برای ساخت دنباله Cyberpunk 2077 کار زیادی باید روی آنریل انجین ۵ انجام شود

منبع: گیمفا

3

1402/8/24

00:59


طراح مراحل دنباله Cyberpunk 2077، پاول ساسکو (Pawel Sasko)، می‌گوید که کار با آنریل انجین (Unreal Engine) و اپیک گیمز، هم یک چالش و هم یک افتخار است.

برای ساخت دنباله Cyberpunk 2077 کار زیادی باید روی آنریل انجین ۵ انجام شود

طراح مراحل دنباله Cyberpunk 2077، پاول ساسکو (Pawel Sasko)، می‌گوید که کار با آنریل انجین (Unreal Engine) و اپیک گیمز، هم یک چالش و هم یک افتخار است.

پس از عرضه Phantom Liberty و آخرین آپدیت بزرگ Cyberpunk 2077، حالا تیم توسعه بازی سراغ ساخت دنباله آن رفته که در حال حاضر، با عنوان Project Orion شناخته می‌شود. این دنباله هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد و از قرار معلوم، در مرحله طراحی اولیه به سر می‌برد. همچنین می‌دانیم که سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) از آنریل انجین ۵ برای توسعه این بازی استفاده خواهد کرد.

طی مصاحبه جدید پاول ساسکو با رسانه The Neon Arcade، وی درباره نظر خود راجع به تغییر موتور بازی‌سازی استودیو برای توسعه دنباله موردانتظار Cyberpunk 2077 صحبت کرد. وی اذعان داشت که تیم توسعه تا همین حالا هم زمان زیادی را صرف کار روی آنریل انجین ۵ کرده است:

هنوز کارهای زیادی برای انجام باقی مانده، مخصوصاً در رابطه با ابزار کار روی موتور؛ چون ما روی موتور RED Engine ابزار بسیار متنوع و متعددی داشتیم که حالا باید به موتور جدید راه پیدا کنند. پس باید مطمئن باشیم که تمام این ابزار، بدون نقص و کم‌وکاست به موتور بازی‌سازی جدید منتقل شوند تا بتوانیم همان چیزی را که می‌خواهیم بسازیم.

ساسکو می‌گوید که مزایای استفاده از آنریل انجین ۵ کاملا واضح و محسوس هستند؛ با این حال جزئیاتی از این مزایا و برتری آنریل انجین نسبت به موتور بازی‌سازی سابق استودیو مشخص نشد. همچنین در ارتباط با همکاری سی‌دی پراجکت با اپیک گیمز (Epic Games) به عنوان توسعه‌دهنده موتور بازی‌سازی آنریل انجین، ساسکو اظهار داشت که این همکاری چالش‌برانگیز، می‌تواند شروع یک چیز عالی باشد:

کار کردن با اپیک گیمز یک چیز کاملا جدید برای ما است که از یک سو، یک چالش جدید محسوب می‌شود و از سوی دیگر، مایه افتخار ما است. آن‌ها مهندسان پرشمار و در عین حال متخصصی دارند. در نتیجه، این همکاری می‌تواند چیز‌های زیادی را برای یاد گرفتن دربر داشته باشد.

وی در ادامه درباره‌ی سختی‌ها و چالش‌های استفاده از یک موتور بازی‌سازی جدید گفت:

از نظر من، چنین چالشی جزو سختی‌های کار نیست؛ بلکه یک فرصت محسوب می‌شود. من پتانسیل بسیار بزرگی میبینم که می‌تواند منجر به اتفاقاتی هیجان‌انگیز شود. در نتیجه، مشتاق رسیدن به نتایج این تغییر هستم. با این حال، کار‌های زیادی برای انجام باقی مانده است.

با توجه به کلیات این مصاحبه، می‌توان حدس زد که سال‌های زیادی تا انتشار دنباله Cyberpunk 2077 باقی مانده است. همچنین شایان ذکر است که حالا، سی‌دی پراجکت استودیو‌های مجزایی را به کار روی سری The Witcher و Cyberpunk 2077 اختصاص داده و در نتیجه، سرعت گرفتن فرآیند تولید و عرضه بازی‌های آینده این شرکت مورد انتظار خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو