اگر گوشت قرمز نخورید چه اتفاقی برای بدن تان می‌افتد؟

منبع: خبرنما

1

1402/9/1

12:00


ما امروز می‌خواهیم در مورد یکی از مواد غذایی رایج در رژیم تان صحبت کنیم، گوشت قرمز! بله اگر نمی‌دانید گوشت قرمز را حذف کنید یا خیر، بهتر است ابتدا این مطلب را مطالعه کنید و بعد تصمیم بگیرید. با خواندن این 9 مزیت حتما به حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی تان فکر خواهید کرد…

اگر گوشت قرمز نخورید چه اتفاقی برای بدن تان می‌افتد؟

اگر تصمیم دارید رژیم غذایی تان را تغییر دهید اما نمی‌دانید باید چه غذاهایی را حذف کنید، ما امروز می‌خواهیم در مورد یکی از مواد غذایی رایج در رژیم تان صحبت کنیم، گوشت قرمز!

فایده حذف گوشت قرمز بر سلامت بدن

بله اگر نمی‌دانید گوشت قرمز را حذف کنید یا خیر، بهتر است ابتدا این مطلب را مطالعه کنید و بعد تصمیم بگیرید. با خواندن این 9 مزیت حتما به حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی تان فکر خواهید کرد.

کاهش وزن

کاهش وزن - فایده حذف گوشت قرمز بر سلامت بدن

گوشت قرمز پر کالری است. بنابراین بهتر است این ماده غذایی را از رژیم غذایی روزانه‌تان حذف کنید تا کالری کمتری دریافت کنید. در واقع گوشت قرمز نه تنها کالری زیادی دارد بلکه بیشتر از حد مورد نیاز بدن پروتئین دارد. یک وعده غذایی گوشت قرمز حاوی 170 کالری است.

اگر به مطالعه تحقیقات انجام شده در سال های اخیر بپردازید، متوجه می‌شوید که افراد با رژیم گیاهخواری نسبت به افرادی که رژیم غذایی غیر گیاهخواری داشتند، وزن بیشتری از دست داده اند. همچنین وگان ها نیز وزن بیشتری نسبت به افرادی که هنوز تخم مرغ و لبنیات مصرف می‌کند، از دست می‌دهند.

کاهش اسیدیته بدن

بدن سالم به تعادل پ هاش pH خوب نیاز دارد. اما بسیاری از رژیم‌های غذایی مدرن از غذاهای اسید ساز از جمله گوشت قرمز تشکیل شده اند. گوشت قرمز بار اسیدی بالایی برای بدن تولید می‌کند. علاوه بر این، اسیدیته بالا در بدن محیط مناسبی برای انواع بیماری‌ها ایجاد می‌کند. از طرفی استرس و کم خوابی را نیز به این ترکیب اضافه کنید. پس اگر می‌خواهید در مقابل بیماری های جدی که علل مرگ و میر مردم سراسر جهان هستند، مبارزه کنید و از شر بیماری هایی مانند سرطان و دیابت خلاص شوید، گوشت قرمز را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.

حذف گوشت قرمز به کاهش و درمان نفخ کمک می‌کند

بدن گوشت قرمز را کندتر از سایر غذاها هضم می‌کند، به همین دلیل اگر در وعده شام گوشت قرمز بخورید سریع دچار درد معده، گاز و یبوست می‌شوید.

همچنین در حالی که ممکن است بلافاصله پس از قطع مصرف گوشت قرمز دچار سوء هاضمه شوید، اما اگر در رژیم غذایی خود غذاهای سالم و حاوی فیبر را جایگزین گوشت قرمز کنید، پس از مدتی باکتری های سالم در روده اضافه شده و التهاب بدن تان کاهش می‌یابد و دیگر هیچ وقت دچار نفخ نخواهید شد.

بهبود سلامت پوست

بهبود سلامت پوست

داشتن پوست شفاف به سلامت بدن شما بستگی دارد. به همین دلیل به جای مصرف بیش از حد گوشت قرمز، میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی تان اضافه کنید تا پوست شفاف و صاف داشته باشید. زیرا سبزیجات و میوه‌ها سرشار از ویتامین‌هایی مانند A، C و E هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد مولد لک می‌پردازند.

کاهش سطح کلسترول در بدن

حذف گوشت قرمز که مقدار چربی های اشباع شده موجود در آن با سطح کلسترول بالا مرتبط است، باعث کاهش سطح کلسترول می‌شود. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند تنها 5 تا 6 درصد کالری مورد نیاز روزانه بدن خود را از چربی های اشباع دریافت کنید. با این روش خطر ابتلا به کلسترول بالا کاهش می‌یابد. اگر به حفظ تعادل سطح کلسترول توجه نکنید، در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر (CAD)، حمله قلبی، سکته مغزی یا حمله ایسکمیک گذرا (TIA) و بیماری شریان محیطی قرار می‌گیرید.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

گوشت گاو کمتر مصرف کنید، زیرا گوشت قرمز عامل سرطان روده است. به خصوص اگر این بیماری در خانواده‌تان ارثی باشد. رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های اشباع با افزایش التهاب مزمن در بدن و التهاب مزمن با ایجاد سرطان مرتبط است.

در سال 2015، سازمان بهداشت جهانی (WHO) گوشت قرمز را به عنوان یک ماده غذایی سرطان زا معرفی کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده، مصرف زیاد گوشت قرمز با افزایش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ مرتبط است.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های خاص

کاهش خطر ابتلا به بیماری های خاص -  فایده حذف گوشت قرمز

حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به چندین بیماری را کاهش دهد. همانطور که گفتیم گوشت قرمز حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده است که باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، چاقی و دیابت می‌شود.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2018 در مجله قلب اروپا منتشر شد، مصرف گوشت قرمز باعث تولید ترکیباتی می‌شود که خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهند. کارنیتین که به تولید تری متیل آمین-N-اکسید (TMAO) در بدن کمک می‌کند، با تولید باکتری های معده باعث می‌شود در معرض حمله قلبی قرار بگیرید.

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر

از طرفی افرادی که گوشت گاو می‌خورند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند. بر اساس تحقیقی که توسط مجله پزشکی بریتانیا انجام شد، افزایش احتمال بروز آلزایمر به تجمع بیش از حد آهن که ناشی از مصرف بیش از حد گوشت قرمز در رژیم غذایی است، برمی‌گردد. بنابراین برای پیشگیری از آلزایمر، گوشت قرمز را از برنامه غذایی تان حذف کنید.

افزایش انرژی بدن

ما برای داشتن انرژی خوب به قلب سالم، سیستم گوارشی سالم و ذهن و بدن سالم نیاز داریم. بنابراین بهتر است گوشت قرمز را با غذاهای سالم مانند لوبیا، چربی‌های گیاهی، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات که به افزایش سطح انرژی شما کمک می‌کنند، جایگزین کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو