بهترین زمان سفر به پوکت تایلند

منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/25

03:07


در این مطلب به بررسی شرایط مختلف برای همراه شدن با تورهای تایلند در زمان‌های مختلف سال به مقصد پوکت می‌پردازیم. 

پوکت، بزرگترین جزیره تایلند، برای هر کسی که به دنبال گذراندن یک سفر به یادماندنی در یک منطقه گرمسیری و ساحلی است گزینه‌ای منحصر به فرد به شمار می‌آید. چرا که این جزیره هر آنچه را که از یک سفر مثل هتل‌های زیبا، مناظر خیره کننده، مکان‌های فرهنگی غنی، تفریحات شبانه پر جنب و جوش و ... انتظار دارید را به صورت یکجا برای شما فراهم خواهد کرد. اما موضوع مهمی که وجود دارد، انتخاب بهترین زمان سفر به پوکت است. از آنجایی که معیار گردشگران در انتخاب زمان مناسب برای سفر می‌تواند متفاوت باشد، در ادامه به بررسی شرایط مختلف برای همراه شدن با تورهای تایلند در زمان‌های مختلف سال به مقصد پوکت می‌پردازیم.

بهترین زمان سفر به پوکت از نظر شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی مهم‌ترین پارامتر در انتخاب بهترین زمان برای سفر به پوکت است. چرا که دما و شرایط فصلی تاثیر قابل توجهی در تفریحات و سرگرمی‌هایی دارد که مسافرین تور تایلند می‌توانند با آن‌ها سرگرم شوند. پوکت اغلب سه فصل باران‌های موسمی، فصل گرم و فصل خنک را در طول سال تجربه می‌کند که برای داشتن یک سفر ایده‌آل توصیه می‌شود گردشگران تور پوکت خود را در فصل خنک سال رزرو کنند. با توجه به این گفته‌ها ماه‌های نوامبر تا فوریه (اواسط آبان تا اواسط بهمن) به عنوان بهترین زمان سفر به پوکت شناخته می‌شوند. در طول این ماه‌ها پوکت کمترین میزان بارندگی را تجربه کرده و دمای هوا به قدری زیاد نیست که باعث گرمازدگی و اذیت توریست‌ها شود.
به دلیل آب و هوای مناسب بین ماه‌های نوامبر و فوریه، بیشترین تعداد گردشگران در این روزهای سال به پوکت سفر می‌کنند. چرا که این بهترین زمان از سال برای لذت بردن از فعالیت‌های آبی در دریای آرام و استراحت در یکی از سواحل خیره‌کننده پوکت است. همچنین مناظر، جنگل‌ها و کوه‌های سرسبز در زیباترین حالت خود بوده و چه قصد سفر خانوادگی به پوکت را داشته باشید و چه به صورت مجردی یا به عنوان ماه عسل آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید در این ماه‌ها همه چیز بر وفق مراد خواهد بود. به منظور شناخت بیشتر، جا دارد بگوییم که گرم‌ترین ماه‌های پوکت آوریل تا می (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) و پر بارندگی‌ترین ماه‌های سال سپتامبر تا اکتبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر) است.

بهترین زمان سفر به پوکت تایلند

بهترین زمان سفر به پوکت از نظر هزینه‌ها

اگر بودجه کمی برای سفر به تایلند دارید، بهترین زمان سفر به پوکت برای شما روزهایی به غیر از اوج فصل توریستی خواهد بود. از آنجایی که اغلب مسافران ترجیح می‌دهند در ماه‌های خشک سال به پوکت سفر کنند، ماه‌های سپتامبر و اکتبر، خلوت‌ترین روزهای سال در این جزیره زیبای تایلندی خواهد بود. در نتیجه قیمت‌ها در این مدت شکسته شده و علاقه‌مندان به سفر می‌توانند با کمترین هزینه تجربه سفر به پوکت را داشته باشند. خبر خوب اینکه باران‌های تایلند موسمی بوده و در نتیجه نهایت تا 3 ساعت بعد از شروع بند می‌آیند. در نتیجه برای گردشگرانی که سفر در روزهای ارزان سال در الویت قرار دارد، نیازی به نگرانی بابت عدم بهره‌مندی از تفریحات ساحلی نداشته و تنها کاری که باید انجام دهند، داشتن یک برنامه‌ریزی منعطف است. به این صورت که در صورت شروع باران‌های موسمی خود را در مکان‌های سربسته مثل مراکز خرید یا ماساژ مشغول کنند تا بعد از به قطع شدن باران به ادامه برنامه خود بپردازند.

بهترین زمان سفر به پوکت از نظر جمعیت توریست‌ها

اغلب افراد دوست دارند در زمان خلوت سال سفر کنند تا بتوانند بدون اذیت شدن از انبوه توریست‌ها به بازدید از جاذبه‌های گردشگری رفته و در کنار تفریح عکس‌های بسیار زیبایی از خود و فضای اطراف بگیرند. همان طور که گفته شد روزهای خوش آب و هوا اوج فصل توریستی بوده و روزهای پربارش از لحاظ شرایط آب و هوایی نامناسب بوده و از همین رو روزهای خلوت در پوکت به شمار می‌آید. اما بهترین زمان سفر به پوکت از نظر خلوت بودن، چه زمانی است؟ به عبارتی دیگر چه زمانی از سال می‌توان به پوکت سفر کرد که هم از لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب بوده و هم خبری از جمعیت زیاد توریست‌ها نباشد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان روزهای پایانی فصل خشک و خوش آب و هوای پوکت و همچنین روزهای پایانی فصل باران‌های موسمی را معرفی کرد. چرا که در این شرایط یا توریست‌ها جدیدا پوکت را ترک کرده‌اند و یا در حال آماده شدن برای سفر به آن هستند و در نتیجه جزیره روزهای خلوت خود را سپری می‌کند.

بدترین زمان سفر به پوکت

از مطالب فوق می‌توان متوجه شد که هر زمانی از سال می‌تواند برای سفر به پوکت مناسب باشد. اما در میان همه این صحبت‌ها چه زمانی از سال را نباید برای سفر به این جزیره تایلند انتخاب کرد؟ به اصطلاح بدترین زمان سفر به پوکت چه زمانی است؟ توصیه می‌کنیم هنگام برنامه‌ریزی و انتخاب بهترین زمان سفر به پوکت با هر سلیقه و شرایطی از انتخاب ماه‌های مارس تا اواسط می (اواسط اسفند تا اواخر اردیبهشت) خودداری کنید. چرا که در این روزها دمای پوکت بسیار بالا بوده و در کنار آن رطوبت هوا نیز در بیشتری میزان خود خواهد بود. در نتیجه بهره بردن از تفریحات در فضای باز که اصلی‌ترین سرگرمی‌های تایلند را شامل می‌شوند، عملا غیرممکن خواهد بود. چنانچه قصد سفر در این روزهای سال را به پوکت داشتید، باید خود را برای میانگین دمای روزانه در حدود 40 درجه سانتی گراد با درصد رطوبت بالا آماده کنید.
البته ناگفته نماند که در ماه اردیبهشت فستیوال Songkran، سال نوی تایلندی، که با نام جنگ آب در بین توریستها شناخته می‌شود برگزار شده و همین می‌تواند دلیلی برای سفر به تایلند در این روزهای سال باشد. پس چنانچه بنابر شرایط کاری و غیره به ناچار مجبور به سفر در این روزهای سال هستید، حتما تاریخ سفر خود را با جشنواره آب تنظیم کنید تا فرصت شرکت در این جنگ آب را داشته باشید.

بهترین زمان سفر به پوکت تایلند

آویسا تراول، مجری مستقیم تور تایلند در کل سال

به همان اندازه که انتخاب بهترین زمان سفر به پوکت می‌تواند کیفیت سفر شما را به این جزیره دوست داشتنی تایلند تحت تاثیر قرار دهد، انتخاب یک آژانس مسافرتی مناسب نیز نقش قابل توجهی در خلق روزهای خوش این سفر خواهد داشت. با توجه به نظرات و تجربه گردشگران در این مسیر ما به شما آژانس مسافرتی آویسا تراول را پیشنهاد می‌دهیم. آویسا تراول، مجری مستقیم تور تایلند در تمامی فصول سال بوده و علاقه‌مندان می‌توانند در هر تاریخی برای رزرو تور دلخواه خود به مقصد شهرهای توریستی تایلند از طریق این مجموعه اقدام کنند. از جمله مزایا سفر با شرکت گردشگری آویسا تراول به مقصد تایلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• تنوع در تورهای اجرایی
• قیمت مناسب تورها
• ارائه خدمات اخذ آسان ویزای توریستی تایلند
• ارائه تورهای ترکیبی تایلند (پوکت + بانکوک، پوکت + پاتایا، پوکت + بانکوک + پاتایا، کرابی + فی فی + پوکت)
• ارائه بیمه نامه و ترانسفر فرودگاهی
• تنوع در انتخاب هتل‌ها
در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس https://bia2safa.net/goto/web/url/3621765 مراجعه کرده و یا با شماره‌ 41535-021 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو