مقایسه گرافیکی Hogwarts Legacy روی PS5 و Nintendo Switch

منبع: گیمفا

1

1402/8/26

11:59


بازی اکشن ماجراجویی جهان باز Hogwarts Legacy به‌تازگی بر روی نینتندو سوییچ منتشر شده و در این مطلب به مقایسه‌ی گرافیکی این نسخه از بازی با نسخه‌ی پلی استیشن ۵ پرداخته شده است.

مقایسه گرافیکی Hogwarts Legacy روی PS5 و Nintendo Switch

بازی اکشن ماجراجویی جهان باز Hogwarts Legacy به‌تازگی بر روی نینتندو سوییچ منتشر شده و در این مطلب به مقایسه‌ی گرافیکی این نسخه از بازی با نسخه‌ی پلی استیشن ۵ پرداخته شده است.

از نظر جلوه‌های بصری، نسخه پلی استیشن ۵ بازی Hogwarts Legacy نسبت به نسخه نینتندو سوییچ در تمام زمینه‌های گرافیکی از برتری قابل توجهی برخوردار است و فاصله ترسیمی و نور بیشترین تأثیر را بر تنظیمات بصری دارد. نسخه سوییچ همچنین چندین ویژگی از جمله گلدان‌ها، نقاشی‌ها و سایر مبلمان را از محیط حذف می‌کند تا بار گرافیکی را کاهش دهد. به طور کلی، جلوه‌های بصری روی نینتندو سوییچ کیفیت بسیار پایین‌تری نسبت به حالت عملکرد پلی استیشن ۵ دارند. همچنین نسخه‌ی سوییچ این بازی در بارگذاری بافت‌ها یا Assetها به ویژه هنگام انتقال از یک منطقه به منطقه دیگر مشکل دارد.

از نظر کیفیت تصویر، نسخه‌ی PS5 بازی Hogwarts Legacy در حالت Quality در رزولوشن نیتیو ۱۸۰۰P، رزولوشن ۱۸۰۰P پویا در حالت Balanced، رزولوشن ۱۴۴۰P در حالت Performance و ری تریسینگ و همچنین با رزولوشن ۱۰۸۰P در حالت High Frame Rate اجرا می‌شود. در همین حال، کنسول نینتندو سوییچ این بازی را با کیفیت زیر ۷۲۰P در دو حالت docked و handheld اجرا می‌کند.

جدا از حالت عملکرد، بازی Hogwarts Legacy روی پلی استیشن ۵ نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را در حالت‌های Quality، Balanced و Ray Tracing هدف قرار داده است. در حالت Performance، بازی نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را هدف قرار می‌دهد. همچنین در حالت High Frame Rate، نرخ فریم ۱۲۰ بر ثانیه را هدف قرار می‌دهد که میانگین آن در حدود ۸۰ فریم بر ثانیه است. در همین حال، نسخه‌ی نینتندو سوییچ نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را در هر دو حالت dock و handheld هدف قرار می‌دهد.

از نظر زمان بارگذاری، نسخه‌ی PS5 بازی Hogwarts Legacy برتری قابل توجهی نسبت به نینتندو سوییچ دارد و چندین برابر سریعتر از کنسول دستی هیبریدی نینتندو بارگذاری می‌شود. در مجموع نسخه‌ی PS5 عنوان مذکور یک جهش گرافیکی قابل توجه و در عین حال مورد انتظار را نسبت به نسخه‌ی نینتندو سوییچ ارائه می‌دهد. با این حال، با توجه به محدودیت‌های سخت افزاری نینتندو سوییچ، به نظر می‌رسد نسخه handheld آن به خوبی اجرا می‌شود.

بازی Hogwarts Legacy هم‌اکنون برای کنسول‌های پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم PC در دسترس است. در پایان شما را به تماشای ویدیوی مقایسه‌ی گرافیکی نسخه پلی استیشن ۵ و نینتندو سوییچ این بازی دعوت می‌کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو