معرفی و بررسی خودروی میتسوبیشی اوتلندر 2024

معرفی و بررسی خودروی میتسوبیشی اوتلندر 2024


منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/25

14:18


میتسوبیشی اوتلندر نسل جدید یک خودروی شاسی بلند جمع و جور شیک است که طراحی ظاهری آن پیشرفت های چشمگیری به خود دیده تا پویایی بیشتر و ظرافت بالاتری داشته باشد. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

کمپانی خودروسازی میتسوبیشی پس از سال ها عرضه نسخه فعلی اوتلندر و بروزرسانی های متعدد، در نهایت نسل جدید آن را به تازگی رونمایی کرد تا تحولی در محصولات قابل عرضه خود ایجاد کند، اما این خودرو حاصل اولین همکاری مشترک با شرکت خودروسازی نیسان است و از برخی ویژگی محصولات این شرکت برای توسعه نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر استفاده شده است.

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر 2024

خودروی میتسوبیشی اوتلندر مدل 2024 تغییرات جزئی نسبت به مدل‌های پیشین داشته است، البته قیمت آن نیز افزایش یافته است. مدل‌های پلاگین هیبریدی بیشترین افزایش را داشته است؛ این خودرو دارای یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی است که 135 کیلووات قدرت و 244 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌کند و با یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) از پیش برنامه‌ریزی شده برای تقلید از گیربکس اتوماتیک معمولی همراه شده است.

مدل‌های PHEV خودروی میتسوبیشی اوتلندر 2024 از یک پیشرانه هیبریدی پلاگین متشکل از یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی، موتورهای الکتریکی دوقلو و یک بسته باتری لیتیوم یونی 20.0 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که 185 کیلووات قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ این مدل خودرو دارای یک درگاه شارژ Type 2 برای شارژ AC و یک درگاه شارژ CHAdeMO برای شارژ سریع DC است.

شرکت تولید کننده اعلام کرده است که شارژ خودروی یادشده با استفاده از شارژر سریع DC تقریباً 38 دقیقه طول می‎‌کشد، در حالی که با استفاده از شارژر 10 آمپری 9.5 ساعت زمان لازم است؛ مدل‌های بنزینی این خودرو دارای مخزن سوخت 55 لیتری است در حالی که مدل‌های PHEV دارای مخزن سوخت 56 لیتری هستند. طول و عرض خودروی میتسوبیشی اوتلندر 2024 به ترتیب 4710 و 1862 میلی‌متر است، ارتفاع آن نیز 1740 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2706 میلی‌متر است؛ ظرفیت صندوق عقب مدل‌های بنزینی 485 لیتر است. زمانی که صندلی‌های ردیف دوم تا می‎‌شوند، این ظرفیت به 1466 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

میتسوبیشی اوتلندر 2024

مشخصات کلی میتسوبیشی اوتلندر 2024

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

پلاگین هیبرید

حجم موتور

2.5 لیتر

2.4 لیتر

سیلندر / سوپاپ

4 / 16

تنفس موتور

توربوشارژر

قدرت

181 اسب بخار

248 اسب بخار

گشتاور

245 نیوتن.متر

450 نیوتن.متر

گیربکس

CVT

محور محرک

دیفرانسیل جلو

دو دیفرانسیل

شتاب

8.2 ثانیه

6.6 ثانیه

سرعت

193 کیلومتر بر ساعت

177 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

9 لیتر در 100 کیلومتر

3.6 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 6

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور کامپکت

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت‌های میتسوبیشی اوتلندر 2024

طول

4709 میلی‌متر

عرض

1859 میلی‌متر

ارتفاع

1745 میلی‌متر

فاصله محورها

2705 میلی‌متر

وزن خالص

1752 کیلوگرم

تعداد سرنشین

7 نفر

ظرفیت صندوق‌عقب

368 لیتر

حجم مخزن سوخت

قطر رینگ

20-18 اینچ

آپشن ها و امکانات میتسوبیشی اوتلندر 2024

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل انطباقی

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری خودکار

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین 360 درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرمکن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر 2024

میتسوبیشی اوتلندر 2024 ظاهر جذاب خود را از مدل‌های قبلی به ارث برده است. این ماشین در نمای مقابل شامل یک جلوپنجره دو تکه می‌شود که بخش بالایی آن با نوارهای کرومی باریک و لوگوی میتسوبیشی تزئین شده است. در دو طرف جلوپنجره، نوار کرومی C شکل و ضخیمی به چشم می‌خورد که از بالا به دی‌لایت‌ها و از پایین به چراغ‌های مه‌شکن متصل شده است. چراغ‌های اصلی در دل نوارهای کرومی C شکل قرار گرفته‌اند و دیفیوزر استیل در بخش سپر خودنمایی می‌کند.

نمای جانبی خودرو شامل رینگ‌های اسپرت 20 اینچی، ستون‌های مشکی‌رنگ، دستگیره‌های درب همرنگ با بدنه و حجم‌پردازی‌های متعدد می‌شود که ظاهری عضلانی و محکم را به نمایش درآورده‌اند. سقف تقریبا صاف به اسپویلر برجسته در بالای شیشه عقب منتهی می‌شود.

طراحی میتسوبیشی اوتلندر 2024 در نمای عقب نیز شبیه به مدل قبلی است. چراغ ترمز در زیر اسپویلر، چراغ‌های جدا از هم با الگوی Y، دیفیوزر با دو خروجی اگزوز در قسمت سپر و آنتن باله کوسه‌ای المان‌های اصلی نمای عقب را تشکیل می‌دهند.

میتسوبیشی اوتلندر 2024

طراحی داخلی میتسوبیشی اوتلندر 2024

وجه تمایز مدل 2024 اوتلندر با مدل‌های قبلی به بخش کابین مربوط می‌شود. اتاقک میتسوبیشی اوتلندر جدید با متریال باکیفیت و مرغوبی ساخته شده و مهم‌ترین نقطه‌ضعف مدل‌های قبلی را برطرف کرده است. علاوه بر کیفیت ساخت، طراحی کابین نیز بهبود یافته، هرچند مشکل کمبود فضای پا برای ردیف سوم همچنان احساس می‌شود.

به علاوه، سطح فناوری در خودروی جدید ارتقا یافته است. بسته به تریم انتخابی، نمایشگر لمسی 8 یا 9 اینچی در وسط داشبورد دیده می‌شود که جزوی از سیستم اطلاعات سرگرمی است و هر دو از فناوری‌های اپل کارپلی و اندروید اوتو پشتیبانی می‌کنند. البته تنها نمایشگر 9 اینچی امکان اتصال بی‌سیم آیفون را فراهم می‌آورد.

در مقابل راننده، غربیلک فرمان دایره شکل با دکمه‌های کنترلی و لوگوی میتسوبیشی قرار گرفته است. نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی و همین‌طور نمایشگر هدآپ نیز اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نشان می‌دهند.

کنسول مرکزی طراحی ساده‌ای داشته و به کول باکس منتهی می‌شود. صندلی‌ها با راحتی هر چه تمام‌تر ساخته شده‌اند و نسخه‌های گران‌قیمت دارای تودوزی‌های الماسی هستند. حجم فضای بار میتسوبیشی اوتلندر مدل 2024 در حالت 7 نفره حدود 28 لیتر نسبت به مدل قبلی افزایش یافته و به 368 لیتر رسیده است. با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم، فضای بار حدود 1812 لیتر می‌شود. به لطف فاصله 2.7 متری بین دو محور، می‌توان گفت کراس اوور کامپکت ژاپنی فضای کافی جهت آسایش در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، هرچند همان‌طور که قبلا گفته شد، ردیف آخر برای افراد کم‌سن‌وسال و کوچک‌اندام طراحی شده است.

  طراحی داخلی میتسوبیشی اوتلندر 2024

سخن نهایی

شاسی‌بلندهای نیسان ایکس تریل، کیا سورنتو، مزدا CX-50، فولکس واگن تیگوان، تویوتا هایلندر و هوندا CR-V رقبای اصلی اوتلندر در بازار جهانی به حساب می‌آیند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو