عملیات ایران و افغانستان برای نجات پسر 12 ساله

منبع: سیمرغ

3

1402/8/28

16:01


عملیات ایران و افغانستان برای نجات پسر 12 ساله


کودک ربوده شده کرمانی پس از ۴۶ روز از افغانستان به ایران منتقل شد/ بازداشت ۳ آدم‌ربا


پسر 12ساله‌ای که از 44روز قبل توسط آدم‌ربایان ناشناس ربوده شده و برای آزادی‌اش باج‌خواهی شده بود با همکاری مشترک پلیس ایران و افغانستان آزاد شد.

روز 13مهرماه امسال سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو که پلاک آن مخدوش شده بود در محله عطار کرمان از خودروی خود پیاده شده و سراغ پسری 12ساله به نام ارمیا رفتند. پسر نوجوان در حال رفتن به خانه بود که مردان ناشناس او را ربودند و با خود بردند. تا ساعت‌ها خبری از پسر نوجوان نبود و بی‌خبری و دلواپسی خانواده ارمیا همچنان ادامه داشت تا اینکه فرد ناشناسی با مادر او تماس گرفت. مرد غریبه مدعی بود که ارمیا پیش او است و برای آزادی‌اش مبلغ زیادی پول خواست. او در عین حال تهدید کرد که اگر پای پلیس به میان کشیده شود جان ارمیا به خطر می‌افتد.

در شرایطی که خانواده پسر نوجوان هنوز به درستی نمی‌دانستند که باید چه کار کنند آدم‌ربایان فیلمی برای آنها فرستادند که نگرانی‌شان را بیشتر کرد. این فیلم کوتاه ارمیا را با چشمان بسته نشان می‌داد که گریه می‌کرد و از پدر و مادرش می‌خواست برای آزادی او تلاش کنند. این فیلم پدر و مادر ارمیا را برای آزادی فرزندشان به تکاپوی بیشتری انداخت و آنها در نهایت تصمیم گرفتند برای نجات پسرشان اقدام کنند.

پدر و مادر ارمیا همانطور که آدم‌ربایان خواسته بودند پول را به‌حساب تاجری در افغانستان واریز کردند اما با پیدا کردن یک واسطه به او اطلاع دادند که این پول بهای آزادی پسر 12ساله‌شان است که ربوده شده است. تاجر افغان که از این ماجرا بی‌خبر بود، وقتی از ماجرا مطلع شد نزد پلیس افغانستان رفت و همه‌‌چیز را بازگو کرد. در این شرایط تاجر افغان با آدم‌ربایان تماس گرفت و گفت که پول به حسابش واریز شده است. این خبر باعث شد تا آدم‌ربایان خیال‌شان از دریافت پول راحت شود و تصمیم بگیرند تا ارمیا را آزاد کنند.

بیش از 40روز از ربوده شدن ارمیا گذشته بود که آدم‌ربایان فیلم تازه‌ای را برای خانواده او فرستادند. در این فیلم ارمیا در یک خودرو حضور داشت و باز هم چشمانش بسته بود. این بار اما خوشحال به‌نظر می‌رسید. او در چند جمله کوتاه خطاب به خانواده‌اش گفت که من در ایرانشهر هستم و آزاد شده‌ام و دنبالم بیایید.

به‌دنبال دریافت این فیلم بود که مأموران پلیس ایرانشهر با شناسایی محلی که پسر نوجوان در آنجا رها شده بود راهی آنجا شده و او را در آنجا پیدا کردند و به این ترتیب او بعد از 44روز دوری به خانه‌اش در کرمان منتقل شد. او درباره وضعیتی که در مدت دوری از خانه‌اش تحمل کرده بود گفت:‌ من هیچ‌کدام از آنها را ندیدم و هروقت کسی سراغم می‌آمد چشمانم بسته بود. آنها در این مدت من را خیلی اذیت کردند و امیدوارم به‌زودی توسط پلیس به دام بیفتند.  براساس این گزارش، مأموران پلیس موفق شدند یکی از آدم‌ربایان را دستگیر کنند و تحقیقات برای روشن شدن ابعاد پشت پرده این آدم‌ربایی همچنان ادامه دارد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو