بیوگرافی احمد مهرانفر | از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

بیوگرافی احمد مهرانفر | از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او


منبع: پلازا

1

1402/8/25

13:59


بیوگرافی احمد مهرانفر | از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

احمد مهرانفر یکی از هنرپیشگان مرد ایرانی است که تا کنون فعالیت‌های درخشانی در سینمای کشور داشته است و در ادامه این مقاله قصد داریم به سراغ بیوگرافی احمد مهرانفر برویم.

احمد مهران‌فر متولد خرداد ۱۳۵۴، بازیگر سینما و تلویزیون، اهل ایران است. او متولد برزک کاشان است احمد مهران فر دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی می‌باشد. از شناخته شده‌ترین نقش‌های او که سال‌های متعددی را در آن نقش داشت، سریال پایتخت و نقش ارسطو است. در ادامه قصد داریم به معرفی احمد مهران‌فر بپردازیم.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی احمد مهرانفر

نام و نام خانوادگی: احمد مهران‌فر
تاریخ تولد: ۱۰ خرداد ۱۳۵۴
محل تولد: برزک کاشان
سن احمد مهرانفر: 48 سال
قد احمد مهرانفر: 174 سانتی متر
وضعیت تاهل: متاهل
صفحه اینستاگرام احمد مهرانفر: ahmadmehranfar@

بیوگرافی احمد مهرانفر

زندگی نامه احمد مهرانفر

در این بخش به زندگی نامه احمد مهرانفر می‌پردازیم که تا الان با او آشنا شده‌ایم. اکنون زندگی خصوصی احمد مهرانفر را بررسی می‌کنیم.

زندگی خصوصی احمد مهرانفر

احمد مهران‌فر متولد ۱۰ خرداد ۱۳۵۴ او متولد کاشان است و در مورد تحصیلات او باید بگوییم مهران‌فر تحصیلات تخصصی سینما را گذرانده است و دارای مدرک کارشناسی بازیگری و ارشد کارگردانی می‌باشد. احمد مهرانفر در 25 فروردین 1397 وقتی در سن 43 سالگی بود با مونا فائزپور ازدواج کرد مهران فر با انتشار عکسی در فضای مجازی خبر ازدواجشان را داد، احمد مهرانفر و همسرش بر سر یک پروژه هنری با یکدیگر آشنا شدند. خانم فائزپور در عرصه تبلیغات و بازیگری تئاتر است، و در دوره‌های بازیگری هومن سیدی شرکت کرده‌است او کار مدلینگ برندهای مختلفی لباسی چون aspinoo ، Pinar  را انجام داده است.

زندگی شغلی احمد مهرانفر

احمد مهران فر پس از گرفتن لیسانس از سال 78 کار خود را به صورت حرفه‌ای از تئاتر را آغاز کرد و در فرصت همکاری با بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، پانته آ بهرام، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی را داشته است. اولین تجربه احمد مهرانفر در سینما در سال 1380 بود که از تئاتر وارد سینما شد و با فیلم نان، عشق و موتور 1000 به مقابل دوربین رفت. او در سال 1381 فیلم عشق که به کارگردانی ابراهیم وحید‌زاده بازی کرد. پس از آن در فیلم‌های اقلیما، حقیقت گمشده، درباره الی، کلبه و آتش‌بس و همچنین تئاترهایی همچون همه چیز درباره آقای ف، فنز، قهوه تلخ، شکلک ۱۷ دی کجا بودی؟ به ایفای نقش پرداخته‌ است.

کار در تلوزیون احمد مهرانفر در سال 1382 بود که با سریال بانکی‌ها به کارگردانی مهدی مظلومی وارد تلویزیون شد و بعد از مدت ها فعالیت، در سال 1390 و با حضور در نقش ارسطو در سریال پایتخت به شهرت فراوانی دست یافت. او به دلیل آشنایی با زبان شمالی و مازندرانی در دوران سربازی خود، به خوبی توانست گویش نقش خود را در سریال پایتخت داشته باشد . احمد مهران‌فر در سال 1392 در سریال شبکه خانگی شاهگوش و سریال علل البدل سال 1395 نیز حضور موفقی داشت.

نویسندگی احمد مهرانفر

طبق گفته مهران‌فر «من به نوشتن خیلی علاقه دارم و هر وقت فرصتی داشته باشم می‌نویسم. وقتی می‌دانم تا دو سه ماه سرکاری نمی‌روم ، مطالعه را شروع می‌کنم و در کنارش می‌نویسم» او افزون بر بازیگری به نویسندگی هم مشغول بوده و برای تئاتر نمایش‌نامه نوشته‌است. وی به همراه امیرحسین قاسمی نویسندگی سریال سال‌های دور از خانه را هم برعهده داشته‌است که کارگردان این سریال مجید صالحی است. او نویسندگی و کارگردانی نمایش «ادیپ افغانی» را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده‌است.

فیلم های احمد مهرانفر ؛ بهترین فیلم و سریال‌ها

زندگی نامه احمد مهرانفر

احمد مهران‌فر که بیشتر او را با نقش ارسطو در مجموعه سریال پایتخت می‌شناسیم کارنامه پر باری دارد در اینجا برخی از بهترین فیلم و سریال‌های او را معرفی می‌کنیم.

پایتخت سریالی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری است که در شش فصل از شبکه یک پخش شد. محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، احمد مهران‌فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی‌عبداللهی، مهران احمدی، بهرام افشاری و… از بازیگران اصلی این سریال هستند. داستان این سریال ماجرای خانوادهٔ «نقی معمولی» را روایت می‌کند که هر فصل آن با اتفاقات و داستان‌های جدید برای این خانواده است. نقش احمد مهران‌فر در سریال پایتخت ارسطو پسرخاله نقی است که شخصیتی عاشق‌پیشه، پر حرف دارد که با لباس‌های متفاوت و عجیب غریبش مشهور است.

دینامیت پرفروش‌ترین فیلم در تاریخ سینمای ایران به کارگردانی مسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی و شیما محمدبیگی است که پس از 3 سال توقیف سال 1400 در سینماهای سراسر کشور اکران شد. احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، نازنین بیاتی، محسن کیایی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی و امید روحانی از بازیگران اصلی این فیلم هستند. در این فیلم احمد مهران فر نقش یک طلبه جوان را به نام محمد حسین را بازی می‌کند که با دوستش پژمان جمشیدی با ساکنان آپارتمان دچار مشکل شده و با توجه به تضادهای فکریشان موقعیت‌های طنز جالبی را می‌سازند.

خجالت نکش فیلمی به کارگردانی رضا مقصودی و تهیه‌کنندگی سید امیر پروین حسینی است. این فیلم داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن پسر و عروس، در سن میان‌سالی بچه‌دار می‌شوند. شبنم مقدمی، احمد مهران‌فر، سام درخشانی، لیندا کیانی، شهره لرستانی، الناز حبیبی، سمیرا حسینی و… از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

یکی دیگر از فیلم‌های شناخته شده این بازیگر که به عنوان بازیگر کمدی او را می‌شناسیم فیلم ماجرای نیمروز به کارگردانی محمدحسین مهدویان است که فیلمنامه‌اش توسط محمدحسین مهدویان و ابراهیم امینی نوشته شده و تهیه‌کنندگی آن بر عهده سید محمود رضوی است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۵ است. این فیلم در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. فیلم ماجرای نیمروز در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ در سینماهای ایران اکران شد. موضوع این فیلم به ترورهای سازمان مجاهدین خلق ایران در سال ۱۳۶۰ و اتفاقات بعد از عزل ابوالحسن بنی صدر می‌پردازد.

فیلم های احمد مهرانفر

سالعنوانکارگردان
1380نان، عشق و موتور 1000ابوالحسن داوودی
1381عشق فیلمابراهیم وحیدزاده
1384شاعر زباله‌هامحمد احمدی
1384آتش بستهمینه میلانی
1385اقلیمامحمدمهدی عسگرپور
1386تسویه حسابتهمینه میلانی
1386حقیقت گمشدهمحمد احمدی
1386استشهادی برای خداعلی رضا امینی
1387کلبهجواد افشار
1387عصر روز دهممجتبی راعی
1387درباره الیاصغر فرهادی
1388هیچعبدالرضا کاهانی
1389اسب حیوان نجیبی استعبدالرضا کاهانی
1389ملاقاتعباس رافعی
1390یک عاشقانه سادهسامان مقدم
1390بی خود و بی جهتعبدالرضا کاهانی
1391دربندپرویز شهبازی
1391آینه شمدونبهرام بهرامیان
1393ایران برگرمسعود جعفری جوزانی
1394هفت ماهگیهاتف علیمردانی
1394زاپاسبرزو نیک‌نژاد
1395راه رفتن روی سیماحمدرضا معتمدی
1395ماجرای نیمروزمحمدحسین مهدویان
1396خجالت نکشرضا مقصودی
1396کاتیوشاعلی عطشانی
1397دینامیتمسعود اطیانی
1398انفرادیمسعود اطیانی
1398مرده خورصادق دقیقی
1399اهنگ دو نفرهآرزو ارزانش
14002888کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری

سریال های احمد مهرانفر

سالعنوانکارگردانشبکه
1382بانکی هامهدی مظلومیشبکه 2
1383رسم عاشقیسعید سلطانیشبکه 5
1385تله فیلم مسیر سبزعباس رافعیشبکه جهانی سحر
1386تله تئاتر خانواده تتمائده طهماسبیشبکه 4
1387تله فیلم واقعیت مجازیرضا بهشتیشبکه 1
1389عاشقانه ای برای سرباز وظیفه رحمتپوریا آذربایجانی_
1390پایتخت 1سیروس مقدمشبکه 1
1392پایتخت 2سیروس مقدمشبکه 1
1392ابلهکمال تبریزیشبکه خانگی
1393پایتخت 3سیروس مقدمشبکه 1
1397سال‌های دور از خانهسیروس مقدمشبکه خانگی
1394پایتخت 4سیروس مقدمشبکه 1
1394علی‌البدلسیروس مقدمشبکه 1
1397پایتخت 5سیروس مقدمشبکه 1
1399پایتخت 6سیروس مقدمشبکه 1
1401جادوگرمسعود اطیابیشبکه خانگی
1401اکتورنیما جاویدیشبکه خانگی

جوایز و افتخارات احمد مهرانفر

این هنرمند محبوب و دوست داشتنی در طول سال‌های فعالیت درخشان خود در سینما و تلویزیون تا کنون جوایز و افتخارات بسیاری کسب کرده و مورد تقدیر منتقدان قرار گرفته است. در جدول زیر می‌توانید جوایز احمد مهرانفر در طول چندین سال فعالیت در عرصه بازیگری را مشاهده کنید.

سالعنوانجشنوارهاثر
1395نامزد تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مردجشن سینمای ایرانماجرای نیمروز
1395نامرد تندیس بهترین بازیگر مرد سینماهفدهمین جشن حافظماجرای نیمروز
1391نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد کمدیسیزدهمین جشن حافظمجموعه پایتخت ۲
1392نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد کمدیچهاردهمین جشن حافظمجموعه پایتخت ۳
1397نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد کمدیهفدهمین جشن حافظمجموعه پایتخت ۵
1395برندهٔ تندیس بهترین بازیگر مرد کمدیشانزدهمین جشن حافظمجموعه پایتخت ۴
1389نامزد دیپلم افتخار بهترین بازیگر مردبیست‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجرعاشقانه‌ای برای سرباز وظیفه رحمت
1390نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مردسی‌امین دوره جشنواره فیلم فجریک عاشقانه ساده

حواشی احمد مهرانفر

این بازیگر اصولا پرحاشیه نیست و نمی‌توان موارد زیادی از حاشیه در بیوگرافی احمد مهرانفر فرپیدا کرد. اما در ادامه با چندمورد از حواشی و حقایق پنهان احمد مهرانفر  همراه هستیم.

تذکر عجیب احمد مهرانفر به همسرش بابت رعایت حجابش!

احمد مهرانفر، در اکران فیلم خجالت نکش که به همراه همسر خود مونا فائزپور شرکت کرده بود، با لحنی طنز مایه، پشت میکروفن به همسرش گفت که شما هم حجابت را رعایت کن!

حقایق پنهان احمد مهرانفر

در ادامه بیوگرافی احمد مهرانفر مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره این بازیگر پی می‌بریم

پر جنب و جوش و هیجانی بودم

من خیلی آدم شرو شوری بودم ، نه اینکه بخواهم کسی را اذیت کنم اما خیلی اهل بگو و بخند بودم و آدم ها را سرگرم می‌کردم. اما بعد از آن کم کم شروع به فرو رفتن در خودم کردم خیلی آرام تر شدم شاید هم این موضوع خوب نباشد اما کاملا ناخودآگاه این اتفاق افتاد.

شخصت عبوسی دارم

در زندگی واقعی آدمی جدی هستم؛ تا جایی که بعضی از اطرافیان شاکی هم می‌شوند و می‌گویند چرا این قدر با شخصیت‌هایی بازی کردی تفاوت داری،  حتی لحن و رفتارم کاملا متفاوت از بازی‌ های طنزم است اصولا آدمی ساکت و کم حرف هستم یک جورهایی شخصیت عبوسی دارم

آشنایی به لهجه مازندرانی

من یک مدت از سربازی‌ام را در شهر زیبای مازندران گذراندم به همین خاطر آشنایی مختصری با لهجه شمالی دارم که کار را برایم در سریال پایتخت خیلی راحت‌تر کرد

خداحافظی از صداوسیما

در ماجرای توهین مجری و کارشناس شبکه افق به خانم رخشان بنی اعتماد ، احمد مهرانفر گفت سریال پایتخت 6 آخرین حضورش در تلویزیون ملی خواهد بود.

البوم عکس های احمد مهرانفر

کلام آخر

ما در این مقاله بیوگرافی احمد مهرانفر از زمان کودکی تا رسیدن به شهرت و محبوبیت را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم.احمد مهران فر بازیگر مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر است که آثار ماندگاری را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. نظر شما درباره این هنرپیشه چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو