مبلغ وام قرض الحسنه افزایش یافت؛ وام قرض الحسنه بدون کارمزد در دستور کار قرار گرفت

منبع: تکراتو

1

1402/9/5

12:48


مبلغ وام قرض الحسنه با اعلام رسمی رئیس بانک مرکزی افزایش یافت. براساس گفته وی، وام قرض الحسنه به 300 میلیون تومان و بدون کارمزد رسید.

مبلغ وام قرض الحسنه افزایش یافت؛ وام قرض الحسنه بدون کارمزد در دستور کار قرار گرفت

مبلغ وام قرض الحسنه با اعلام رسمی رئیس بانک مرکزی افزایش یافت. براساس گفته وی، وام قرض الحسنه به 300 میلیون تومان و بدون کارمزد رسید.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی از افزایش مبلغ وام قرض الحسنه به 300 میلیون تومان خبر داد. وی در آئین رونمایی از وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد از اقدامات بانک مرکزی در حوزه قرض‌الحسنه گفت که یکی از این موارد افزایش مبلغ تسهیلات قرض الحسنه و پرداخت این وام بدون کارمزد خبر داد. ظاهراً بانک مرکزی برنامه‌هایی برای توسعه بانکداری قرض‌الحسنه دارد که دو بانک قرض‌‌الحسنه مهر ایران و رسالت درصدر توجهات بانک مرکزی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: زمان پرداخت وام 350 میلیونی مسکن ؛ کدام افراد مشمول دریافت وام مسکن روستایی شدند؟

مبلغ وام قرض الحسنه 300 میلیون تومان شد

محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی ایران در آئین رنمایی از وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد از اقدامات بانک مرکزی به منظور تسهیلات قرض الحسنه و در اختیار گذاشتن شرایط و امکاناتی ویژه برای دو بانک قرض‌الخسنه مهر ایران و رسالت خبر دارد.

وی گفت:

باید بانک‌ها را بر اساس فعالیت‌ها و تخصص و اهداف دسته‌بندی کرد. اکنون در حال تهیه اساسنامه بانک‌های تجاری، توسعه‌ای قرض‌الحسنه و جامع هستیم.

مبلغ وام قرض الحسنه 300 میلیون تومان شد

بانک مرکزی به دنبال توسعه بانکداری تخصصی است. فرزین در این خصوص افزود: «بانکداری‌ای که اکنون در ایران به عنوان توسعه‌ای یاد می‌شود، در اصل توسعه‌ای نیست و باید تغییراتی گسترده در اساسنامه اعمال شود. بانکداری توسعه‌ای می‌بایست تأمین مالی صنعت، کشاورزی و غیره را دارا باشند که البته چنین طرح‌های دیده شده است.»

این مقام مسئول با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات قرض‌الحسنه باید پایین باشد، چون مردم به دلیل نیاز ضروری سراغ این وام می‌آیند نه برای کارهای تجاری، تصریح کرد:

بخشی از بانک‌ها، مثل بانک ملی بانک جامع هستند که گه برای این بانک‌ها اساسنامه بانکداری جامع تدوین خواهیم کرد. بانک ملی و سپه شعب زیادی دارند و در تمام ایران گسترده هستند و می‌توانند نیازهای مردم را پوشش دهند.

وی گفت: «در قانون جدید بانک مرکزی، گامی به سمت جلو در نظام بانکی کشور برداشته شده و این قابل بررسی است و این قانون از قانون قبلی خیلی بهتر است و از نظر استقلال، اختیارات بیشتری به بانک مرکزی داده است.»

فرزین در ادامه به افزایش سقف وام قرض‌الحسنه به ۳۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت:

بانک ملی و سپه هم اجازه دارند این وام را پرداخت کنند؛ اصلاح ضوابط وجوه اداره شده و غیره را هم داشتیم. از جمله اقدامات ماه‌های اخیر افزایش سقف قرض‌الحسنه به ۳۰۰ میلیون و سقف تسهیلات کسب و کارهای کوچک دانش‌بنیان به ۷۵۰ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش وام قرض الحسنه به مبلغ 300 میلیون تومان چیست؟ آیا پرداخت وام قرض‌الحسنه 300 میلیون تومانی حقیقت دارد؟ لطفاً نظرات خود را در بهش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو