وزیر ارتباطات: قطعی اینترنت به خاطر حمله هکری نبوده و فقط مشکل فنی رخ داده

منبع: تکراتو

2

1402/8/29

17:30


وزیر ارتباطات گمانه زنی‌ها راجع حمله سایبری به زیر ساخت‌های کشور را رد کرد و دلیل اختلال اینترنت در دو روز گذشته را مشکل فنی تلقی کرد.

وزیر ارتباطات: قطعی اینترنت به خاطر حمله هکری نبوده و فقط مشکل فنی رخ داده

وزیر ارتباطات گمانه زنی‌ها راجع حمله سایبری به زیر ساخت‌های کشور را رد کرد و دلیل اختلال اینترنت در دو روز گذشته را مشکل فنی تلقی کرد.

در تاریخ 27 آبان گزارش‌های مختلفی درباره قطعی اینترنت در تهران، مشهد، همدان، گیلان و نیز در شهر و استان‌های دیگری به گوش رسید. برخی منابع علت اختلال در اینترنت را حمله یک گروه هکری، صهیونیستی به زیر ساخت‌های کشور اعلام کردند؛ اما عیسی زارع پور نسبت به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «هیچ حمله سایبری اتفاق نیفتاده و فقط یک مشکل فنی رخ داده که برطرف می‌شود.»


ادامه مطلب در ادامه 

بیشتر بخوانید:

 احتمال تبدیل شدن دیجی کالا به یک سوپر اپلیکیشن

علت قطعی اینترنت دیروز چه بود ؛ حمله هکری یا اینترنت ملی؟ [به‌روزرسانی اختلال اینترنت 27 آبان]


وزیر ارتباطات: مشکل فنی دلیل قطعی اینترنت است

روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت پیش تر اعلام کرده بود ساعت 9:45 تا 10:45 دقیقه مورخ 27 آبان، اختلالی در شبکه انتقال استان تهران ایجاد شده بود که در نتیجه‌ی آن، ارائه ترافیک داخل و بین‌الملل اپراتورهای کشور با اختلال مواجه شد. او ضمن عذر‌خواهی اعلام کرد که خوشبختانه این مشکل برطرف شده و همه چیز به حالت عادی بازگشته است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: روز شنبه در شبکه زیرساخت کشور یک مشکل فنی پیش آمده بود و حدود نیم ساعت شاید 25 درصد ظرفیت کشور دچار مسئله شد و مشکلاتی را برای برخی از مردم به وجود آورد، البته شرکت زیرساخت هم اطلاعیه داد و عذرخواهی هم کردند، بلافاصله مسئله حل شد.دیروز اختلالی نداشتیم، همین الآن که در همایش بودم به‌خاطر بارندگی در خوزستان 30 درصد سایت‌های سیار قطع شده بود که دوستان درحال پیگیری آن هستند.

عیسی زارع‌پور در پاسخ به سوال، که آیا الان مشکل اختلال اینترنت در همه جا برطرف شده و فقط در استان خوزستان وجود دارد؟ پاسخ داد: «خیر، حادثه یک امر طبیعی است و ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد، دیروز هم بخش‌هایی از اینترنت ترکیه قطع شده بود.»

قطعی اینترنت

دلیل قطعی اینترنت

وزیر ارتباطات در ادامه افزود: «ما شبانه‌روز درحال تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌های باکیفیت و پرقدرت و با سرعت بالا هستیم؛ هفته قبل در ساوه اینترنت فیبرنوری را به مردم ارائه دادیم که سرعت آن 70ـ80 برابر سرعت اینترنتی است که شما الان استفاده می‌کنید، ان‌شاءالله به‌مرور این پروژه در کل کشور افتتاح می‌شود و همه شما تجربه متفاوت‌تری از استفاده از اینترنت خواهید داشت.»

او در پایان خبر حمله سایبری را به طور کامل در کرد و تأکید کرد : «گمانه‌زنی‌هایی می‌شود که حمله سایبری شده است؛ به‌هیچ‌وجه هیچ حمله‌ای اتفاق نیفتاده بود و یک مشکل فنی بود که من به دوستان دستور دادم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی دلیل قطعی اینترنت در روزهای اخیر چیست؟ شما هم با مشکل قطعی اینترنت مواجه شده‌اید؟ لطفا تجربیات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو