، حفظ طبیعت و مناظر زیبا و رعایت قوانین محیط زیستی. نکته مهم این است که در محیط هایی مانند جنگل، زباله ‌های تجزیه شدنی مانند پس مانده مواد غذایی و پوست میوه‌ را در صورت امکان زیر خاک دفن کنید و در نهایت فراموش نکنید که همیشه سفری سازگار با محیط زیست داشته باشید.

محیط زیست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو