کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین دیزلی از جاده های اروپا حذف خواهند شد

منبع: تکراتو

1

1402/8/30

11:11


نمایندگان پارلمان اروپا در بررسی میزان آلایندگی و آلودگی کربنی این قاره تصمیم به حذف کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین دیزلی از جاده‌های اروپا گرفتند.

کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین دیزلی از جاده های اروپا حذف خواهند شد

نمایندگان پارلمان اروپا در بررسی میزان آلایندگی و آلودگی کربنی این قاره تصمیم به حذف کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین دیزلی از جاده‌های اروپا گرفتند.

به تازگی قانون‌گذاران اروپایی تصمیم گرفته‌اند که کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین دیزلی را از جاده‌های اروپایی حذف کنند. باوجود اینکه طبق آمار 1 چهارم آلایندگی‌های کربنی حوزه حمل و نقل در هوای این قاره دارد، حذف وسایل نقلیه دیزلی از سوی دولتمردان، یک تصمیم درست و عقلانی است که منجربه حرکت بیشتر و بهتر به سمت هوای پاک و عدم ایجاد و انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد شد. گفتنی‌ست که تصمیم نمایندکان پارلمان اروپا این است که روند حذف این وسایل نقلیه را از سطح جاده‌های اروپا تا سال 2035 به پایان برسانند.

بیشتر بخوانید: هیئت دولت آیین‌نامه دسترسی به سوابق وسایل نقلیه را تصویب کرد

کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین دیزلی از جاده‌های اروپا حذف می‌شوند

این هفته نمایندگان پارلمان اروپا، پیش‌نویسی را تصویب خواهند کرد که در آن به موضوع حذف اتوبوس‌ها و کامیون‌های دیزلی از سطح جاده‌های اروپا تا 15 سال دیگر مطرح شده است. گفتنی‌ست که آلایندگی ایجاد شده توسط این وسایل نقلیه بیش از 6 درصد حجم آلایندگی قاره سبز (یک چهارم مجموع آلاینده‌های حاصل از حمل‌ونقل جاده‌ای) را تشکیل می‌دهند.

البته در ماه فوریه کمیسیون اروپا این پیش‌نویش این قانون را تصویب کرده بود و طبق آن فروش خودروهای جدید دیزلی و بنزینی در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا را تا سال 2035 ممنوع اعلام کرد.

کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین دیزلی از جاده‌های اروپا حذف می‌شوند

طبق پروژه قانونگذاری بروکسل، انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط خودروهای دیزلی می‌بایست تا سال 2030 حداقل تا 45 درصد نسبت به سال 2019 کاهش یابد. این عدد تا سال 2035 باید به 65 درصد و در 2040 باید به 90 درصد برسد.

حال نمایندگان پارلمان اروپا در استراسبورگ تصمیم خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2035 را به 70 درصد برسانند که حرکت بلندپروازانه‌‌تر خواهد بود.

می‌دانیم که تکنولوژی برقی‌سازی خودرو و وسایل نقلیه دیگر یکی از پروژه‌های مهم و اساسی برای حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای است. یکی از اهداف مهم تولید خودرو با موتورهای الکتریکی، ایجاد هوای پاک و جلوگیری از آلایندگی‌ها کربنی است. مطمئناً سهم اروپا در این تکنولوژی بیش از دیگر کشورهاست و افزایش سطح تکنولوژی در این قاره باعث می‌شود که سریع‌تر از دیگر قاره‌ها به ساختاری درست در آینده‌نگری زندگی بشر برسند.

پیش‌تر نیز شرکت خودروسازی اسکانیا از اولین کامیون خورشیدی خود رونمایی کرد. این کامیون با انرژی خورشید حرکت می‌کند و می‌تواند انرژی ذحیره شده خود در طول روز را ذحیره کرده و در تاریکی هوا به فعالیت خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص حذف وسایل نقلیه سنگین دیزلی از جاده‌های اروپایی چیست؟ این تصمیم چقدر در عدم تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای تأثیر می‌گذارد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو