دره چریک درگز و دیدنی های چشم نواز این منطقه

دره چریک درگز و دیدنی های چشم نواز این منطقه


منبع: آرگا

2

1402/8/25

11:08


اگر از علاقه مندان با دیدنی های دره چریک می باشید در این بخش می توانید با زیبایی های این‌ دره سرسبز نیز آشنا شوید. این دره تنوعی از جاذبه ها را دارد.

اگر از علاقه مندان به جاذبه های گردشگری خراسان هستید در این بخش می توانید با زیبایی های دره چریک که به عنوان دره ارغوان نیز شناخته می شود، آشنا شوید. این دره زیبایی های زیادی برای علاقه مندان داشته و در فصل های مختلفی از سال نیز طبیعت بکری دارد. در ادامه طبیعت بکر این ناحیه را می شناسید.

ارتفاعات چریک

معرفی دره چریک:

این دره دیدنی در فاصله ۶۴ کیلومتری از شمال غربی درگز و نزدیکی دره شمال واقع شده است که شما با زیبایی های آن رو به رو می شوید. این دره سالانه گردشگران زیادی داشته و شما با این نواحی دیدنی آشنا می شوید. این دره از مکان های دیدنی درگز می باشد.

طبیعت دیدنی چریک

فصل بهار مقصد گردشگران زیادی بوده و شگفتی های زیادی دارد. این دره پر از شکوفه های بهاری و انواع گیاهان است. فصل های دیگر سال نیز در این منطقه زیبایی زیادی دارند. فصل پاییز این منطقه نسبتا سرد بوده و در این دره طبیعت رنگی تری دیده می شود.

این دره پر از درختان گوناگون بوده و انواعی از گیاهان دارویی نیز در آن می روید. شرایط آب و هوایی این نواحی نیز نسبتا معتدل و مناسب بوده در فصل بهار به ویزه این منطقه خوش آب و هواتر است و برای فرار از گرمای تابستان فوق العاده می باشد.

دره چریک

طبیعت دیدنی دره:

این دره شگفتی های زیادی داشته و علاقه مندان زیادی را به سوی خود می کشاند. درختچه های متنوع، درختان جنگلی، مراتع سرسبز و صخره های پوشیده از خزه مهم ترین دیدنی های این‌ دره گردشگری می باشد. این دره امروزه از دیدنی های اطراف از مشهد نیز محسوب می شود. این منطقه گردشگری از دیدنی های قوچان به شمار می آید.

صخره های چریک

زیستگاه های جانوری و گیاهی در ابن منطقه نیز خوش آب و هوا و بسیار دیدنی هستند. شما می توانید با مهم ترین زیستگاه های جانوری در این نواحی نیز آشنا شوید. شما از نزدیک با زیستگاه متنوع آن آشنا خواهید شد.

بز، کل، روباه، عقاب، شاهین، گرگ، پلنگ و …. از مهم ترین گونه های جانوری در این نواحی می باشد. اهمیت این جانوران بالا بوده و در سال های اخیر نیز تدابیر زیادی در این نواحی انجام شده تا به خوبی از این گونه های جانوری نگهداری شود. این منطقه از دیدنی های مشهد است.

دره نوردی در چریک

دره چریک به دلیل نزدیکی به درگز، قوچان و مشهد یکی از مهم ترین جاها دیدنی بوده و توجه گردشگران زیادی را جلب می کند. شما می توانید با لذت از این نواحی و گشت و گزار در این نواحی تجریه های ویژه ای داشته باشید. در فصل های مختلفی از سال نیز امکان سفر به این‌منطقه را دارید.

در مسیرهای دسترسی به این مناطق نیز نی توانید با انواعی از باغات رو به رو شوید. خانه های نزدیک این دره و روستای اطراف نیز جاذبه های زیادی داشته و شما می توانید از نزدیک جاذبه های روستایی، فرهنگی و باغات این ناحیه را به خوبی مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. هر یک از این جاذبه ها علاقه مندان زیادی داشته که با ان رو به رو می‌ شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو