رئیس دانشگاه صنعتی شریف برکنار شد؛ جنحال پردیس کیش عامل این برکناری ست؟

منبع: تکراتو

2

1402/8/30

12:09


با تصمیم وزارت علوم، رئیس دانشگاه صنعتی شریف از سِمتش برکنار شد. این تصمیم ممکن است به دلیل جنجال‌های ایجاد شده در پردیس کیش این دانشگاه باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف برکنار شد؛ جنحال پردیس کیش عامل این برکناری ست؟

با تصمیم وزارت علوم، رئیس دانشگاه صنعتی شریف از سِمتش برکنار شد. این تصمیم ممکن است به دلیل جنجال‌های ایجاد شده در پردیس کیش این دانشگاه باشد.

دکتر علی شمسی‌پور، سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شبکه اجتماعی ایکس خبر از برکناری رسول جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف داد. با اعلام وی، از هم‌اکنون دکتر سید عباس موسوی، عضو هیئت علمی دانشگاه شریف عهده‌دار مسئولیت ریاست این دانشگاه را برعهده خواهد گرفت.

با نگاهی به وقایع اخیر و جنجال‌های صورت گرفته در پردیس کیش این دانشگاه، می‌توان حدس زد که برکناری جلیلی بدلیل عدم موفقیت وی در مدیریت فضای پردیس‌های دانشگاه‌های خود و جلوگیری از رفتارهای هنجارشکنانه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: درخواست قالیباف برای افزایش 25 درصدی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه صنعتی شریف برکنار شد

دکتر علی شمسی‌پور، سخنگوی وزارت علوم با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، دکتر عباس موسوی، عضو هیئت علمی دانشگاه شریف را به عنوان سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف معرفی و از برکناری رسول جلیلی خبر داد.

شمسی‌پور در ایکس نوشت:

«دکتر سید عباس موسوی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد و از خدمات صادقانه آقای دکتر رسول جلیلی تقدیر و تشکر به عمل آمد.»

رئیس دانشگاه صنعتی شریف برکنار شد

حتماً در جریان حواشی بوجود آمده در پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه شریف هستید. 3 روز پیش در مراسم فارغ‌التحصیلی جمعی از دانشجویان این پردیس، رفتارهای هنجارشکنانه و کشف حجاب دانشجویان دختر این پردیس منجربه بوجود آمدن جنحال‌های بسیاری شد. از اولتیماتوم وزارت علوم و پیگری این وزارتخانه گرفته تا استعفای دکتر علی سلک غفاری، رئیس پردیس بین‌المللی کیش، و سپس عذرخواهی جلیلی رئیس دانشگاه شریف و حواشی دیگر همه اتفاقاتی است که مسبب آن برور رفتارهای خارج از عرف در کشور است.

پس از استعفای رئیس پردیس کیش دانشگاه از سمت خود، شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم در واکنش به این خبر نوشت:

«بررسی برای روشن شدن همه ابعاد این اتفاق و برخورد قانونی با مسببین آن ادامه خواهد داشت.»

همه این اتفاقت درنهایت باعث شد تا صبح امروز رسول جلیلی از سمتش برکنار و سرپرستی دانشگاه شریف به عباس موسوی واگذار شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص برکناری رئیس دانشگاه صنعتی شریف از سمت خود چیست؟ آیا شما نیز با برخورد چنین قاطع در مقابله با رفتارهای هنجارشکنانه موافقید؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو