چگونه سفر هوایی ارزان داشته باشیم؟ راهکارهایی مفید برای سفری ارزان

منبع: تاپ تراول

2

1402/8/23

08:08


این روزها هزینه‌های سفر تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و همه افراد به دنبال راهی برای کاهش این…

این روزها هزینه‌های سفر تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و همه افراد به دنبال راهی برای کاهش این هزینه‌ها هستند. به همین دلیل خیلی از مسافران سفر با قطار و اتوبوس را جایگزین سفر با هواپیما می‌کنند. اما قطعا شما هم می‌دانید که با سفرهای هوایی، در طول مسیر راحت هستید و خیلی زود به مقصد می‌رسید. اما چگونه سفر هواپیمایی ارزان داشته باشیم؟ در این مطلب همراه ما باشید تا بهترین راهکارها برای سفری ارزان را معرفی کنیم.

سفر هوایی ارزان

ارزان‌ترین بلیط هواپیما داخلی

خرید بلیط لحظه آخری هواپیما، بهترین پیشنهاد برای تجربه یک سفر هوایی ارزان قیمت است. گاهی در لیست بلیط‌ها متوجه قیمت‌های خیلی کم‌تری می‌شوید که روی آن‌ها نوشته شده “لحظه آخری”. بلیط لحظه آخری یا چارتری همان بلیط‌های سیستمی هستند، با این تفاوت که قیمت ارزان‌تری دارند و فقط در ساعات نزدیک به زمان حرکت به فروش می‌رسند.

در واقع شرکت‌های چارتر کننده یا فروشندگان بلیط هواپیماها مانند مِستر بلیط تعداد زیادی از بلیط‌های سیستمی را به مشتریان خود می‌فروشند. اما اگر هنوز هم بلیط‌های زیادی مانده که کسی نخریده، همان بلیط‌های سیستمی را با قیمت ارزان‌تری می‌فروشند. پس با خرید بلیط لحظه آخری دقیقا از همان امکانات خریداران بلیط‌های سیستمی استفاده می‌کنید. اما چرا بلیط‌های لحظه آخری ارزان‌تر هستند؟

قیمت بلیط هواپیماها هم درست مانند هر محصول و خدمات دیگری تحت تاثیر تقاضای مشتریان قرار دارند. یعنی هر چه تعداد مسافران یک مسیر بیش‌تر باشد، بلیط‌های بیش‌تری هم برای آن مسیر به فروش می‌رسند. به همین دلیل سایت‌ها برای فروش اینترنتی، تعداد زیادی از بلیط‌های هواپیما را می‌خرند. ولی گاهی پیش می‌آید که تعداد مسافران یک پرواز به حد نصاب نمی‌رسد. در نتیجه بلیط‌های باقی مانده را ارزان‌تر می‌فروشند و با کاهش قیمت، مشتریان به رزرو بلیط لحظه آخری ترغیب می‌شوند.

شاید برخی از سایت‌های اینترنتی به مناسبت‌های مختلف، قیمت بلیط‌های هواپیما را با تخفیف محاسبه کنند. ولی این تخفیف‌ها دائمی نیستند. پس تنها راه برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما داخلی، جستجو در لیست بلیط‌ها و یافتن بلیط لحظه آخری است. شما می‌توانید در لیست مسیرهای پرتردد مانند پرواز به مقصد مشهد، تهران، کیش و قشم که در سایت مِستر بلیط نمایش داده می‌شود، بلیط‌های ارزان قیمتی را ببینید که همان بلیط‌های چارتری یا لحظه آخری هستند.

سفر هوایی ارزان

برای چه مقاصدی بلیط لحظه آخری می‌توان خرید؟

بلیط‌های لحظه آخری، بلیط‌هایی هستند که در لحظات پایانی نزدیک به شروع پرواز با قیمت بسیار کم به فروش می‌رسند. بنابراین بلیط‌های لحظه آخری هواپیما در هر مسیری قابل فروش هستند. اما در مقصدهایی که مسافران تردد بیش‌تری دارند، احتمال فروش این بلیط‌های ارزان قیمت هم بیش‌تر است. برای مثال وقتی لیست قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد را در سایت مِستر بلیط می‌بینید، حجم زیادی از بلیط‌ها از نوع لحظه آخری هستند.

یادتان باشد که برای سفر با بلیط‌های لحظه آخری باید همیشه آماده پرواز باشید و خیلی برای سفرهای خود برنامه نچینید. ولی هزینه‌های سفر شما به هر یک از شهرهای ایران تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. شما نمی‌توانید هیچ موقع بلیط‌های لحظه آخری هواپیما را در روزهای شلوغ سال پیدا کنید. برای مثال در روزهای تعطیل عید، بلیط‌ها از چند روز قبل کاملا فروخته شدند.

احتمالا در هر مسیری، بلیط‌های لحظه آخری بیش‌تر در روزهای غیر تعطیل فروخته می‌شوند؛ زیرا در روزهای شلوغ، مسافران زیادی بلیط‌های سیستمی را می‌خرند و هیچ بلیطی باقی نمی‌ماند. ولی خیلی وقت‌ها سایت‌های مختلف در روزهای نزدیک به پایان تابستان یا پیش از شروع تعطیلات عید که شلوغ‌ترین زمان‌های سال برای سفر داخلی هستند، بلیط‌های باقی‌ مانده را به صورت چارتری و ارزان قیمت می‌فروشند. پس برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری مسیر مورد نظرتان همیشه آماده باشید.

سفر هوایی ارزان

چگونه بلیط لحظه آخری بخریم؟

اگر شما هم به دنبال خرید بلیط‌های لحظه آخری هستید، احتمالا راه‌های مختلفی به ذهنتان می‌رسد. شما می‌توانید به صورت حضوری به یکی از آژانس‌های گردشگری مراجعه کنید و بلیط لحظه آخری را بخرید. حتی می‌توانید خرید بلیط را از طریق تماس تلفنی انجام دهید. اما اگر قبلا تجربه خرید بلیط هواپیما با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری داشته‌اید، قطعا می‌دانید زمان زیادی از شما می‌گیرد و معطل می‌شوید.

خیلی از افراد در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام به دنبال کانال فروش بلیط هواپیما لحظه آخری هستند. این کار هم روش خوبی است، به شرطی که از اعتبار آن کانال مطمئن شوید و سابقه زیادی در فروش بلیط‌های لحظه آخری داشته باشد. به طور کلی خرید اینترنتی بلیط لحظه آخری نسبت به روش‌هایی که قبلا امتحان کردید، بهتر است. اما پیشنهاد می‌کنیم این کار را از طریق سایت‌های معتبری مانند مِستر بلیط انجام دهید.

برای خرید بلیط لحظه آخری هواپیما به سایت مِستر بلیط مراجعه کنید. سپس در بخش‌های تاریخ سفر، تعداد مسافران، مبدا و مقصد، اطلاعات لازم را بنویسید. پس از جستجوی کوتاهی، لیستی از بلیط‌های هواپیما در مسیر و تاریخ وارد شده نمایش داده می‌شود.

یکی از مزایای خرید اینترنتی بلیط لحظه آخری از سایت‌ها، بررسی قیمت همه بلیط‌های آن مسیر است. برای مثال شما علاوه‌بر بررسی قیمت بلیط هواپیما بندرعباس به مشهد چارتر می‌توانید قیمت تمام بلیط‌های این مسیر را ببینید. گاهی برخی ایرلاین‌ها سابقه کم‌تری در پرواز دارند و بلیط آن‌ها با قیمت مناسبی فروخته می‌شود. پس می‌توانید خرید این بلیط‌ها را جایگزین خرید بلیط‌های چارتری کنید.

در این مطلب توضیح دادیم که بلیط‌های هواپیمایی ارزان قیمت شامل کدام بلیط‌ها هستند و شما می‌توانید آن‌ها را از کجا بخرید. برای کسانی که همیشه دغدغه‌های هزینه سفر را دارند، خرید بلیط لحظه آخری به کاهش این هزینه‌ها کمک زیادی می‌کند. برای صرفه‌جویی در وقت و پیدا کردن بهترین بلیط‌های لحظه آخری، این بلیط‌ها را به صورت اینترنتی از سایت‌های معتبر بخرید. با این کار، هزینه‌های سفر شما تا حد زیادی کم‌تر می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو