وزیر ارتباطات از توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی خبر داد: فیبر نوری کمبودها را جبران می کند

منبع: تکراتو

2

1402/8/29

18:58


عیسی زارع‌پور پس از اطلاع‌رسانی درباره‌ی توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی ، اعلام کرد که سهم اقتصاد دیجیتال باید به 15 درصد برسد.

وزیر ارتباطات از توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی خبر داد: فیبر نوری کمبودها را جبران می کند

عیسی زارع‌پور پس از اطلاع‌رسانی درباره‌ی توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی ، اعلام کرد که سهم اقتصاد دیجیتال باید به 15 درصد برسد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات‌ و‌ فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه دهمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام های پرداخت، از توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی خبر داد و گفت: «سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور هم اکنون کمتر از 8 درصد است و این سهم طی 5 سال آینده باید دو برابر شده و به 15 درصد برسد.»


ادامه مطلب در ادامه 

بیشتر بخوانید:


وزیر ارتباطات از توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بانکداری هوشمند، نیازمند توسعه‌ زیر‌ساخت‌های ارتباطی است گفت: «لازمه بانکداری هوشمند، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و دولت هوشمند است. در زمینه ارتباطات ثابت در قعر جدول هستیم و فیبر نوری است که می‌تواند این کمبودها را جبران کند و خوشبختانه تاکنون خانوار میلیون نفر در یکصد شهر در پوشش خدمات فیبر نوری قرار گرفته‌اند.

زارع پور در زمینه فیبرنوری توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون خانوار در یک‌صد شهر تحت پوشش این فناوری قرار گرفته‌اند و تا اخر امسال به ۸ میلیون خانوار می‌رسیم و این یک انقلاب در ارتباطات است و امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت، ۲۰ میلیون پوشش ایجاد کنیم.راه‌اندازی قطب‌های داده و توسعه خدمات ابری هم بخش مهمی از خدماتی است که روی آن تمرکز کرده‌ایم که همه اینها با کمک بخش خصوصی ممکن است.در دولت هوشمند نباید نیاز به مراجعه به حضوری و حتی ارسال مدارک باشد و مسلما بانکداری هوشمند به دولت هوشمند مرتبط است. لازمه این هوشمندی دسترسی به دیتای سایر سازمان‌ها با در نظر گرفتن حریم خصوصی است. بسیاری از خدمات دستگاه‌ها برخط شده و در مرکز ملی تبادل اطلاعات بیش از هزار سرویس در اختیار بقیه قرار گرفته و به زودی لایحه حریم خصوصی نیز نهایی می‌شود.

 

توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی

توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی

وزیر ارتباطات از اقداماتش برای توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در روستا صحبت کرد او می‌گوید خدمات ارتباطی در روستا ها هم افزایش یافته است؛ در سال گذشته امکان ارتباط 3 هزار روستا فراهم بود که توانستیم این خدمات ارتباطی را 5 هزار روستا افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات در ادامه به موضوع سرمایه انسانی و نگهداشت آن اشاره کرد و افزود: «در برنامه هفتم توسعه به آموزش ۵۰۰ هزار نیروی انسانی ماهر اشاره شده است و در تلاشیم کمبودهای این حوزه را نیز جبران کنیم و در این راستا به همکاری تمام سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها احتیاج داریم. ضمن اینکه در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند همه چیز یکپارچه شده و وقتی قوه قضاییه و نیروی انتظامی هم آن را پدیرفته‌اند من از بانک مرکزی و کلیه بانک‌ها می‌خواهم در این زمینه همراه‌تر عمل کنند.»

زارع پور تحول اساسی را در گرو دیجیتال می‌داند و می‌گوید: «ما در راستای اهمیت این موضوع، کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال را تشکیل داده‌ایم و فصل مستقل در برنامه هفتم توسعه برای اقتصاد دیجیتال ایجاد شده است. ماده ۶۴ تا ۶۷ و ماده ۱۰۳ و ۱۰۷ هم مشخصاً به این حوزه پرداخته است. خوشبختانه مجلس و دولت همکاری‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند. من تاکید می‌کنم اگر زیرساخت‌های ارتباطی و پرسرعت فراهم نباشد، حتی بانکداری الکترونیکی نیز فراهم نیست و در این صورت نمی‌توانیم از بانکداری هوشمند حرف بزنیم. در زمینه ارتباطات همراه شرایط خوبی داریم اما در زمینه ارتباطات ثابت در قعر جدول هستیم. خوشبختانه با فیبر نوری می‌توانیم کمبودها را جبران کنیم و به سمت سرعت گیگابایت در ثانیه رفته‌ایم.»

وزیر ارتباطات در پایان توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی را با عدالت و امید به آینده هم معنی کرد و گفت: «همین توسعه زیرساخت‌هاست که می‌تواند امکان فراگیری مالی را فراهم کند.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی چیست؟ به نظر شما ایران توانایی رسیدن به چنین نقطه‌ای را دارد؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو