افزایش آلودگی هوای 9 کلانشهر

منبع: نم نمک

1

1402/8/20

20:33


سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای 9 کلانشهر هشدار داد و کاهش تردد غیر ضروری به ویژه برای سالمندان ، کودکان و مبتلایان به بیماری های قلبی و تنفسی را توصیه کرد.

افزایش آلودگی هوای 9 کلانشهر

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای 9 کلانشهر

به گزارش نم نمک سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است : از شنبه تا سه شنبه (20 تا 23 آبان ماه) افزایش غلظت آلاینده های جوی همراه با انباشت و کاهش کیفیت هوا در تهران ، اراک ، مشهد ، اهواز ، قم ، کرج ، تبریز ، اصفهان و سمنان پیش بینی می شود.

افزایش آلودگی هوای 9 کلانشهر

افزایش آلودگی هوای 9 کلانشهر

این وضعیت جوی افزایش غلظت آلاینده ها ، افزایش شاخص آلودگیِ هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه ها دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی مدیریت بهینه در مصرف سوخت های فسیلی ، کنترل فعالیت های صنعتی آلاینده ، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به ویژه برای سالمندان ، کودکان و افراد با سابقه بیماری های قلبی و تنفسی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نم نمک هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو