خواص و فواید نخود سبز کرمانشاه در طب سنتی

خواص و فواید نخود سبز کرمانشاه در طب سنتی


منبع: نم نمک

2

1402/8/30

21:47


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، خواص نخود سبز کرمانشاه و خواص نخود سبز برای مردان و خواص نخود سبز برای زنان و فواید نخود سبز و مزایای خوردن نخود سبز و خواص نخود سبز در طب سنتی و خواص نخود سبز برای سلامتی و فواید نخود سبز برای پوست و خواص نخود سبز برای تقویت مو و نخود سبز برای زیبایی و مصرف نخود سبز در بارداری و حاملگی و خواص درمانی نخود سبز و طبع نخود سبز و ارزش غذایی نخود سبز و عوارض نخود سبز و مضرات نخود سبز و نخود سبز برای لاغری و کاهش وزن در نم نمک.

خواص و فواید نخود سبز کرمانشاه در طب سنتی

فواید نخود سبز کرمانشاه برای سلامتی

یکی از استانهای برتر و نمونه کشور در تولید نخود سبز استان کرمانشاه می باشد ، کرمانشاه با تولید برترین و با کیفیت ترین نخود سبز ایران با خواص زیادی که دارد طرفداران بسیاری را برای خرید نخود سبز به خود جلب کرده است.

خواص و فواید نخود سبز کرمانشاه در طب سنتی

خواص و فواید نخود سبز کرمانشاه در طب سنتی

نخود سبز گیاهی از دسته حبوبات است که برای سلامتی ما فواید مختلفی دارد.

فواید نخود سبز

به گزارش نم نمک به نقل از «وب ام دی» ، نخود سبز در گروه غذاهایی است که به حبوبات معروف هستند. از دیگر غذاهای خانواده حبوبات می توان به عدس ، سویا ، نخود و انواع لوبیا اشاره کرد.

غلظت بالای ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی موجود در نخود سبز کرمانشاه فواید مهمی برای سلامتی دارد که از حفظ سلامت چشم ها تا محافظت از شما در برابر برخی سرطان ها را شامل می شود.

در ادامه به برخی از فواید نخود سبز برای سلامتی خواهیم پرداخت.

سلامت چشم

نخود سبز کرمانشاه حاوی کاروتنوئیدهای لوتئین و زآگزانتین است. این مواد مغذی به محافظت از چشمان شما در برابر بیماری های مزمن مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن کمک می کند. لوتئین و زآگزانتین به عنوان فیلترهایی برای نور آبی مضر عمل می کنند.

سلامت دستگاه گوارش

نخود سبز سرشار از «کومسترول» (Coumestrol) است ، ماده مغذی که در محافظت در برابر سرطان معده نقش دارد. مطالعه ای در سال 2009 در مکزیکوسیتی نشان داد که مصرف روزانه نخود و سایر حبوبات خطر ابتلا به سرطان معده را تا 50 درصد کاهش می دهد.

نخود سبز کرمانشاه همچنین سرشار از فیبر است که به حرکت غذا در روده برای هضم راحت تر کمک می کند.

فواید نخود سبز

تقویت سیستم ایمنی و خواص ضد التهابی

نخود سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. مواد مغذی موجود در نخود سبز کرمانشاه که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند به شرح زیر هستند :

همچنین مواد مغذی ضد التهابی موجود در نخود سبز با کاهش خطر بیماری های التهابی مانند دیابت ، بیماری قلبی و آرتریت مرتبط است.

ویتامین ها و مواد مغذی زیر موجود در نخود سبز کرمانشاه به کاهش التهاب کمک می کنند :

فواید نخود سبز

کنترل قند خون

نخود سبز سرشار از فیبر و پروتئین است که به تنظیم نحوه هضم نشاسته کمک می کند. پروتئین و فیبر موجود در نخود سبز کرمانشاه تجزیه کربوهیدرات ها را کند می کند و در نتیجه به کنترل قند خون کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که داشتن یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث کاهش قند خون بعد از غذا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.

نخود سبز همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی است. این بدان معنی است که احتمال افزایش ناگهانی قند خون پس از خوردن آنها کمتر است.

سلامت قلب

التهاب و استرس ناشی از رادیکال های آزاد (اکسیداسیون) می تواند به تشکیل پلاک در امتداد دیواره رگ های خونی کمک کند. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 موجود در نخود سبز کرمانشاه به کاهش اکسیداسیون و التهاب و جلوگیری از تشکیل پلاک کمک می کنند.

علاوه بر این ، منیزیم ، پتاسیم و سایر مواد معدنی موجود در نخود سبز می توانند خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو