کشف جنگجوی 1000ساله مایا با سری در دهان افعی+عکس

منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/24

04:30


ساعد نیوز: باستان‌شناسان در مکزیک یک مجسمه 1000ساله از یک جنگجوی مایا را در زیرزمین معبدی در چچن‌ایتزا در شبه‌جزیره یاکاتان پیدا کردند.

کشف جنگجوی 1000ساله مایا با سری در دهان افعی+عکس

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از راهنماتو، این مجسمه یک جنگجوی مایا را با کلاهخودی شبیه به مار افعی با آرواره‌های باز روی سر به همراه یک سربند از جنس پر نشان می‌دهد.

به گزارش موسسه ملی باستان‌شناسی و تاریخ مکزیک این مجسمه 33سانتی‌متر طول و 28سانتی‌متر عرض دارد و به جز یک ترک روی آن کاملا سالم مانده است.

این سردیس زمانی بخشی از یک مجسمه بزرگ‌تر بوده است.

چچن‌ایتزا در فاصله بین قرون نهم و سیزدهم میلادی شکوفا شد و مساحتی در حدود 300هکتار را در بر می‌گیرد. در مرکز این مکان یک هرم به نام اِل کاستیلو (قلعه) با ارتفاع 30متر سربرافراشته است.

مجسمه جنگجوی مایا

این محوطه معابد زیادی به همراه یک زمین بازی با توپ و یک رصدخانه نجومی دارد.

این محل یک مقصد گردشگری معروف است و طی سال‌های گذشته مراکز گردشگری و موزه‌های آن اصلاح شده و موزه‌ها و مکان‌های تازه‌ای به همراه یک خط راه‌آهن به نام «ترن مایا» در آن تأسیس شده است.

مجسمه نیز در جریان عملیات ساخت‌وساز در کنار کاوش‌های باستان‌شناسی پیدا شد.

در جریان عملیات ساخت‌وساز تعداد زیادی شیء باستانی دیگر، از جمله 660 گورستان انسان، بیش از 1میلیون قطعه سرامیک شکسته و بقایای تعداد زیادی سازه معماری و چندین شیء باستانی دیگر پیدا شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو