جنگ غزه و انتخابات 2024 آمریکا

جنگ غزه و انتخابات 2024 آمریکا


منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/22

08:41


آمریکا اصلی ترین حامی رژیم اشغالگر قدس در نسل کشی فلسطینیان در غزه است. اصلی ترین عامل شکست مذاکرات برای آتش بس نیز دولت واشنگتن است. اینها حقایقی است که افکار عمومی داخل و خارج از آمریکا را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در یادداشتی به تأثیرات جنگ غزه بر انتخابات 2024 در این کشور پرداخته است.

جنگ غزه و انتخابات 2024 آمریکا

مسلمانان آمریکا و آمریکایی های عرب تبار یا فلسطینی تبار آن اندازه پرجمعیت نیستند که به تنهایی بتوانند سرنوشت انتخابات مهم در آمریکا نظیر انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تغییر دهند. اما نسل کشی کنونی انسان ها در غزه توسط اسرائیل و با پشتگرمی آمریکا، طیف وسیعی از مردم این کشور را خشمگین کرده است.

جنگ غزه

برگزاری تظاهرات پرشمار در شهرهای مختلف آمریکا در حمایت از فلسطین نشان می دهد که گروه های مختلفی در صف اعتراضات قرار دارند. علاوه بر مسلمانان آمریکایی و آمریکایی ها عرب تبار، در این تظاهرات، یهودیان لیبرال، یهودیان حامی صلح و یهودیان ضد صهیونیسیتی هم حضور چشمگیری داشته اند. همچنین بسیاری از فعالان صلح طلب، معترضان به نابرابری های اجتماعی، کنشگران ضد تبعیض نژادی، مخالفان سرمایه داری منفعت طلب و حتی جریان های برابری خواه جنسی و جنسیتی در تظاهرات به نفع فلسطین شرکت کرده اند.

انتخابات ریاست جمهور آمریکا 2024

به عبارت دیگر می توان گفت دفاع از فلسطین و محکومیت نسل کشی در غزه، در حال حاضر به چتر فراگیر بر سر جریان های معترض به وضع کنونی در آمریکا بدل شده است و آنان را حول یک موضوع انسانی، متحد کرده است. از آنجا که جریان های گرد آمده زیر چتر فراگیر دفاع از فلسطین عمدتا به حزب دموکرات گرایش دارند، خشم آنان از حمایت های بی دریغ دولت بایدن از اسراییل برای کشتار در غزه، می تواند به تلاش رییس جمهوری دموکرات آمریکا برای پیروزی مجدد در انتخابات 2024 ریاست جمهوری لطمه وارد کند.

دیدار بایدن از سرزمین های اشغالی بعد از طوفان الاقصی

همچنین نامزدهای حزب دموکرات که تلاش می کنند کرسی های خود را در کنگره حفظ نمایند یا به کرسی های کنگره دست یابند، در معرض آزمون دشواری قرار گرفته اند. آنان باید یا رضایت اسراییل را جلب نمایند یا با خشم فزاینده جنبش فراگیر حمایت از فلسطین مواجه شوند. از این رو می توان گفت، یکی از پارامترهای تاثیرگذار بر نتایج انتخابات 2024، آینده جنگ غزه خواهد بود، بویژه اگر اسراییل به کشتار فلسطینیان شدت بخشد و بایدن نیز با این نسل کشی، بیش از پیش همراهی کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو