افزایش حقوق کارمندان در سال 1403 تعیین تکلیف شد؛ حقوق کارمندان چند درصد افزایش یافت؟

منبع: تکراتو

2

1402/8/24

14:12


بالاخره میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 1403 مشخص شد. براساس تصمیمات گرفته شده، حقوق کارمندان نسبت به دور پیش تغییری داشته است؟

بالاخره میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 1403 مشخص شد. براساس تصمیمات گرفته شده، حقوق کارمندان نسبت به دور پیش تغییری داشته است؟

افزایش حقوق کارمندان در سال 1403 بالاخره نهایی شد و قرار بر این است که حقوق کارمندان برای سال آینده 20 درصد افزایش یابد. این در صورتی است که حقوق کارمندان در سال 1402 نیز 20 درصد و حقوق کارمندان برای سال 1401 25 درصد افزایش یافته بود. پس برای دومین سال متوالی 20 درصد افزایش خواهد یافت که علتش هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: ببینید: افزایش حقوق کارگران در دستور کار ؛ وزیر کار درباره حداقل حقوق کارگران چه گفت؟

افزایش حقوق کارمندان 1403 چقدر است؟

افزایش حقوق کارمندان در شرایطی به این حد ناچیز اجرایی خواهد شد که نرخ تورم 40 درصدی حاکم بر بازار در همه زمینه‌ها تأثیر مستقیمی بر قدرت خرید مردم گذاشته است. این افزایش حقوق باز در سال 1401 مبلغی به مراتب بود که عده کثیری از این اقشار جامعه را راضی نگه می‌داشت.

بنابر پیش‌بینی کارشناسان، این تورم 40 درصدی برای سال آینده هم پابرجا خواهد بود. با این اوصاف افزایش 20 درصدی حقوق کاربران بازهم با نرخ تورم همخوانی ندارد و تقریباً نصف تورم ایجاد شده خواهد بود.

به هر حال در بررسی برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده ایم موضوع مطرح شده است و احتمالاً بیشتر از 20 درصد نخواهد بود.

افزایش حقوق کارمندان 1403 چقدر است؟

در شرایط کنونی نیز تقاضای خانوارها برای خرید اقلامی که اولویت دوم را دارند، کاهش یافته بطوریکه خرید لباس یا تفریحاتی چون خرید کتاب ، کالای فرهنگی و … دستخوش کاهش شده است. این را فعالان بازار پوشاک، فعالان بازار شیرینی و سایر اقلامی از این دست تایید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص میزان و مبلغ افزایش حقوق کارمندان در سال 1403 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو