کشتی هوایی خورشیدی یک (Solar Airship One) یک دور بدون توقف گرد زمین می‌زند

منبع: تکراتو

5

1402/7/8

15:47


کشتی هوایی خورشیدی یک قادر است بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای و بدون توقف یک دور، دور زمین را طی کند. این کشتی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های پیشران برقی بهره می‌برد.

کشتی هوایی خورشیدی یک (Solar Airship One) یک دور بدون توقف گرد زمین می‌زند

کشتی هوایی خورشیدی یک قادر است بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای و بدون توقف یک دور، دور زمین را طی کند. این کشتی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های پیشران برقی بهره می‌برد.

کشتی هوایی خورشیدی یک (Solar Airship One) قادر است بدون حتی لحظه‌ای توقف دور دنیا را بچرخد. این کشتی هوایی که به پیشرفته‌ترین سیستم‌های پیشران الکتریکی مجهز است، می‌تواند در مدت زمان 20 روز مسافت 40 هزار کیلومتر استوا را دور بزند که در نوع خود یک رکورد اعجاب‌انگیز محسوب می‌شود. گفتنی‌ست که Solar Airship One در طول شب با انرژی هیدروژنی حرکت می‌کند که در طول روز ذخیره کرده است.

بیشتر بخوانید: کامیون خورشیدی اسکانیا معرفی شد؛ تامین سوخت با نور خورشید!

کشتی هوایی خورشیدی یک (Solar Airship One) معرفی شد

حمل‌ونقل هوایی در فواصل طولانی و بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای ممکن است. البته اگر عجله نداشته باشید. کشتی هوایی خورشیدی یک (Solar Airship One) در یک پرواز بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای و در مدت ۲۰ روز مسافت ۴۰٬۰۰۰ کیلومتری دور استوا را می‌پیماید.

کل سطح بالایی ۴٬۸۰۰ متر مربعی این کشتی هوایی ۱۵۱ متری از فیلم خورشیدی پوشیده خواهد شد.

سیستم‌های پیشران الکتریکی این کشتی روزها با انرژی پنل‌های خورشیدی کار خواهند کرد. انرژی اضافی نیز با الکترولیز آب به هیدروژن برای پرواز در شب ذخیره خواهد شد. این هیدروژن شب‌ها مایع سلول‌های سوختی را تأمین می‌کند.

کشتی هوایی خورشیدی یک معرفی شد

کشتی هوایی خورشیدی یک سه خلبان خواهد داشت. میشل تونینی (Michel Tognini)، فضانورد و خلبان نیروی هوایی سابق فرانسوی، دورین بورنتون (Dorine Bourneton)، خلبان نمایشی، و برتراند پیکارد (Bertrand Piccard)، بالونیست و ماجراجوی سوئیسی، که در سال ۱۹۹۹ اولین گردش کامل به دور زمین را با بالن ثبت کرد.

انتظار می‌رود که تیم پرواز این کشتی هوایی اروپایی با سرعت میانگین ۸۳ کیلومتر بر ساعت سفر خود را انجام دهد. این کمتر از یک-دهم سرعت هواپیماهای سوخت فسیلی فعلی است. اما کشتی‌های هوایی مزیت‌های خود را دارند. برای مثال، می‌توانید بدون نیاز به هیچ باند پروازی سفر خود را از هر نقطه‌ای شروع کنید.

بسیاری باور دارند هواپیماهای مملو از هیدروژن آینده حمل‌ونقل بدون انتشار گاز گلخانه‌ای را تشکیل می‌دهند. این کشتی‌ها می‌توانند ۸ تا ۱۰ برابر بار یک هواپیمای باربری را با یک-چهارم قیمت حمل کنند و ۱۰ برابر سریع‌تر از کشتی‌های باری هستند.

کشتی هوایی خورشیدی یک معرفی شد

انرژی کشتی هوایی خورشیدی یک انرژی تجدیدپذیر است، اما یکی از اجزای کلیدی این هواپیما این ویژگی را ندارد. ساختار صُلب آن شامل ۱۵ محفظه جداگانه است که روی هم با ۵۰٬۰۰۰ مترمکعب هلیم پر می‌شوند. هلیم تنها عنصر روی زمین است که به‌طور کامل غیرقابل جایگزینی است. وقتی هلیوم وارد هوا بشود، از اتمسفر خارج و وارد فضا می‌شود.

تیم کشتی هوایی خورشیدی یک در حال آماده‌سازی اولین پرواز کربن-صفر به دور دنیا در سال ۲۰۲۶ است. این هواپیما در طول پرواز به خط استوا نزدیک می‌ماند و ارتفاعی حدود ۶٬۰۰۰ متر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کشتی هوایی خورشیدی یک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو